Thursday 6 March 2014

قیوم کرزی رسما از کاندیتوری خود بنفع رلمی رسول گذشت


قیوم کرزی رسماً از کاندیداتوری خود به نفع زلمی رسول منصرف شد
 

 
          
پس از گذشت بیش از یک ماه از آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری، قیوم کرزی اولین نامزدی بود که به نفع زلمی رسول یکی از نامزدان ریاست جمهوری از نامزدی اش کنار رفت.

قیوم کرزی و زلمی رسول به روز پنجشنبه در جمع از هوا داران شان در یک نشست در کابل حضور یافتند و اتحاد انتخاباتی شان را اعلام کردند.

آقای کرزی پیوستن اش به تیم انتخاباتی زلمی رسول را اعلام کرده و گفت وی در برنامه هایش با آقای رسول هم نظر است:

« پس از مشوره با نماینده گان بیش 28 ولایت و با نظر داشت منافع فرد فرد ملت ما این وحدت را برای مردم خود اعلام نموده من و تیم ام خود را بخش اساسی این اتحاد میدانیم و حمایت قاطع خود را از داکتر زلمی رسول اعلام میدارم. »

آقای کرزی گفت، از بین بردن فساد اداری، جلوگیری از حضور زورمندان، محار مافیای اقتصادی و اصلاحات تدریجی در کشور از اهداف مشترک او و آقای رسول است.

قیوم کرزی در حالی به نفع زلمی رسول از نامزدی اش کنار می رود که کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که اوراق رای دهی برای یازده نامزد با عکس و نشان انتخاباتی شان چاپ شده است.

هرچند کمیسیون مستقل انتخابات با انصراف نامزدان به نفع یک دیگر مخالف نیست اما می گوید نمیتواند در اوراق رای دهی تغییرات به میان آورد.

در این میان زلمی رسول می گوید با توجه به اینکه تلاش های نامنظم در هنگام انتخابات نتیجه نمی دهد، آنان می خواهند با یک اتحاد قوی روانه انتخابات شوند.

آقای رسول این حرکت قیوم کرزی را برای ثبات سیاسی کشور مهم خواند:
« من این حرکت مدبرانه و شجاعت مندانه قیوم کرزی را در زمینه ثبات سیاسی کشور یک مهم و ارزنده محسوب می کنم بعد از این هر دو تیم یکجا به حیث یک اتحاد قوی برای کامیابی در انتخابات 1393 مبارزه می کنند. »

در این حال گزارش های در مورد احتمال انصراف تعدادی دیگری از نامزدان به نفع یک نامزد مشخص وجود دارند.

اما گام اول را آقای کرزی برداشت و دیده شود که تا سیزدهم حمل یعنی تا پایان مبارزات انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری، کدام نامزد دیگر به نفع یک نامزد مشخص از نامزدی اش انصراف خواهد کرد

No comments:

Post a Comment