Thursday 19 December 2013

گذارشات

بین الملل
نخست وزیر اوکراین: توافق با روسیه اوکراین را از ورشکستگی نجات داده است
14:40 | 1392 / 09 / 27
کییف، 27 آذر، خبرگزاری «ریا نووستی»/ "نیکولای آزاروف" نخست وزیر اوکراین اعلام کرد توافقات حاصل شده در جریان بازدید "ویکتور یانوکوویچ" ری...یس جمهور اوکراین از مسکو اوکراین را از ورشکستگی نجات داده و جلو بروز بحران اجتماعی را در این کشور گرفته است.

"نیکولای آزاروف" روز چهارشنبه در اجلاس کابینه وزیران اوکراین گفت: "اوکراین با خطر ورشکستگی و بحران اجتماعی مواجه بوده است و در صورت عدم دستیابی به توافق (با روسیه)، همه اینها مسلما در استانه سال نو به سر ملت ما می افتاد".
یادآور می شود مسکو و کییف پیشتر در باره کاهش قیمت گاز صادراتی برای اوکراین وخرید 15 میلیارد دلار اوراق قرضه این کشور توسط روسیه به توافق رسیدند.
See More
 
سازمان امنیت و همکاری اروپا هیات را جهت کمک به افغانستان در برگزاری انتخابات اعزام میکند
در جهان, انتخابات سال 2014 در افغانستان, اخبار, سياست,
26.10.2013, 20:39
سازمان امنیت
...و همکاری اروپا امروز خبر داد که هیات را جهت کمک به افغانستان در برگزاری انتخابات سال 2014 اعزام میکند. شورای دایمی سازمان امنیت و همکاری اروپا به اساس خواهش حکومت افغانستان در مورد اعزام هیات متشکل از 20 کارمند جهت بذل مساعدت به افغانستان در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی که در ماه اپریل سال 2014 صورت میگیرند، فیصله نموده است.
سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلام داشت که این فیصله در امر برقراری دموکراسی و ثبات در افغانستان، خاصتا، در دوره تعویض حکومت و خروج نیروهای بین المللی مساعدت به امنیت در افغانستان در سال 2014 کمک خواهد کرد.
هند و افغانستان در سال 2011 توافقنامه همکاری های ستراتیژیک را امضا کردند و انتظار می رود روابط نظامی، اقتصادی و سیاسی دو کشور، از این هم افزایش یابد.
گفته می شود رییس جمهور کرزی برای بر آورده شدن لست خواسته هایش که در ماه می امسال به هند سپرده بود، تاکید مجدد کند.

No comments:

Post a Comment