Tuesday 14 January 2014

در جهان, اخبار, سياست

 

سرقت کوچکترین نیلوفر آبی دنیا از گلخانه ایی
جامعه, خبرهای جالب جهان
14.01.2014, 14:03
به گزارش روزنامه "گاردین" کوچکترین نیلوفر آبی دنیا یکی از کمیاب ترین گیاهان جهان از گلخانه گیاه شناسی سلطنتی شاهزاده ولز در لندن به سرقت رفت.... به گفته این منبع، این گیاه نادر در تاریخ 9 جنوری در زمان نامعلوم توسط فرد ناشناس در برکه ای کوچک که در آن رشد کرده بود، سرقت شده. پولیس لندن پس از تلاش های فراوان موفق به پیدا کردن آن نشد.

مشاور ارشد باغبانی گلخانه گیاه شناسی سلطنتی گفت: در بازار زیر زمینی گیاهان نادر و بسیاری از مجموعه داران گیاه برای بدست آوردن آنچه که نیاز دارند، به هر کاری دست می زنند.

نیلوفر آبی با برگ های سختی و بیش از 1 سانتی متر قطر دارد و به عنوان کوچکترین نیلوفر آبی در جهان شناخته شده است. این گیاه براین اولین بار در سال 1957 در رواندا در شرق آفریقا کشف گردید.

به گفته باغبان Nymphaea thermarum این گل به طور کامل از آب های آفریقا ناپدید شده و در حال حاضر تنها چند گلخانه در جهان از این نوع گیاه پیدا می شود.
 
 
آیا ملاقات شورای صلح افغانستان با ملا برادر یک دقیقه‌ای بود؟
یک عضو شورای عالی صلح افغانستان می گوید ملابرادر هنوز زیر نظارت پاکستان است. از نظر او چون ملابرادر توسط نیروهای امریکایی بازداشت و به پاکستان تحویل داده شده، ملاقات با وی مشروط ب...ه موافقت پاکستان و امریکا است.

هیئت شورای عالی صلح افغانستان در حال گفتگو با مقامات پاکستانی. (عکس از آرشیف)
هیئت شورای عالی صلح افغانستان هفته پیش به پاکستان سفر کرد و هدف این سفر ملاقات با ملا برادر خوانده شد. اما در پایان این سفر شایعاتی نشر شد که گویا پاکستان تنها یک دقیقه به هیئت شورای عالی صلح وقت داده تا با ملا برادر دیدار کند.
 
رئیس اداره مهاجرین روسیه
 گفت که حدود هشت میلیون
و500 تبعه خارجی (از کشورهای همسود) با استفاده از تسهیلات نظام بدون ویزا در روسیه بسر می برند. در حدود 80 هزار تن از مهاجرین مقیم روسیه، اتباع کشور افغانستان هستند.

اگرچه اکثر آنان دار...ای مدارک معتبر اقامتی و مجوز کار هستند، اما در بین آنان تعدادی فاقد اسناد معتبر اقامتی و کار هستند.

اتحادیه های مختلفی در مسکو به بهانه حل مشکلات مهاجرین افغان ایجاد شده و مشغول فعالیت هستند، اما مشکلات اقامتی و مجوز کار تعدادی از افغان ها همچنان پابرجاست. گزارش های نشر شده در رسانه ها نشان میدهند که برخی از این اتحادیه ها زیر پوشش فعالیت های اجتماعی و رسیدگی به مشکلات افغانها دست به کار های سیاسی میزنند. 
در سال های اخیر مساله مهاجران خارجی به یک چالش برای دولت روسیه تبدیل شده است.
براهیمی: آینده سوریه, به دست مردم سوریه قرار دارد
 در جهان, جنگ در سوریه, اخبار, سياست
13.01.2014, 18:21
الغضر براهیمی نماینده خاص ملل متحد و جامعه کشور های عربی در نتیجه مذاکرات پاریس روز دوشنبه گفت: مردم سوریه سرنوشت خود را تعیی...ن میکند, اما به کمک کشور های ابرقدرت چون روسیه و امریکا ضرورت دارد.

او از روسیه وامریکا بخاطر ایجاد شرایط برای برگزاری "ژینو-2" ابراز سپاس نمود که قرار است به تاریخ 22 جنوری در سویس برگزار شود. برعلاوه او تاکید کرد که ایران باید در کنفرانس شرکت نماید "ایران نقش مهم را در منطقه دارد". سرمنشی ملل متحد به ایران دعوتنامه شرکت در کنفرانس ژینو-2 را فرستاده است که باید مورد تائید مبتکرین این کنفرانس قرار گیرد.

براهیمی افزود که ملل متحد انتظار پیشرفت در تبادله اسیران و توافق در قطع آتش بین نیرو های درگیر سوریه را دارد.
See More
 

No comments:

Post a Comment