Wednesday 10 July 2013

آمریکا برای تسریع روند خروج نیروهای خود

قصد آمریکا برای تسریع روند خروج نیروهای خود از افغانستان
برچسب‌ها: جهان, جهان, سیاسی, خبرها
9.07.2013, 12:14
© Flickr.com/DVIDSHUB/cc-by
نهم جولای - سه شنبه 18 تیر 1392 - رادیو صدای رو

روزنامه "نیویورک تایمز" در روز دوشنبه گزارش داد که ایالات متحده آمریکا در حال حاضر امکان تسریع روند خروج نیروهای خود از افغانستان را بررسی می کند. به گزارش نشریه، " نارضایتی فزاینده" باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از معاشرت با حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان مشاهده می شود. این "نارضایتی" به ویژه پس از برگزاری کنفرانس ویدئویی بین دو رئیس جمهور در تاریخ 27 ژوئن بیشتر معلوم شد. نارضایتی رییس جمهور کرزی از آن قصد ایالات متحده برای "برگزاری مذاکرات صلح جداگانه" با جنبش "طالبان" و نادیده گرفتن مشارکت مقامات افغانسنان علت نارضایتی اوباما شد. کابل بر این باور است که نماینده رسمی دولت آمریکا برای برگزاری همان مذاکرات به شهر دوحه، پایتخت قطر (جایی که "طالبان" افغانستان دفتر نمایندگی خود را افتتاح کرد) آمده بود.

در عین حال، ایالات متحده آمریکا "گزینه صفر" به معنای خروج کامل نیروهای خود از افغانستان را نیز در نظر دارند هر چند طرفین موافقت نامه حضور تعدادی از نیروهای آمریکایی پس از خروج نیروهای نظامی در سال 2014 را بررسی می کنند. انتظار می رود که این نظامیان به نیروهای امنیتی افغان کمک کنند .

روزنامه می نویسد: " خروج کامل نیروها به ترتیبی که در عراق انجام می گرفت از زمان برگزاری این کنفرانس ویدئویی از"بدترین سناریو"به "مسئله جدی بررسی واشنگتن و کابل " تبدیل شد". به عبارت دیگر، این مسئله در دستور کار قرار گرفت .

No comments:

Post a Comment