Thursday 4 July 2013

طالبان به دلیل لوحه و بیرق با امریکا مذاکره نمی کنند


طالبان به دلیل لوحه و بیرق با امریکا مذاکره نمی کنند13.04.1392
یک مقام عالیرتبهء امریکایی دیروز گفته است، طالبان به دلیل آنکه لوحه و بیرق امارت اسلامی از دفتر آن ها در قطر دور شده است، با ایالات متحدهء امریکا مذاکره نمی کنند

بر اساس گزارش آژانس خبری اسوشیتدپرس، این مقام امریکایی گفته است:
...
«طالبان پیشنهاد مورخ 23 جون ایالات متحدهء امریکا را در مورد مذاکرات پاسخ نداده اد. اینک می گویند، با حکومت افغانستان هم گفتگو نمی کنند، در حالیکه در گذشته توافق کرده بودند که با هیات شورای عالی صلح افغانستان دیدار خواهند کرد.»
آژانس خبری اسوشیتدپرس از قول همین مقام امریکایی، نوشته است، طالبان تاکید می کنند که دفتر آن ها در قطر «دفتر سیاسی امارت اسلامی افغانستان» نامیده شده، بالای آن لوحه نصب شود.

به گفتهء این مقام، طالبان همچنان خواهان نصب بیرق شان بالای آن دفتر اند.

حکومت افغانستان و ایالات متحدهء امریکا بعد از آنکه در نیمهء ماه جون سال جاری میلادی طی مراسم دفتر طالبان در قطر باز شد، بر بیرق سفید این گروه که بالای آن دفتر نصب شده بود، اعتراض کردند.

هردو کشور گفتند، بر اساس توافق انجام شده این دفتر می تواند به نام «دفتر سیاسی طالبان» یا «دفتر سیاسی تحریک طالبان» یاد شود که هیچ نشانهء از یک حکومت مستقل ندارد

بعد میانجی گران قطری، بیرق و لوحهء طالبان را از آن دفتر دور ساختند.

اما مقامات امریکایی می گویند، اینک طالبان اصرار دارند که قبل از آغاز هرنوع گفتگو باید لوحه و بیرق آن ها دوباره بالای دفتر قطر نصب شود.


آژانس خبری اسوشیتدپرس که از افشای نام این مقام امریکایی نظر به تقاضای خودش، خودداری کرده است، می نویسد:

به نظر این مقام امریکایی، طالبان می توانند دفتر شان را به هر نام که می خواهند نام گزاری کنند و هر بیرقی را که می خواهند در آن نصب کنند، اما به شرطی که لوحه و بیرق از بیرون عمارت دیده نشود.

No comments:

Post a Comment