Thursday 3 October 2013

تصاميم ارغنديوال و هلال، شخصى

حزب اسلامى حکمتيار فعاليت هاى ارغنديوال و هلال را شخصى خواندحزب اسلامى حکمتيار فعاليت هاى ارغنديوال و هلال را شخصى خواند



گروه حزب اسلامى به رهبرى حکمتيار، مخالفت شديد خود را با اتحاد انتخاباتى ممکنۀ ارغنديوال با داکتر عبدالله و اعلام نامزدى قطب الدين هلال به انتخابات رياست جمهورى، ابراز داشت و آن را فيصله هاى شخصى اين دو تن خواند.
مذاکرات بر سر معاونت اول، در صورت اتحاد انتخاباتى حزب اسلامى به رهبرى عبدالهادى ارغنديوال وزير اقتصاد با داکتر عبدالله، جريان دارد.

همچنان قطب الدين هلال يکى از اعضاى حزب اسلامى،جمعه شب طى يک مصاحبه اعلام کرد که  نامزد رياست جمهورى در انتخابات آينده ميباشد.

وى گفت: حزب اسلامى، حزبى است که رهبرى آن را انجنير حکمتيار بر عهده دارد و اکثريت خاموش، از وى حمايت مى کنند.

اما داکتر غيرت بهير  رييس امور سياسى حزب اسلامى به رهبرى انجنير حکمتيار مى گويد که تصاميم ارغنديوال و هلال، شخصى است و با حزب اسلامى هيچ پيوند ندارد.

موصوف به تاريخ (٦ ميزان) به  آژانس خبرى پژواک گفت که توافق داکتر عبدالله با ارغنديوال، جنبۀ شخصى دارد و  وى آن را تصيمى نادرست و غلط مى خواند.

داکتر بهير افزود: "شان و شوکت والاى حزب اسلامى، نمى پذيرد که جزء همچو يک توافق باشد و يا هم از همچو چهره حمايت نمايد."

به گفتۀ وى، حزب اسلامى هيچ وقت از کسى حمايت نخواهد کرد که به گفتۀ وى، در خدمت دشمنان قرار داشته و بر حضور نيروهاى ناتو تاکيد دارد.

رييس امور سياسى حزب اسلامى در مورد نامزدى هلال  گفت که وى، خودسرانه و بدون اجازه به کابل رفته، درآنجا فعاليت هاى شخصى خود را آغاز کرده و با حزب اسلامى پيوند ندارد.

وى افزود که هلال، از حزب اسلامى نمايندگى کرده نمى تواند، نه هم با تلاش هاى حزب توافق دارد و نه تلاش هاى وى به حمايت حزب تعبير گردد.

داکتر بهير گفت: "ما از افرادى حمايت نمى کنيم که توسط امريکا ايستاده شده اند."

قابل ذکر است که حزب اسلامى، اکنون به چند گروه تقسيم شده و گروه حکمتيار، مصروف مبارزۀ مسلحانه با دولت و نيروهاى خارجى مى باشد؛ اما بخش اعظم گروه به رهبرى ارغنديوال با حکومت يکجا است.

همچنان گروه سوم حزب اسلامى تحت رهبرى وحيدالله سباون نيز در کابل فعاليت ميکند.
عبدالله کاموال سخنگوى گروه حزب اسلامى ارغنديوال نيز شب گذشته، نامزدى هلال را به آژانس پژواک تاييد کرد.
وى گفت که آنها پاليسى خود را دارند و مذاکرات آنها در مورد اتحاد انتخاباتى، با گروه هاى سياسى  جريان دارد؛ اما تاکنون به کدام فيصله نرسيده است.
موصوف افزود که قطب الدين هلال، از مدت ها قبل بدينسو، به هدف فعاليت هاى شخصى به کابل آمده و دفاتر خود را باز کرده است.

موصوف اين مطلب را به تاريخ (٥ ميزان) در يک محاصبه با تلويزيون خصوصى کابل نيوز بيان کرد.
وى افزود: "خود را از سوى حزب اسلامى و اکثريت خاموش افغان ها، کانديد کرده و آنها از من حمايت خواهند کرد."
هلال، درين مصاحبه گفت که در صورت پيروزى، مبارزۀ جدى عليه فساد ادارى، تلاش ها براى تحکيم نظام اسلامى در کشور و مذاکرات جدى و درست صلح با مخالفين به ويژه طالبان، انجام خواهد داد.(پژؤاک)


No comments:

Post a Comment