Tuesday 11 June 2013

اخباز از افغانستان

از سایر مطبوعات:فهیم: خلیلزاد و کرزی نمی توانند در اجماع سیاسی باشند\انفجار کابل هفده کشته برجا گذاشت \طالبان افغان: هدف حملات ما افغانستان است نه پاکستان\حقوق بشر در ولایت قندهار، سر بریدن دو پسر نوجوان را محکوم کرد \یان کوبش: مشرانو جرگه قانون تشکیل، وظایف و صلاحیت های کمسیون انتخابات را تصویب کند \محمد رضا عارف کاندید میانه رو انتخابات ریاست جمهوری ایران از رقابت دست کشید

در اثر انفجار در برابر ستره محکمه حد اقل 17 تن کشته شدند
21.03.1392
امروز یک حملهء انتحاری در برابر ستره محکمهء افغانستان در سرک میدان هوایی کابل رخداد.
  

ریاست جمهوری افغانستان در یک اعلامیه گفته است، در اثر این حادثه حداقل 17 تن کشته و 39 تن دیگر زخمی شده اند.

در این اعلامیه حامد کرزی رییس جمهور افغانستان حملهء انتحاری امروز را نکوهش کرده، با فامیل های قربانیان این حادثه ابراز همدری کرده و طالبان را خادمان دشمنان اسلام خوانده است.

به گفتهء دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، در جمع قربانیان این حادثه زنان و اطفال نیز شامل اند.

خبرنگار رادیو آزادی از محل گزارش داده است که در این حادثه سه موتر نوع کاستر مربوط به ستره محکمهء افغانستان تخریب شده است
مارشال فهیم  معاون اول ریس جمهورتاکید کرد که:
 اجماع ملی چیزی نیست که زلمی خلیلزاد میگوید. او افزود که باید به آقای خلیلزاد گفته شود که "تو یک آمریکایی هستی."
آقای خلیلزاد افغانیالاصل است.
به گفته آقای فهیم، اجماع ملی را تیمی به وجود آورده میتواند که مانند تیم ف...علی بر سر قدرت باشد. به نظر او، چنین تیمی میتواند نگرانیهای مردم را نسبت به اوضاع پس از سال ۲۰۱۴ رفع کند.
سال ۲۰۱۴ به دلیل برگزاری انتحابات ریاست جمهوری و انتقال کامل مسئولیت امنیتی از نیروهای بینالمللی به نیروهای داخلی، برای افغانستان اهمیت فراوانی دارد.
 
یک فرمانده جهادی مربوط به حزب جمعیت اسلامی افغانستان در بدخشان ترور شد
/11.6.2013

یک فرمانده جهادی مربوط حزب جمعیت اسلامی افغانستان شب گذشته در قریۀ غچان ولسوالی وردوج ولایت بدخشان از سوی افراد مسلح ناشناس به قتل رسید.

دولت محمد خاور ولس...وال وردوج گفته است که این فرمانده جهادی عبدالواحد نام داشت و در قریۀ غچان، ساحۀ که تحت کنترول طالبان است زندگی میکرد.

از سوی هم گزارش های وجود دارد که این فرمانده جهادی به دلیل رد درخواست طالبان مبنی بر پیوستن اش به صفوف آنان به قتل رسیده است. ولسوال وردوج نیز این موضوع را تائید کرده است.

عبدالواحد حدود ۵۹ سال عمر داشت و یکی از فرماندهان معروف جهادی مربوط به جمعیت اسلامی افغانستان بود اما در این اوخر مصروف شغل آزاد بو
شروع دیدار رسمی روسای جمهوری چین و آمریکا
GMT+08:00 || 2013-06-08 10:43:02 cri
شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین روز جمعه هفتم ژوئن در ملک آننبرگ در کالیفرنیای آمریکا با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

شی جین پینگ در این... دیدار با تشکر از دعوت اوباما و ابراز خوشحالی از انجام دیدار در ملک آننبرگ، عنوان کرد: امروز من با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا دیدار می کنم و هدف اصلی این دیدار برنامه ریزی برای پیشرفت روابط چین و آمریکاست.

شی جین پینگ تصریح کرد: در بیش از 40 سال اخیر روابط چین و آمریکا در مسیر خود با توفان هایی رو به رو شده و به پیشرفت تاریخی دست یافته است.

وی توضیح داد: در اوضاع جدید باید به بررسی عمیق روابط دو کشور بپردازیم و ببینیم که به چه نوعی از روابط چین و آمریکا نیاز داریم؟ چین و آمریکا با در پیش گرفتن کدام نوع از همکاری و روابط می توانند سیاست برد - برد را تحقق بخشیده و برای مساعدت به صلح و پیشرفت جهان همکاری کنند؟

رییس جمهوری خلق چین ادامه داد: این رویکرد نه تنها مورد توجه مردم دو کشور قرار می گیرد، بلکه مورد توجه جامعه بین المللی نیز هست و ما دو طرف باید به نظریه منافع اصلی مردم دو کشور و ترقی بشر با در دست داشتن نوآوری ها بیاندیشیم و فعالانه در این مسیر به پیش رفته و به صورت مشترک برای ساخت نوع جدید روابط کشورهای بزرگ تلاش کنیم.

شی جین پینگ افزود: من منتظر تبادل نظر با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در زمینه های راهبردی و مهم مورد توجه دو طرف هستم و اطمینان دارم که این ملاقات به دستاوردهای مهم و مثبت رسیده و برای پیشرفت روابط چین و آمریکا در آینده نیروی جدیدی تزریق می کند.
 
پولیس ضد شورش ترکیه مظاهره کنندگان را در استانبول پراکنده نمود
سياست, در جهان, اخبار, اسيا
11.06.2013, 12:06
© Скриншот: YouTube
به گزارش آژانس خبری"فرانس پرس" روز سه شنبه پولیس ضد شورش ترکیه ، برای پراکنده نمودن معترضان ميدان تقسيم در ...استانبول از آبپاش و گاز آشک آور استفاده نمود. براساس گزارش رویتر، پولیس با استفاده از وسایل نقلیه زرهی و دفاعی، معترضان میدان تقسیم استانبول را متفرق ساخته و برای جلوگیری از تجمع آنها به آبپاش مبادرت کرد. به گفته این منبع، بر اثر پرتاب گلوله هاي پلاستيكي پولیس ترکیه چند معترض در ميدان تقسيم زخمي شدند . مظاهره كنندگان براي جلوگيري از حمله پولیس در مقابل خود موانع آهني ايجاد كردند.

معترضان ترکیه مقامات دولتی را به مداخله در زندگی شهروندان عادی متهم می کنند. در عین حال، روز گذشته رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه از توافق برای برگزاری مذاکرات با رهبران مخالفان و سازماندگان تظاهرات ضد دولتی خبر داد.

No comments:

Post a Comment