Thursday 27 June 2013

اخبار سیاست در جهان

 

فایننشل تایمز: حامد کرزی بخشی از مشکل افغانستان است
05.04.1392
در سال 2011 میلادی در اجلاس بن در مورد افغانستان که در آن 90 وزیر خارجه از کشورهای مختلف جهان اشتراک داشتند، طالبان به پذیرفتن شرایط امریکا که به آن ها اجازهء گشایش یک دفتر را د...ر شهر دوحه مرکز قطر می داد، خیلی نزدیک شده بودند.
از آغاز ماه سپتامبر سال 2010، امریکا به میانجی گری دیپلومات های آلمانی و قطر، چهار دور گفتگو های مستقیم را با طالبان انجام داده بود.
روزنامهء فایننشل تایمز می نویسد:
اما در آخرین دقایق حامد کرزی با ادعای اینکه امریکایی ها و آلمانی ها با وی بطور کامل در این مورد مشورت نکرده اند، با شرایط گشایش دفتر طالبان مخالفت کرد و این ادعای وی واقیعت نداشت.

دوسال دیگر وقت را گرفت، تا دوباره به آن نقطهء رسید و اینک بار دیگر تلاش شد تا دفتر طالبان گشایش یابد.

به نوشتهء مرکز خبری رادیو آزادی، اینک به گشایش دفتر طالبان در قطر وسیعاً به مثابهء یک پیشرفت در مذاکرات صلح نگریسته می شود، اما چرا باز شدن یک دفتر کوچک، باعث این همه سر صدا و طنین زنگ خطر در کابل و مخالفت شدید حکومت افغانستان شده است؟
خ
برای حامدکرزی دفتر قطر حیثیت یک تهدید را برای همهء دستاوردهای 12 سال گذشته در
 
 
رئیس جمهور افغانستان ۴۸۷ هزار افغانی معاش می گیرد

04.04.1392
رویا زمانی - واشنگتن
طرح قانون تنظیم معاش و مصارف رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه با اکثریت آرا، پس از تعدیل چند ماده آن از سوی ولسی جرگه به تصویب رسیده است. این قانون ۴ فصل و ۱۹ ما...
ده دارد.
صدیق احمد عثمانی، عضو کمیسیون مالی و بودجه ولسی جرگه به رادیو آشنا صدای امریکا گفت بر اساس این قانون ارایه خدمات صحی در خارج از کشور به شخص رئیس جمهور و فرزندان کمتر از ۱۸ سال او، در دوره خدمت، رایگان است
 
 
چرا طالبان آماده مذاکره با کابل می باشند؟
27.06.2013
آکی نواز یکی از سیاستمداران ارشد پاکستان در مصاحبه ای با رادیو "صدای روسیه" گفت، طالبان آماده مذاکره با کابل هستند چرا که هیچ گونه تهدید از سوی ایالات متحده احساس نمی کنند.

به گفته وی، آ...مریکایی ها دارای یک نیروی نظامی قوی می باشند ، اما قدرت ذهنی که توانایی مشاهده و درک فرهنگ های دیگر داشته باشد، ندارند. وی گفت، "طالبان می دانند که آمریکایی ها علیه آنها هیچ گونه اقدام خاصی را انجام نمیدهند و به این دلیل آماده مذاکره با کابل می باشند.

این سیاستمدار پاکستانی درادامه افزود، طالبان از همه بیشتر می خواهند این جنگی را که بیش از ده سال در افغانستان ادامه دارد، متوقف کنند


آرامش مالی در چین و سالی با ثبات
برچسب‌ها: جهان, جهان, اقتصادی
27.06.2013, 16:30
© SXC.hu
بیست و هفت ژوئن - پنج شنبه ششم تیر 1392 - رادیو صدای روسیه

... شورای دولتی چین اعلام داشته است، کشور امسال در آرامش و ثبات مالی و اقتصادی بسر خواهد برد. به گزارش خبرگزاری Bloomberg، چین امسال ثبات سیاسی خود را برای تامین شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور را فراهم کرد.

در همین گزارش آمده است، تمرکز بر بازارهای داخلی سیاست مالی امسال دولت چین می باشد که باعث افزایش سطح زندگی در این کشور خواهد شد.

حضور صنعت خودروسازی چین در شرق روسیه


رچسب‌ها: خبرها, اقتصادی
27.06.2013, 15:10
EPA
بیست و هفت ژوئن - پنج شنبه ششم تیر 1392 - رادیو صدای روسیه

... به گزارش دفتر مطبوعاتی منطقه پریمورسک روسیه واقع در شرق دور روسیه، شرکت اتومبیل سازی Great Wall Motor Co چین تصمیم دارد تا در منطقه 600 میلیون دلار سرمایه گذاری کند.

طبق برنامه این شرکت چینی در سال 150 هزار خودرو ساخته خواهد شد. فاز اول پروژه راه اندازی خط تولید شامل پرس، جوشکاری، نقاشی و مونتاژ نهایی خواهد بود که 350 میلیون دلار هزینه دربرخواهد داشت.

Great Wall تولید کننده انواع خودروهای شاسی بلند، اتوبوس، کامیون و خودروهای سبک شخصی می باشد.
 


No comments:

Post a Comment