Thursday 27 June 2013

خروج از افغانستان امادگي حمله نظامي

خروج از افغانستان امادگي حمله نظامي
به دمشق
.....
امریکا حضور نظامی اش را در اردن گسترش می دهد01.04.1392
ایالات متحده قرار است حضور نظامی خود را در اردن گسترش بدهد تا از سرایت بحران سوریه به این کشور که متحد امریکا می باشد، جلوگیری نماید.
...
ایالات متحده امریکا که قبلاً 250 عسکر در اردن داشت اکنون تعداد سربازان خود را در این کشور به هزار نفر بلند می برد.

به گفته مقامات امریکایی از جمله هزاران عسکر امریکایی که برای تمرینات بزرگ مشترک به اردن رفته بودند، 700 نفر آنها در اینجا می مانند و این قوا توسط طیاره های جنگی اف 16 و راکت های پاترویت حمایت خواهند شد.

این تصمیم در یک زمانی اتخاذ شده است که امریکا می خواهد به شورشیان سوریه اسلحه بدهد.

اردن یگانه کشور عرب مسلمان نیست که امریکا در آن حضور و یا پایگاه دارد. بعد از اشغال کویت توسط رژیم صدام حسین در عراق عملیات بزرگ تحت رهبری امریکا در منطقه شروع شده و قوای عراق به ترک کویت مجبور شدند.

برای جلوگیری از تکرار این عمل و همچنان کوتاه کردن دست دخالت ایران، ایالات متحده 15 هزار سرباز خود را در پایگاه های مختلف در کویت مستقر ساخته است.

در عربستان سعودی هم چندین قرارگاه نظامی امریکا وجود دارد که 5 هزار عسکر امریکایی در آنها مستقر می باشند. بزرگ ترین مرکز آن قرارگاه ملک خالد می باشد.

ترکیه که در پیمان ناتو متحد امریکا می باشد نیز یکی از کشور های است که امریکا در چارچوب ناتو در آن حضور نظامی دارد.

در بحرین فرقه پنج قوای بحری امریکا با کشتی های طیاره بردار مستقر می باشند و بر آبهای خلیج نظارت دارند.

از جمله یک ملیون و 400 هزار عسکر امریکا بیش از 350 هزار نفر آنها در 130 کشور جهان تقسیم شده اند.

تا قبل از وقایع 11 سپتمبر سال 2001 اکثریت این پایگاه ها در کشور های اروپایی و شرق آسیا مستقر بودند، اما بعد از آغاز جنگ علیه تروریزم در افغانستان و جنگ عراق مرکزیت آنها به شرق میانه انتقال کرد.

مهران کامروا مدیر مرکز تحقیقات بین المللی و منطقوی در شعبه پوهنتون جورج تاون در قطر می گوید، قبل از جنگ اول خلیج حفظ منابع نفت، تضمین امنیت دولت اسراییل و مبارزه با تهد ها به منافع امریکا، دلیل اساسی حضور امریکا در این منطقه بشمار می رفت.
امریکا علاوه بر آن، با بسیار کشور های دیگر که در آنها حضور نظامی ندارد، پیمان های ستراتیژیک را امضا کرده است که در صورت ضرورت می تواند از تاسیسات نظامی آنها نیز استفاده نماید.

No comments:

Post a Comment