Sunday 9 June 2013

کیستنر: امریکا از هیچ کاندید افغان حمایت نخواهد کرد

کیستنر: امریکا از هیچ کاندید افغان حمایت نخواهد کرد16.03.1392
پیتر کیستنر یکی از دیپلوماتان امریکا در ولایت بلخ
گزارش از عبدالطیف سهاک

مقامات ایالات متحده امریکا در افغانستان می گویند، هرگونه تغیرات بعد از انتخابات و مشکلات احتمالی آینده ...در افغانستان باعث فسخه پیمان استراتیژیک و قطع روابط بین این دو کشور نخواهد شد.

پیتر کیستنر یکی از دیپلوماتان امریکا که در شمال افغانستان به تازه گی به صفت نماینده ملکی و قنسل آن کشور در ولایت بلخ تعین شده با بیان این مطلب می گوید، انتخابات آینده افغانستان مربوط به افغان ها بوده و امریکا از هیچ کاندید حمایت نخواهد کرد.

وی می گوید، در انتخابات آینده افغانستان امریکا می خواهد در بخش های که افغانستان به آن ضرورت داشته باشد همکاری کند، تا یک انتخابات همگانی و شفاف برگزار شده و مردم از نتایج آن راضی باشند.

پیترکیستنر می گوید، همکاری امریکا هیچ ارتباط به شخصی ندارد که برنده انتخابات باشد بلکی همکاری ما با مردم و دولت منتخب افغانستان به اساس پیمان استراتیژیک ادامه خواهد داشت.

آقای پیترکیستنر افزود»

« سال گذشته روسای جمهور افغانستان و ایالات متحده امریکا پیمان استراتیژیک را امضا نمودند و اگر کدام مشکل در آینده در انتخابات باشد فکر نمی کنم که باعث ایجاد مشکل در این پیمان استراتیژیک شود. »

قنسل امریکا در مزارشریف در مورد اشتراک افغانها در انتخابات گفت، همه افغانها باید حق انتخاب را داشته باشند و اشتراک و عدم اشتراک طالبان مربوط به تصمیم دولت افغانستان است.

نامبرده می گوید، انتخابات از افغانستان و افغانها است و امریکا صرف در بخش های که ضرورت است همکاری خواهد نمود.

قنسل امریکا افزود:

« انتخابات آینده یک انتخابات افغانی است نه آمریکای اما ایالات متحده امریکا می خواهد تا در این انتخابات با دولت افغانستان همکاری نماید تا این انتخابات شفاف و همه گانی باشد. »

این دیپلومات امریکای همچنان گفت، آنها به تعهدات دراز مدت خود با افغانستان ادامه خواهند داد و در چند سال آینده می خواهند، در بخش های بلند بردن ظرفیت های کاری افغانها، آبیاری و زراعت توجه بیشتر داشته باشند

No comments:

Post a Comment