Thursday 5 September 2013

رهبران گروه بیست بزرگ اجلاس اقتصاد جهانی را با مسئله سوریه آغاز می کنند: در جهان, اخبار, سياست, روسیه
5.09.2013, 10:0
© تصوير: Анна Форостенко/ «Голос России»
روز پنجشنبه اجلاس سران گروه بیست بزرگ در سن پتربورگ پایتخت شمالی روسیه که صرف یک... انجمن اقتصادی است، اما به دلیل وخیم تر شدن اوضاع سوریه با تمرکز سیاسی گشایش یافت.
روز پنجشنبه اجلاس سران گروه بیست بزرگ در سن پتربورگ پایتخت شمالی روسیه که صرف یک انجمن اقتصادی است، اما به دلیل وخیم تر شدن اوضاع سوریه با تمرکز سیاسی گشایش یافت.

اگر چه مسئله سوریه به طور رسمی در دستور کار این اجلاس نمی باشد، اما چهره های اصلی اشتراک کنندگان این اجلاس در سیاست جهانی اعلام کردند که در اجلاس سن پتریورگ، داغترین موضوعات بین المللی را مورد بررسی قرار میدهند.

بان کی مون سرمنشی سازمان ملل متحد قبل از پرواز به روسیه گفت: اجلاس سنت پتربورگ در مورد مسائل اقتصادی، از جمله اهداف توسعه هزاره و توسعه پایدار است.

با این حال، وی تاکید کرد که امکان استفاده از این پلت فرم به "تعامل با جهان و جستجو رهبران برای پیدا کردن راه حل های برای پایان دادن به تراژدی سوریه است." سرمنشی سازمان ملل افزود: اشتراک کنندگان این اجلاس باید به مشکلات و کمک های بشردوستانه به بیش از 2 میلیون پناهنده سوریه و 4،2 میلیون نفر که در داخل کشور آواره شدند، توجه خاص نمایند.

ولادیمیر پوتین رهبر کشور میزبان این اجلاس گفت: آماده بحث و گفتگو در مورد وضعیت سوریه هستیم.

No comments:

Post a Comment