Thursday 19 September 2013

اخبارو گزارش ها / افغانستان

 

جبهه ملی افغانستان
جبهه ملی افغانستان خبر انصراف احمد ضیا مسعود به نفع داکتر عبدالله را رد می کند

اطلاع رسانی شفاف و موثق از وظایف اصولی رسانه ها و مطبوعات است. متاسفانه برخی از رسانه های وابسته به گونه ای غیر مسئولانه با نشر اخباری کذب و ...تایید نشده فضای عمومی را مسموم نموده و باعث تشویش اذهان عمومی می گردند. خبرگزاری جمهور به نقل از منبعی نا معلوم گزارش داده است که رئیس جبهه ملی به نفع داکتر عبدالله از نامزدی ریاست جمهوری انصراف داده است. جبهه ملی افغانستان ضمن رد این خبر اعلام میدارد هر گونه توافق و تعامل در مورد نامزدی اتحاد انتخاباتی افغانستان منوط به مذاکرات صریح و مستقیم طرفین است که دراین مورد هیچ گفتگویی صورت نگرفته است .بنابراین به هوادران و حامیان جبهه ملی اطمینان میدهیم که در راستای احقاق حقوق ملت افغانستان از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم بود و هر گونه توافق در مورد نامزدی اتحاد انتخاباتی افغانستان صرفا با مشورت اعضای ارشد جبهه ملی و اتحاد انتخاباتی افغانستان بوده که عندالزوم به گونه ای آزاد و شفاف از طریق سخنگویان جبهه ملی اعلام خواهد گردید.

جبهه ملی افغانستان

25 سنبله 1392

 
گزارش ها / افغانستان

کرزی: در امضای قرارداد امنیتی با امریکا عجله نداریم
حامد کرزی رییس جمهور اسلامی افغانستان
27.06.1392
رییس جمهور افغانستان می گوید که کشورش در امضای قرارداد امنیتی با امریکا عجله ندارد....

حامد کرزی این سخن را دیروز در یک گردهمایی جوانان در کابل گفت و افزود که واشنگتن می خواست که این قرارداد در اول های سال روان برای امضا آماده شود:

« امریکاییان قرارداد امنیتی را در ماه حوت و حمل و ثور امسال می خواستند، کوشش دارند که در ماه میزان شود. ما می خواهیم که درست شود آنان عجله دارند فرق ما درین است. آنان عجله دارند، ما هیچ عجله نداریم. »

رییس جمهور کرزی همچنین از امریکا خواست تا چهار شرط عمدهء افغانستان را بپذیرد تا این قرارداد امنیتی امضا شود.

ضمانت امنیتی، پایداری نیروهای امنیتی افغان، تقویت اقتصاد افغانستان، و ارج گذاشتن به حاکمیت ملی این کشور چهار شرط حکومت افغانستان است.

به اساس این قرارداد امنیتی، بعد از خروج نیروهای ناتو در پایان سال 2014 میلادی، حضور نیروهای امریکایی در افغانستان مشخص می شود.

افغانستان و امریکا از ماه اکتوبر پارسال به این طرف گفت و گوها در مورد امضای قرارداد امنیتی میان کابل و واشنگتن را آغاز کرده اما هنوز این قرار داد امضا نشده است.:
 
حامدکرزى
 امروز در کنفرانس جوانان ومسايل ملى (انتخابات، قرارداد امنيتى و صلح) در کابل صحبت ميکردگفت: "ميدانم که در نقاطى از کشورما ناامنى است؛ اما بازهم ما بايد صداى انتخابات را بلندتر کنيم وکوشش خود را زيادتر نماييم."
درحالى ريیس جمهور ب...ر تدوير انتخابات در زمان معين آن (١٦ حمل ١٣٩٣) تاکيد نموده که به تازگی کمیسیون مستقل انتخابات، از تلاش گروه‌هایی، برای برگزار نشدن و یا تاخیر انتخابات خبر داده است.
اين کميسيون ميگويد که ٢٥٩ مرکز که نيمى از مراکز راى دهى در کشور را تشکيل ميدهد، با تهديدات امنيتى مواجه بوده و اين مراکز در ساحاتى است که تسلط مخالفان مسلح درآنجا بيشتراست.
 
محمود كرزي را تاجاييكه من مي شناسم مردانه وار قبل از ايجاد ستاد انتخاب با طرز كار و روش سياسي حامد كرزي اختلاف شديد داشت وي منحيث يك أفغاني متحد ارمانگرا إماده همكاري براي رهائي افغانستان از بن بست موجود و مصمم با همكاري همه جانبه با أعضاي ارشد ستاد انتخاباتي،
در أواخر ماه ثور با وي ديدار داشتم .
روي مسائل جاري كوتا مفصل صحبت شد وي در عهد وعده و همكاري خود وفا دار و يقين كامل كه از قوم گرايي متوفر است و با ستاد انتخاباتي براي عبور كشور از وضع موجود همكاري و استاددگي خواهد نمو،
 



No comments:

Post a Comment