Friday 27 September 2013

اعلامیه جبهه ملی

بسم الله الرحمن الرحیم

اعلامیه جبهه ملی افغانستان در پیوند به اظهارات محترم حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان
5 میزان سال 1392 کابل
...


جبهه ملی افغانستان با اعتقاد و باور به قانون اساسی افغانستان و اصول مبارزه مدنی در کشور، انتخابات را یگانه راه برای انتقال مسالمت آمیز قدرت میداند و چگونگی تصمیم شرکت در این پروسه را حق هر شهروند و حزب سیاسی می شمارد.
بدین لحاظ تصمیم محترم حاجی محمد محقق در مورد پیوستن شان به گروه سیاسی بیرون از جبهه ملی را به صفت تصمیم شخصی شان محترم میشمارد اما انتظار نمی رفت که آقای محقق به عنوان یک سیاستمدار با تجربه بخاطر توجیه تصمیم خلاف جمعش به اتهامات و روایت های وارونه به آدرس جبهه ملی، متوسل شود.
اعضای ارشد رهبری جبهه ملی افغانستان باور به رای و تصمیم ملت افغانستان دارند وهیچ نوع رایزنی در ارتباط به سرنوشت انتخابات افغانستان با کشورهای بیگانه نداشته و به جناب استاد محقق نیز چنین وظیفه یی را نسپرده اند. مشاوره هایی که جناب ایشان از آن یاد آوری کرده اند کار شخصی شان بوده هیچ ربطی به جبهه ملی افغانستان ندارد.
جبهه ملی افغانستان با پابندی کامل به موافقتنامه اتحاد انتخاباتی افغانستان رسما" اعلام میدارد که بر اساس موافقتنامه نامبرده، دیالوگ ملی و اتخاذ تصامیم بر اساس اتفاق نظر کامل اعضای امضا کننده دو اصل بنیادی توافقنامه مذکور می باشند و انتصاب هرگونه تصمیمی به اتحاد انتخاباتی افغانستان که در مغایرت با اصول فوق الذکر اتخاذ شده باشد، فاقد اعتبار حقوقی میباشد.
ما با تعهد به منافع علیای کشور، دیالوگ فعال و همه جانبه را در راستای ایجاد تفاهم وسیع سیاسی با همه احزاب، جریانهای سیاسی و شخصیت های سیاسی کشور در آینده نیز ادامه خواهیم داد.
احمد ضیا مسعود
رییس جبهه ملی افغانستان

No comments:

Post a Comment