Wednesday 30 May 2012

اگردر انتخابات آينده تقلب نباشد جبهۀ ملی پیروز میشود

دوستم: اگردر انتخابات آينده تقلب نباشد جبهۀ ملی پیروز میشود
خبرنگار سید هادی کاظمی.May 30, 2012 - 13:25

کابل (پژواک ۱۰ جوزا ۹۱): طى يک گردهمايى به اشتراک هزاران تن در ولایت تخار، جنرال دوستم از پيروزى جبهۀ ملى در انتخابات آينده سخن گفت و ...يکبار ديگر به طالبان مسلح هشدار داد که اگر صلح را نپذيرند، در برابرآنها مقاومت خواهند کرد.

دراين گردهمايى که امروز(۱۰جوزا) به اشتراک هزاران تن از باشنده گان ولايت مختلف کشور، به حمایت از جبهۀ ملی افغانستان برگزارشد، احمدضیا مسعود رييس جبهۀ ملى، محمد محقق رهبرحزب وحدت مردم افغانستان و عضو شوراى ملى، جنرال عبدالرشید دوستم رهبر جنش ملى و امرالله صالح رييس سابق امنيت ملى و برخى از اعضاى شوراى ملى و ولايتى حضور داشتند.

رهبر جنش ملى طى صحبتى گفت: «اگر انتخابات تقلبی نباشد، شفاف باشد، ناظرین بین المللی باشند، مردم آماده گی برای انتخابات داشته باشند، ما پیروز استیم.»

دوستم درحاليکه حضور طالبان را در مذاکرات صلح، به دیدۀ شک نگريست گفت که نمی خواهند دیگر مکاتب بسته باشد، دختران مسموم شوند و کسی کشته شود.

وى درحاليکه از مردم خواست تا در کنار پولیس و اردوی ملی باشند و در برابر طالبان مسلح مقاومت کنند افزود: "اگر طالبان صلح را نپذیرند، در کنار پولیس و اردوی ملی در برابر طالبان مقاومت خواهند کرد."

احمد ضیا مسعود رهبر جبهۀ ملی، طى سخنانى، يکبار ديگر حکومت فعلى را فاسد خوانده گفت: «بعد از یازده سال به سمت بحران می رویم.»


مسعود در ادامۀ صحبتهايش يادآور شد که حکومت فعلى، مجاهدین را کنار زده و به فساد آغشته است.

محمد محقق یکی از اعضای این جبهه در صحبتهايش اظهار داشت که صدها میلیارد دالر در افغانستان به مصرف رسید؛ اما دولتمردان فعلی ثابت کردند که مديريت خوب نداشته و توان بازسازی کشور را ندارند.

وی افزود: «در طول دَه سال پول خرج شد؛ اما این پول سرقت شد و قراردادی ها هم به شکلی بودند که با کمپنی های معین که با دولت ارتباط دارد، صورت گرفت.»

محقق دولت را در تامين امنيت ناکام خوانده گفت: «دولتمردان در کابل هم امنیت ندارند؛ چه برسد به مردم عادی.»

منبع اظهار داشت که نباید سرنوشت مردم در دست حکومت دیکتاتوری باشد؛ والی ها و ولسوال ها باید انتخابی باشند و مردم در راس حضور داشته باشند.

همچنین امرالله صالح عضو ديگر جبهۀ ملی گفت که حکومت، نباید با اباورزیدن از اصلاحات، مردم را بیشتر از این، نسبت به خود بی باور سازد.

صالح گفت که حکومت قصد دارد با سازش همراه پاکستان و طالبان، صفحۀ بعدی و انتخابات را در پرده های ابهام شکل بزند، که آنها در این راستا مبارزه خواهند کرد.

جبهۀ ملی افغانستان، حدود شش ماه پیش به عنوان اپوزسیون دولت آغاز به کار کرد

No comments:

Post a Comment