Saturday 16 June 2012

اخبار روز از افغانستان

روسیه از دورنمای حفظ پایگاه های امریکایی در افغانستان نگرانی دارد

مسکو، 26 جوزا، خبرگزاری «ریا نووستی»/ روسیه از دورنمای حفظ حضور نظامی امریکا در اسیای مرکزی و افغانستان بعد از سال 2014 نگران می باشد، در این باره سرگی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه خبر داده است.
در سال 2014 خروج نیروهای خارجی تحت قوماندانی امریکا از افغانستان پلان شده است. در عین حال، امریکا در باره استقرار پایگاه های نظامی در افغانستان بعد از سال 2014 پلان های دارد.
معاون وزارت خارجه روسیه طی کنفرانس کوتاه مطبوعاتی در مسکو گفت:" دورنمای حفظ حضور نظامی امریکا در اسیای مرکزی بعد از انکه قطعات از افغانستان خارج ساخته خواهند شد، ما را نگران می سازد. برای ما قابل فهم نیست که چرا امریکا پایگاه ها را حفظ میکند، اگر مسوولیت به نیروهای افغان سپرده خواهد شد".
قبلاً در ماه اپریل سرگی لوروف در بروکسل اعلام داشته بود که پلان های حفظ حضور نظامی امریکا در افغانستان، باعث بروز سوالات نزد فدراسیون روسیه میگردد. وزیر خارجه روسیه اظهار داشته بود که حضور قطعات بین المللی، بشمول امریکایی، به اجرای مجوز شورای امنیت ملل متحد مربوط می باشد که هدف ان از بین بردن تهدیدات در خاک این کشور اسیایی می باشد. بعد از خروج نیروهای ناتو و شرکای پیمان از افغانستان امنیت را به تعداد 300 هزار سرباز و پولیس افغان تامین خواهند کرد. ناتو برای نگهداری انها تخصیص مبلغ 4.1 میلیارد دالر در سال پیشبینی میکند.

No comments:

Post a Comment