Saturday 12 January 2013

اخباردر جهان,سياست,


Photo: ‎امریکا تا بهار بسیاری عملیات ها را در افغانستان خاتمه می بخشد
 اخبار, در جهان, Сюжетный тег 94774753, سياست, اسيا 
12.01.2013, 13:08 
عکس: EPA 
نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان تا بهار سال روان بخش اعظم عملیات های زمینی را در افغانستان خاتمه می بخشد. در این باره بارک اوباما رئیس جمهور امریکا در روز جمعه بعد از ملاقات با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان اعلام داشت. اوباما و کرزی توافق نمودند که تا بهار سال 2013 نیروهای ناتو در منطقه باید عمده تاً به حمایت از نظامیان افغان بپردازند. قبلاً پلان شده بود که این کار قبل از تابستان امسال صورت نخواهد گرفت. بیش از 66 هزار نظامی امریکا باید خاک افغانستان را در سال 2014 ترک کنند. بارک اوباما اعلام داشت که وظایف قطعات امریکایی در افغانستان بعد از سال 2014 امادگی نیروهای مسلح افغانستان و کنترول بر فعالیت "القاعده" خواهد بود. او همچنان خبر داد که تعداد ان گروپ نیروهای امریکایی که در این کشور باقی می ماند، در ماه های اینده نزدیک تعیین خواهد شد. نظامیان به رئیس جمهور باقی ماندن تا 15 هزار نظامی در این کشور سفارش نموده اند. اوباما گفت که سفارشات نظامیان را مدنظر میگیرد. او در عین حال یکبار دیگر تائید کرد که امریکا قصد ندارد در افغانستان پایگاه های دایمی باقی بماند. اوباما گفت که موافقت نامه با افغانستان راجع به موقف و اهداف حضور نظامی امریکا با افغانستان بعد از خروج قطعات اساسی شاید در سال روان عقد خواهد شد.
کرزی اظهار داشت که نیروهای افغانستان از بهار مسوولیت به خاطر کنترول امنیت در کشور و دفاع از مردم افغانستان را بطور کامل بردوش میگیرد. برعلاوه این، نظامیان امریکایی به مقامات افغان حفاظت زندانیان محبوس در زندان های را تسلیم میکند. به عقیده کرزی، این نیز نقطه فوق العاده مهم سیاسی می باشد.
برعلاوه بر این، اوباما و کرزی از مفکوره مذاکرات بین حکومت افغانستان و رهبران طالبان در دوهه، پایتخت قطر حمایت نمودند.‎
امریکا تا بهار بسیاری عملیات ها را در افغانستان خاتمه می بخشد
اخبار, در جهان, , سياست, اسيا
12.01.2013, 13:08


 عکس: EPA
نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان تا بهار سال روان بخش اعظم عملیات های زمینی را در افغانستان خ...اتمه می بخشد. در این باره بارک اوباما رئیس جمهور امریکا در روز جمعه بعد از ملاقات با حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان اعلام داشت. اوباما و کرزی توافق نمودند که تا بهار سال 2013 نیروهای ناتو در منطقه باید عمده تاً به حمایت از نظامیان افغان بپردازند. قبلاً پلان شده بود که این کار قبل از تابستان امسال صورت نخواهد گرفت. بیش از 66 هزار نظامی امریکا باید خاک افغانستان را در سال 2014 ترک کنند. بارک اوباما اعلام داشت که وظایف قطعات امریکایی در افغانستان بعد از سال 2014 امادگی نیروهای مسلح افغانستان و کنترول بر فعالیت "القاعده" خواهد بود. او همچنان خبر داد که تعداد ان گروپ نیروهای امریکایی که در این کشور باقی می ماند، در ماه های اینده نزدیک تعیین خواهد شد. نظامیان به رئیس جمهور باقی ماندن تا 15 هزار نظامی در این کشور سفارش نموده اند. اوباما گفت که سفارشات نظامیان را مدنظر میگیرد. او در عین حال یکبار دیگر تائید کرد که امریکا قصد ندارد در افغانستان پایگاه های دایمی باقی بماند. اوباما گفت که موافقت نامه با افغانستان راجع به موقف و اهداف حضور نظامی امریکا با افغانستان بعد از خروج قطعات اساسی شاید در سال روان عقد خواهد شد.
کرزی اظهار داشت که نیروهای افغانستان از بهار مسوولیت به خاطر کنترول امنیت در کشور و دفاع از مردم افغانستان را بطور کامل بردوش میگیرد. برعلاوه این، نظامیان امریکایی به مقامات افغان حفاظت زندانیان محبوس در زندان های را تسلیم میکند. به عقیده کرزی، این نیز نقطه فوق العاده مهم سیاسی می باشد.
برعلاوه بر این، اوباما و کرزی از مفکوره مذاکرات بین حکومت افغانستان و رهبران طالبان در دوهه، پایتخت قطر حمایت نمودند.



No comments:

Post a Comment