Monday 7 January 2013

ایالات متحده بار دیگر از بشار اسد خواست استعفا دهد

2012 июль коллаж сша сирия сша асадایالات متحده بار دیگر از بشار اسد خواست استعفا دهد

 
7.01.2013, 14:14

 
به گزارش منابع خبری، وزیر امور خارجه ایالات متحده سخنان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را دور از واقعیت و تلاش برای به قدرت ماندن خواند .
در بیانیه ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه امریکا که در سایت این اداره به نشر رسیده، آمده است، که "سخنان اخیر بشار اسد به منظور تلاش برای چسبیدن به قدرت و اجازه ندادن به تحقق بخشیدن به هدهفهای مردم سوریه و انتقال سیاسی است ."
وی می افزاید : "ابتکارات بشار اسد از واقعیت به دور است، اقدامات اخضر ابراهیمی نماینده خاص سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه را تضعیف می کند و فقط خوانان سرکوب خونین مردم سوریه می باشد .
نولاند در بیانیه می گوید: "اسد حقالیت خود را از دست داده، او باید استعفا دهد تا تصمیم سیاسی به منظور انتقال دموکراتیک برای به دست آمدن آرمان مردم سوریه گرفته شود .
طوری که گزارش شده، اسد روز یکشنبه در جریان سخنرانی خود در قصر فرهنگ و هنر در دمشق پلان جدید حل و فصل صلح آمیز مناقشه سوریه را پیشنهاد کرد .
این پلان شامل کنفرانس ملی با هدف آشتی کشورهای درگیر، رفرندوم در مورد قانون اساسی جدید، انتخابات پارلمانی و نیز تشکیل حکومت جدید می باشد .
به گفته اسد، تصمیم حل و فصل مناقشه در قانون اساسی جدید باید خود شهروندان سوریه در همه پرسی انجام دهند. ماده های قانون اساسی باید مطابق به کنفرانس ملی باشد .
اسد تاکید می کند که سوریه آماده شنیدن شورایی از خارج است، اما حاضر به امر گرفتن از خارج نیست. وی می افزاید : "ابتکار دولتهای خارجی می تواند ما را در دو جهت کمک کند: در قسمت سیاسی و به منظور پیروزی بر تروریزم. اسد علاوه کرد، آنها می توانند ورود سلاح به سوریه را متوقف کنند و از نفوذ افراد مسلح به سوریه جلوگیری کنند .

No comments:

Post a Comment