Thursday 18 October 2012

سياست, اخبار, در جهان


 
دوتن از کارمندان استخبارات امریکا در افغانستان کشته شدند
Tag cloud: سياست, اسيا, اخبار
18.10.2012, 10:16
phото: EPA
از اثر یک حمله انتحاری دوتن از کارمندان استخبارات امریکا در قندهار کشته شدند. این خبر را نمایندگان اداره ریاست جم...
هوری امریکا نیز تائید مینماید. این انفجار در تعمیر خدمات خاص افغانستان صورت گرفت که یک تن از کشته شده گان عضو سی آس ئ امریکا و دیگرش گاردون انگلیسی جوان 24 ساله تحلیلگر استخبارات امریکا بودند. یکجا با دوتن از استخبارات امریکا, 4 تن کارمندان استخبارات افغانستان نیز شهید شدند. ناتو میگوید که شخص انتحاری یکتن از کارمندان استخبارات افغانستان بود. اما دولت کابل این مساله را رد می نماید.

موضع جبهه ملی در مورد درخواست کرزی مبنی بر حذف نام رهبران طالبان از فهرست سیاه
چهارشنبه, 26 سپتامبر 2012 10:19
جبهه     
تقاضای رییس جمهور افغانستان در مجمع سازمان ملل، برای بیرون کردن نام رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل متحد، در صورتی درست می‌بود که رهبری طالبان آمادگی خود را برای مذاکرات صلح رسماً ابراز نموده و دست رد به سینه‌ی سازمان تروریستی القاعده می‌زد.

اما در شرایطی که طالبان و دیگر گروه‌های هراس‌افگن، هر روز با توسل به عملات خشونت بار (انتحاری و انفجار) جان مردمان بیگناه ما را می‌گیرند و به هیچ کس و هیچ چیزی رحم نداشته و هر طرحی را برای پذیرفتن صلح در کشور رد می‌کنند؛ تقاضای حذف بدون قید و شرط نام‌های رهبران طالبان از فهرست سیاه سازمان ملل توسط رییس جمهور، نه تنها که برای ثبات افغانستان مفید نیست بلکه این کار خطرات جدی را برای ثبات و امنیت افغانستان در پی خواهد داشت.



No comments:

Post a Comment