Wednesday 24 October 2012

همایش «بررسی علل تشدید بحران در افغانستان

همایش «بررسی علل تشدید بحران در افغانستان» با حضور استاد محقق در لندن برگزار می شود
استاد حاجی محمد محقق به منظور دیدار با افغانستانیهای مقیم انگلستان روز شنبه گذشته ۱۳ اکتبر وارد لندن شد.
استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، رئیس کمیسیون عدلی و قضایی مجلس نمایندگان و از رهبران جبهه ملی افغانستان روز یکشنبه ۲۱ اکتبر، در همایش «بررسی علل تشدید بحران در افغانستان» حضور خواهند یافت و در جمع افغانستانی های مقیم انگلستان به سخنرانی خواهند پرداخت.
اقشار مختلف مردم، انجمن های دانشجویی، فعالین مدنی، نمایندگی احزاب سیاسی، انجمن های فرهنگی و شخصیت های سیاسی، علمی و فرهنگی با اعلام آمادگی در این همایش حضور خواهند یافت.
استاد حاجی محمد محقق به منظور دیدار با افغانستانیهای مقیم انگلستان روز شنبه گذشته ۱۳ اکتبر وارد لندن شد. استاد محقق در میدان هوایی هیترو لندن مورد استقبال پرشور اقشار مختلف مردم، اعضای شورای نمایندگی حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، شخصیتهای سیاسی، دانشجویان و روئسای انجمن های فرهنگی و اجتماعی قرار گرفت.
اطلاعیه همایش «بررسی علل تشدید بحران در افغانستان

دیدار در مجلس اعیان بریتانیا

رییس مجلس سنای بریتانیا در دیدار با یکی از رهبران جبهه ملی افغانستان بر نگرانی مشترک با مقامات اپوزیسیون افغانستان در مورد وضعیت امنیتی این کشور و همچنین انتخابات آینده تأکید کرد.
لرد فرانسیس دوسوزا در دیدار با حاجی محمد محقق
خانم دوسوزا و استاد محقق پيرامون وضعيت فعلی افغانستان و سال ٢٠١٤ و همچنین پروسه انتقال امنيتى وانتخابات آينده تبادل نظر نمودند
از رهبران ارشد جبهه ملی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفت که فراهم ساختن شرایط برای برگزاری یک انتخابات شفاف، آزاد و عادلانه در افغانستان یکی از دغدغه های اصلی جامعه بین المللی از جمله دولت و پارلما
ن بریتانیاست.
خانم دوسوزا در این دیدار در مقر پارلمان بریتانیا گفت که به باور نیروهای اپوزیسیون به شمول مقامات جبهه ملی افغانستان، خروج سربازان خارجی ممکن است تبعات منفی بر انتخابات آینده ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور بگذارد و امیدواریها را برای برگزاری یک انتخابات شفاف و سالم را زیر سوال ببرد. او همچنین گفت که با باور وی مأموریت نیروهای بین المللی در افغانستان برای مبارزه با تروریسم عملاً پایان نیافته و خروج سریع آنان تلاشها را برای تأمین ثبات سیاسی در افغانستان در شرایط حساس کنونی کمرنگ سازد.
رییس مجلس سنای بریتانیا در این دیدار گفت که در مورد برگزاری یک انتخابات شفاف قابل قبول برای تمام طرفها و همچنین ادامه روند بازسازی و تأمین امنیت با جبهه ملی هم عقیده است، و در عین حال ادامه تلاشها برای استقرار دموکراسی در افغانستان و حفظ دستاوردهای ده سال اخیر برای مقامات بریتانیا علارغم برنامه خروج نیروها همچنان اهمیت دارد.
آقای محقق در این دیدار، در ادامه گفتگوهایش با مقامات دولتی و نمایندگان پارلمان بریتانیا در جریان سفر یک هفته به این کشور، همچنین تأکید کرد که تقویت نیروهای امنیتی افغانستان و برگزاری یک انتخابات شفاف، تضمین کننده ثبات سیاسی در آینده این کشور است. او ثبت کامپیوتری رأی دهندگان و نظارت دقیق ملی و بین المللی بر روند انتخابات آینده را از شرایط اساسی برای برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ریاست جمهوری و پارلمانی خواند»

No comments:

Post a Comment