Saturday 16 February 2013

با حکومت غیر مردمی مبارزه کرد

احمدضیامسعود: باید با حکومتی که معتقد به حکومت مردمی نیست؛ مبارزه کرد

DSC00813
رهبران جبهه ملی می گویند که حکومت فعلی و گروه مخالفین مسلح دولت، مانع تحولات بعدی در کشور بوده و مردم باید با این دو گروه به مبارزه برخیزند.
به گزارش خبرگزاری جمهور،‌ احمدضیاء مسعود رییس حزب جبهه ملی افغانستان در مراسم “محو خشونت علیه زنان” در کابل گفت: “باید برای مبارزه با دوگروهی که باورمندی به حکومت مردمی ندارند؛ مبارزه سازمان یافته ای را طرح ریزی کرد و با این دوگروه به مبارزه برخاست.”
وی افزود:‌ گروه حاکم فعلی، نه تنها سیاست و اقتصاد را در انحصارخویش گرفته،‌ بلکه به حکومت مردمی و روند سیاسی مردمسالارانه هیچگونه باورمندی ندارد و حکومت فعلی می خواهد یکبار دیگر مردم را به دوران تاریکی و بدبختی برگرداند.
آقای مسعود افزود: از طریق یک انتخابات شفاف و عادلانه میتوان به یک حکومت مردمسالار دست پیدا کرد؛‌ اما حکومت قصد برگزاری این انتخابات شفاف را نداشته و خواهان انجام تقلبات گسترده در انتخابات آینده می باشد که این وظیفه ملت افغانستان است تا به حکومت اجازه ندهد در انتخابات دستبرد بزند.
رئیس جبهه ملی تصریح کرد که حکومت فعلی بسیار وقت میشود که مشروعیت سیاسی خود را ازدست داده و اگرآنها به یک فرهنگ سیاسی پایبندی می داشتند باید از کار خویش استعفا میدادند تا گروه دیگری جایگزین آنها می شد.
به گفته وی،‌ نباید به هیچ گروهی اجازه داد تا از ارزش های دموکراتیک بیرون شده و سرنوشت مردم را به بازی بگیرند.
وی در رابطه با برنامه مصالحه با طالبان گفت:‌ هیچ وجه مشترکی میان گروه طالبان و ملت افغانستان وجود ندارد،‌ زیرا آنها معتقد به امارت اسلامی بوده و مردم افغانستان این را قبول ندارند.
رییس حزب جبهه ملی افغانستان بر این نظراست که تداوم برنامه مصالحه با طالبان که از سوی حکومت تعقیب می گردد در دو سال گذشته هیچ نتیجه ای نداشته و‌ درآینده هم هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.
وی گفت : با داشتن یک حکومت قوی میتوان صلح وثبات را در افغانستان به دست آورد و با وجود یک حکومت فاسد که ساختار سیاسی فاسدی دارد،‌ نمیتوان با مخالفین دولت به تفاهمی دست پیدا کرد.
آقای مسعود که در مراسمی تحت نام “نقش زنان در انتخابات سال ۲۰۱۴″ صحبت میکرد گفت:‌ زنان افغانستان در حال حاضر در وضعیت نگران کننده ای قرار دارند که با تغییر در ساختارهای اجتماعی جامعه به بهبود این وضعیت خوشبین بود.
راضیه عبداللهی – خبرگزاری جمهور

مطالب که شاید نخوانده باشید:
-----------------------------------------------------------------------------------------

 

No comments:

Post a Comment