Sunday 17 February 2013

سیاست اخبار در جهان

 
رسانه ها:اجساد نزدیک به 90 قربانی در کویته به خاک سپرده می شوند/هیچ قرارداد مالی با نزدیکان مقامات دولتی افغان امضا نشود»/افزایش حملات شورشیان بر کارمندان دولت افغانستان/ نیازمندی پاکستان و گزینه های دشوار - ایران یا غرب؟/فرود آمدن سنگ آسمانی در روسیه سبب خسارات هنگفت مالی شده است /در اثر یک انفجار در جوزجان دو تن کشته و چهار تن زخمی شدند /حامد کرزی: در جریان عملیات نباید از طیاره های خارجی کمک خواسته شود /ایران و پاكستان سبب افزایش ناامنی در بادغیس است/آلمان میزبان یک کنفرانس صلح برای افغانستان/اگر بخواهیم سلاح اتمی بسازیم کسی نمی تواند مانع شود»/در اثر یک حملهء انتحاری در عراق چهار تن کشته شدند /زلمی رسول: اجلاس سه جانبه افغانستان، هند و امریکا در آینده نزدیک راه اندازی می شود اتریش در قسمت اعطای بورسیه های تحصیلی به منسوبین پولیس و دیپلوماتان افغان ابراز آمادگی کرد
کشف و ضبط محموله بزرگ مواد مخدر و سلاح در ولایت قندهار
سياست, اخبار, اسيا
20.02.2013, 09:46
به گزارش روز چهارشنبه آژانس خبری "پژواک" نیروهای نظامی افغانستان محموله بزرگ مواد مخدر و سلاح در منطقه میوند ولایت قندهار کشف و ضبط نمودند. به گفته این منبع، قول اردوی 205 ارتش ملی افغانستان روز سه شنبه عملیات خاصی را برای از بین بردن انبار سلاح شورشیان انجام داده و در یکی از خانه های مسکونی قریه نوکاک، 66 بوچی مواد منفجره و مواد مخدر کشف و ضبط نمودند.

در مجموع در نتیجه انجام این عملیات 3،25 تن چرس،36 بمب دستی و چندین توپ را تصرف نمودند. و مسئول این انبار اسلحه دستگیر و تحت تحقیقات قرار گرفت.


پاکستان: حمله مجدد شورشیان مسلح بر کاروان تجهیزات ناتو در افغانستان
سياست, اخبار, شرق نزديک
20.02.2013, 13:51
عکس: EPA
به گزارش رسانه های محلی پاکستان، امروز در نتیجه حمله شورشیان مسلح به کاروان تجهیزات ناتو در خاک پاکستان دو نفر کشته و چندین نفر مجروح شدند. 25 موتر باربری و تانکرهای سوخت نیروهای ناتو در کتل منطقه خیبر در نزدیکی سرحد افغانستان مورد هدف شورشیان قرار گرفت. در این حمله دو راننده این موتر های باربری کشته شدند. شورشیان بعد از انجام این حمله موفق به فرار شدند

درحال حاضر هیچ فرد یا گروهی در پاکستان مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است.

کرزی گفت: «طالب تفنگش و فکرش از بیرون است؛



آقای کرزی طالبان را فرزندان نادان افغانستان خطاب کرد و گفت: «طالب تفنگش و فکرش از بیرون است؛ خودش از افغانستان است و مسلمان است و از نادانی خود و از بیچارگی خود استعمال می شود»
آقای کرزی به مردم افغانستان اطمینان داد که با خروج نیروهای خار...جی افغانستان فصل نوی از حاکمیت ملی خود را تجربه می‌کند. او ۲۰۱۴ را به بهار و نوروز تشبیه کرد: «۲۰۱۴ بهار و نوروز است برای ما که می‌آید. ۲۰۱۴ روزی است که ما هفت میوه خوردن می‌رویم. روزی است که وطن ما سبز و خرم می‌شود. نه برعکس».

 
رییس‌جمهور فرانسه در دهلی: پاکستان به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل کند
فرانسو اولاند رییس‌جمهور فرانسه در دهلی نو پایتخت هند گفته است که پاکستان باید به تعهدات خود در قبال آیندۀ افغانستان عمل کند.
رییس‌جمهوری فرانسه که در یک سفر دو روزه روز گذشته در دهلی نو با نخست‌وزیر هند صحبت می‌کرد، از نقش صلح‌‎آمیز و عاری از خشونت هند در جهان ستایش کرده و از توجه هند به خاطر افغانستان پس از ۲۰۱۴ قدردانی کرد.
اولاند با تأکید بر این‌که هند به مسألۀ آینده افغانستان پس از خروج نیروهای ناتو در سال ۲۰۱۴ توجه دارد گفت: افغان‌ها باید خودشان درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند.
در این حال، رییس‌جمهوری فرانسه از پاکستان خواست که برای رسیدن به این هدف به تعهد خود عمل کند.
اولاند، سیاست دهلی نو برای حل همۀ مناقشات از طریق ابزارهای صلح‌آمیز و نه از طریق اقدامات تحریک‌آمیز را ستود و ادامه داد: امروز ما از هند می‌خواهیم که با عضویت کامل در شورای امنیت سازمان ملل متحد، واقعیت‌های امروز را به طور کامل منعکس کند دلیل درخواست ما این است که ۱۷ درصد از جمعیت جهان در هند ساکن هستند و هند قدرتی صلح‌آمیز است
 
رسوایی مربوط به استفاده از گوشت اسب به جای گوشت گاو
روزنامه‌ی فرانسوی در گزارش روز پنجشنبه‌ی خود همچنین نوشته است که موفق شده سه صورت‌حساب مقامات رومانی را رؤیت کند که ظن این ماجرا را متوجه شرکت Spanghero در جنوب غربی فرانسه و نیز واسط قبرسی این معامله به نام شرکت Draap می‌کند. طبق این صورتح...ساب‌ها، شرکت نامبرده‌ی فرانسوی ۴۲ تن گوشت اسب در ماه ژانویه دریافت کرده است.

ولی یک نماینده‌ی این شرکت فرانسوی روز پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما هرگز صورت‌حسابی بابت گوشت اسب دریافت نکرده‌ایم». وی افزود که از دلایل ادعای روزنامه‌ی فرانسوی بی‌اطلاع است و شرکت او همه‌ی صورت‌حساب‌های خرید خود را تسلیم مقامات ادره ‌ی مبارزه با یادی در فرانسه کرده اس
گسترش دامنه رسوایی عرضه گوشت اسب در بازارهای اروپا | اروپا | DW.DE | 14.02.2013
www.dw.dرسوایی مربوط به استفاده از گوشت اسب به جای گوشت گاو در غذاهای آماده
 
مردم چین طی روزهای رخصتی سال نو در مغازه ها 85.5 میلیارد دالر مصرف نموده اند
در جهان, اخبار, حوادث چین و موضع روسیه, اسيا, کلتور
16.02.2013, 12:07
مردم چین طی روزهای رخصتی سال نو در مغازه ها 85.5 میلیارد دالر که به اندازه 15% بیشتر از ...سال قبل، مصرف نموده اند. در این باره وزارت تجارت چین خبر داده است. سال نو چینایی به اساس سالنمای قمری شب 10 فبروری برای مدت یک هفته تا 16 فبروری تجلیل میگردد. بصورت عنعنوی در این روز مغازه های چین لیلام های عظیم راه اندازی میکنند. طبق معلومات وزارت تجارت چین، چینایان بیشتر از همه زیورات خریداری میکنند که امسال به اندازه 31.1% بیشتر از سال گذشته خریداری نموده اند. ولی چینایان به ندرت به رستوران ها میروند. عواید رستوران ها در یک هفته گذشته 20% کاهش یافته است. این نتیجه اعلام مبارزه با اصراف می باشد که مقامات انکشور اعلام داشته است.

قدرت انفجار میتیوریت هنگام ورود به اتموسفیر که در روز جمعه در اورال سقوط نمود، معادل 20 بمب اتمی بود
جامعه, اخبار, بلایای طبیعی, روسيه
16.02.2013, 11:29
عکس: РИА Новости
قدرت انفجار میتیوریت هنگام ورود به اتموسفیر که در روز جمعه در اورال... سقوط نمود، معادل 300 کیلو تن بود. این 20 برابر بیشتر از مقدار انرژی است که در نتیجه انفجار بمب در هیروشیما در سال 1945 ازاد گردیده بود. در این باره ناسا خبر داده است. کارشناسان میگویند که این میتیوریت بزرگترین جسم سماوی است که در روی زمین بعد از میتیوریت تونگوس در سال 1908 در روی زمین سقوط نموده بود. بارات میتیورها صبح روز جمعه در 5 منطقه روسیه تثبیت شده است. خسارات عمده در ولایت چیلیابینسک که در انجا در بسیاری عمارت شیشه شکسته ، ثبت شده اند. طبق معلومات وزارت داخله روسیه، در نتیجه سقوط پارچه های میتیوریت در حدود 1200 نفر صدمه دیده و بیش از 50 نفر بستری شده اند. خسارات ناشی از سقوط میتیوریت از یک میلیارد روبل، معادل 33.5 میلیون دالر تجاوز نموده است.


اخبار / جنبش
اولین نشست گروپ کاری کمیسیون تدارکات چهارمین کنگره حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به ریاست فیض الله ذکی که بنابرتصمیم کمیته سیاسی حزب به این سمت تعین شده بودندشروع بکارنمود.

by Rahimi786 | Posted on پنجشنبه, دلو ۲۶م, ۱۳۹۱
اولین نشست گروپ کاری کمیسیون تدارکات چهارمین کنگره حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به ریاست فیض الله ذکی که بنابرتصمیم کمیته سیاسی حزب به این سمت تعین شده بودندشروع بکارنمود.
 


پوتین در مورد وظایف استخبارات
14.02.2013, 17:42
تصویر: РИА Новости
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به خدمات امنیت فدرالی وظیفه داد تا سیستم واحد کشف، هوشداری و خنثی ساختن حملات بالای منابع اطلاعاتی را در کشور ایجاد نمایند.

به گفته پوتین: ر...وسیه به روشهای عصری غرض سازماندهی فعالیتهای ضد کشف, منجمله در دفاع از اطلاعات محرم ضرورت دارد. پوتین تاکید کرد که این متوجه مساعی شکستن بانک اطلاعات الکترونیکی میشود. اواظهار داشت که از فیض عملیات های جزوتام های ضد کشف روسیه فعالیت 34 کارمند کادری و 181 خدمات استخارات خارجی کشف گردیده است که 12 تن آنها بالفعل دستگیر گردیدند. اوتاکید کرد که «شبکه ضد کشف- جهت اساسی فعالیت خدمات امنیت فدرالی روسیه را تشکیل میدهد».

روز یادبود از قربانیان ارتش شوروی در روسی
جامعه, اخبار, روسيه
15.02.2013, 11:02
عکس: EPA
روز جمعه از روز یادبود قربانیان جنگ شوروی – افغانستان در روسیه گرامی داشته می شود.
امروز روسها یاد قربانیانی را که در بیش از 30 جنگ و درگیری هایی ک...ه ازبعد از پایان جنگ جهانی دوم رخ داده است اشتراک نمودند، گرامی میدارند. این روز به طور رسمی از سال 2011 تجلیل می شود.

15 فبروری سال 1989 میلادی، آخرين سربازان ارتش سرخ شوروی بعد از حدود 10 سال جنگ، افغانستان را ترك كردند.
در طول 68 سال گذشته، 1.5 میلیون روس در بیش از 30 جنگ و درگیری های مسلحانه در خارج از کشور اشتراک نمودند.
ارتش شوروی سابق علاوه بر جنگ افغانستان، در جنگ های کوریا، ویتنام، سوریه و مصر، موزامبیک، اتیوپی و آنگولا نیز اشتراک نمودند.

سربازان روسی برای حفظ صلح در یوگسلاوی، و اوستیای جنوبی (قفقاز) در مقابله دشمن جنگیدند. اشتراک ارتش روسیه در جنگ های خارج از کشور منجر به کشته شدن حدود 25 هزار نظامی شد.

به گزاش خبرگزاری ایتار تاس به نقل از وزارت دفاع روسیه، روز جمعه در تمام واحد های نظامی ارتش روسیه مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز سربازان که در درگیری های نظامی خارج از کشور کشته شدند، برگزار می شود



No comments:

Post a Comment