Tuesday 19 February 2013

سیاست اخبار در جهان




 
از سایر رسانه ها:در نتیجه یک عملیات در کندز به شمول یک قوماندان طالبان 4 تن از مخالفین مسلح کشته شدند /مسوولان امنیتی ولایت پکتیا از بازداشت یک گرو 9 نفری دزدان مسلح در این ولایت خبر داد /وزارت خارجه پاکستان تایید کرد که مولوی فقیر محمد قوماندان طالبان پاکستانی در افغانستان دستگیر شد /سفر دسته جمعی سناتوران افغان به هند حساسیت برانگیز بود»/'بمباران ناتو در قندوز جان چهار غیرنظامی را گرفت'/علمای پاکستان تا حالا به حکومت افغانستان مشروعیت قایل نیستند»/ما توسط طیاره های بی پیلوت 4700 نفر را کشتیم»/
 
 
راکت های دافع هوا "پترویت" در صورت درگیری با ایران در ترکیه جابجا شده است
: سياست, اخبار, شرق نزديک
21.02.2013, 23:02
تصویر: EPA
هفته نامه «دیفینس نیوس» آمریکا با منعکس کردن نظر کارشناسان، نوشته است که علت اصلی جا بجا نمودن راک...
ت های دافع هوا پاترویت در ترکیه، آماده شده برای شرایط جنگی با ایران می باشد و سوریه تنها بهانه ای برای مستقر نمودن ئآن بود.

این هفته نامه همچنین نوشته است که راکتهای مستقر شده در ترکیه، بخشی از طرح سیستم دفاع راکتی آمریکا در اروپا می باشد.

سخنگوی ناتو در بروکسل نیز مدتی قبل اعلام کرده بود که این راکت های دافع هوا ، برای مقالبه با هرگونه تهدیدراکت های پتروید در ترکیه مستقر شده اند که می تواند به تهدید های احتمالی سوریه یا ایران، جواب بدهد
صدراعظم تونس استعفا داد
سياست, اخبار, شرق نزديک
20.02.2013, 11:19
عکس: EPA
به گزارش روز سه شنبه تلویزیون ملی تونس، حمادی الجبالی صدراعظم تونس استعفای خود را اعلام کرد. الجبالی در اوایل ماه فبروری اعلام کرد؛ که به منظور برای آرام کردن اوضاع سیاسی در تونس پس از ترور شکری بلعید، یکی از سیاستمداران مخالف، دولت غیرحزبی تشکیل دهد که با شکست مواجه شد. وی افزود: اگر موفق به تشکیل دولت غیر حزبی نگردد از سمت خود کنارگیری خواهد کرد
حکم رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در مورد رعایت حقوق بشری و عدم درخواست بمبارد هوایی از نیروهای خارجی در عملیات محاربوی محلات مسکونی توسط نیرو های امنیتی کشور
تاریخ نشر: Feb 20, 2013
۳۰ دلو ۱۳۹۱

تلاشهای مستمر ریاست جمهوری اسلامی افغانستا...
ن، مبنی بر توقف بمبارد هوایی نیروهای ائتلاف بین المللی بالای محلات مسکونی و جلوگیری از تلفات ملکی که از چندین سال بدینسو صورت می گرفت، منجر به امضای توافقنامه مورخ ۲۰ حمل سال روان توسط وزیر دفاع ملی جمهوری اسلامی افغانستان و قوماندان عمومی نیروهای ناتو و آیساف مبنی قطع عملیات های شبانه نیروهای ائتلاف در افغانستان گردید.

علی الرغم این تلاش ها، مواردی از تخطی و تداوم عملیات هوایی نیروهای خارجی بالای منازل رهایشی هنوز هم به مشاهده میرسد، افزون بر توافق بعمل آمده با نیروهای ناتو و ایساف مورد زیر به نیروهای افغان هدایت داده میشود.

وزارت های دفاع ملی، امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی به هیچ عنوان در جریان عملیات شان، اجرای عملیات هوایی بالای مناطق مسکونی را از سوی نیروهای خارجی مطالبه ننمایند
 
اقدامات جدی امریکا با جاسوسی صنعتی سياست, اخبار, امريکا شمالی
21.02.2013, 12:00
© Flickr.com/martha_jean/cc-by
به گزارش دفتر مطبوعاتی قصر سفید، دولت امریکا مقابله با هکرهایی کشورهای دیگر که دست به جاسوسی صنعتی می‌زنند، در اولویت قرار دا...ده است. به گفته این منبعٰ، این اقدامات دولت امریکا به منظور مبارزه با سرقت اسرار تجاری و صنعتی آمریکا که سالانه میلیارد ها دالر به این کشور آسیب می‌رساند و تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌رود؛ صورت می گیرد.

در گزارش "استراتژی ایالات متحده در مبارزه با جاسوسی صنعتی" آمده است، که رئیس استخبارات ملی امریکا بر جریان تبادل اطلاعات سازمان‌ها و ادارات مختلف دولتی و خصوصی نظارت می کند.

ایالات متحده همچنین از طریق کانال های دیپلماتیک بر کشورهای که مورد حملات سایبری قرار می گیرد، تحت فشار قرار می دهد



زلمی رسول: جامعه جهانی تعهد کرده که پس از سال2014 کمک مالی به افغانستان را ادامه دهد
/20.2.2013
زلمی رسول وزیر امور خارجه افغانستان درسفر به شهر مزارشریف از کمک 16 بلیون دالری جامعه جهانی پس از سال 2014 به افغانستان خبر می دهد.

تجهیزنظامی...ان افغان، نگرانی مردم پس 2014، گفتگوه های صلح با طالبان و برگزاری انتخابات شفاف از مواردیست که وزیرخارجه کشور روی آن با والی بلخ گفتگو کرده است.

آقای رسول میگوید که جامعه جهانی تعهد کرده که پس از سال 2014 برای پیشبرد برنامه ها و تجهیز نیروهای افغان 16 بلیون دالر افغانستان را کمک میکند.

وزیر خارجه کشور همچنان میگوید که درآینده نزدیک چهاربال جنگنده هوایی ، بیست بال هلیکوپتر، طیاره های بدون پیلوت و بیش از500 عراده تانک زرهی در اختیارنظامیان افغان قرار می گیرد.

از سوی هم عطامحمد نوروالی بلخ همچنان بر تجهیزنظامیان افغان تاکید کرده ازوزیرامورخارجه خواست، تا در قسمت تجهیزات نظامیان ناتو که قرار است ازافغانستان انتقال داده شود باید باایجاد راهکاری های مناسب ازسوی وزارت خارجه افغانستان برخی از این تجهیزات به نظامیان افغان سپرده شود.

وزیرخارجه افغانستان درمورد گفتگو با طالبان درقطر نیز ابراز نظر نموده گفت، انتخاب کشورسوم یاقطربرای مذاکره با طالبان تنها دفترمذاکره بوده ونماینده گی سیاسی طالبان درآنکشورشده نمیتواند.

بگفته آقای رسول در دفترقطر با طالبانی گفتگو خواهدشد که آنان خواسته های دولت ومردم افغانستان را بیپذیرند.

گزارشگر فهیم دانش


محترم احمد ضیا مسعود: حکومت می خواهد برای رسیدن به قدرت از راه های نادرست استفاده کند
جبهه ملی نقش زنان را در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها بسیار اثرگذار و سازنده میداند و از زنان می خواهد تا در تصمیم گیری ها در کشور نقش شان را بازی بکنند.

این جبهه از احتمال کاربرد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری نگران است، اما هشدار میدهد که جبهه اجازه نخواهد داد تا برای رسیدن به قدرت سیاسی از شیوه های نادرست کار گرفته شود.
باآنکه در حدود سیزده ماه به برگذاری انتخابات ریاست جمهوری مانده است، اما دیده میشود که برخی از جریان های سیاسی برای این انتخابات آماده گی می گیرند، جبهه ملی در نشستی که به منظور چگونگی حضور زنان در انتخابات آینده ریاست جمهوری در کابل برگذار شده است از برنامه های حکومت برای برگذاری انتخابات آینده ریاست جمهوری سخت انتقاد می کند.
رهبر جبهه ملی، احمد ضیا مسعود گفته است که:« حکومت موجود مشروعیت سیاسی خود را از دست داده است و میخواهد برای رسیدن به قدرت سیاسی از راه های نادرست استفاده کند.»
عضو ارشد جبهه ملی، محمد محقق گفته است که:« دولت هیچ کاری برای اینکه انتخابات به گونۀ شفاف برگذار شود انجام نداده است و حکومت باید برای برگذاری انتخابات شفاف برای همه ای مردم شناسنامه های برقی توزیع کند.»
این نگرانی ها در حالی مطرح میشوند که چندی پیش حکومت کاربرد کارت های گذشته رای دهی را در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری با اعتبار اعلان کرد وکمیسیون مستقل انتخابات نیز گفته است که در انتخابات آیندۀ ریاست جمهوری استفاده کارت های قبلی راهی دهی و شناسنامه های برقی اعتبار دارد

No comments:

Post a Comment