Tuesday 12 February 2013

سياست, در جهان, اخبار

قوماندان عمومی ناتو در افغانستان خروج کامل نیروهای امریکایی را از این کشور مستثنی ساخت
10.02.2013, 12:26
جان الین قوماندان عمومی نیروهای ناتو در افغانستان که مقام خود را ترک میکند، در مصاحبه با بی بی سی خروج کامل نیروهای امریکایی را از این ...کشور مستثنی ساخت. به گفته موصوف ایتلاف در راه پیروزی بر جنبش طالبان قرار دارد. جنرال الین که پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی را به اردو و پولیس افغانستان را رهبری میکرد، اظهار داشت که نیروهای ناتو باید جهت شتافتن به کمک نیروهای افغان اماده باشند. تا به حال معلوم نیست که به چه تعداد نیروی امریکا بعد از سال 2014 در افغانستان باقی می ماند. الین خبر داد که اداره امریکا سناریوی خروج نیروها را از افغانستان حتی بررسی هم نمی کند.
 
 
اولین محموله اموال نظامی امریکا از افغانستان وارد بندر کراچی گردید پروسه انتقال مسؤلیتهای امنیتی و خروج نیروهای بین المللی,
 سياست, در جهان, اخبار, اسيا, امريکا شمالی
12.02.2013, 18:41
تصویر: EPA
قوماندانی قطعات نیروهای امریکایی تخلیه اموا...ل نظامی و دیگر اموال را از افغانستان اغاز کرده است. اولین محموله متشکل از 25 کانتینر با اموال امریکایی در صبح روز سه شنبه وارد بندر کراچی شد. کانتینرهای امریکایی به خاک پاکستان توسط کمپنی خصوصی پاکستانی از طریق بندر تورخم در سرحد افغانستان – پاکستان انتقال داده شده اند. بعداً محموله با بندر کراچی رسانده شد. انتظار میرود که به بندر کراچی در این هفته یک کاروان دیگر کانتینرها از افغانستان وارد خواهد شد
پیونگ یانگ آزمایش هسته ای خود را تایید کرد
سياست, اخبار, اسيا
12.02.2013, 16:03
تصویر: EPA
به گزارش آژانس خبری "KCNA " کوریای شمالی، کوریای شمالی با موفقیت سومین آزمایش هسته ای خود را انجام داد. پیونگ یانگ امروز سه شنبه انجام سومین آزما...یش هسته ای خود را تایید نموده و آزمایش های هسته ای را بخشی از اقدامات لازم برای حفاظت از امنیت ملی و حاکمیت کوریای شمالی اعلام کرد.

به گفته وزارت دفاع کوریای جنوبی قدرت انفجار سومین آزمایش هسته ای این کشور 7،6 کیلوتن بوده است.

کوریای جنوبی، کوریای شمالی به شدت محکوم کرد و آزمایش هسته ای این کشور را تهدیدی برای صلح و ثبات در شمال شرق آسیا دانست.
همچنین بان کی مون سرمنشی سازمان ملل، دیپلمات های روسیه و چین آزمایش هسته ای کوریای شمالی را نیز به شدت محکوم نمودند
See More
انفجار در منطقه سرحدی سوریه- ترکیه 13 کشته برجای گذاشت

 سياست, اخبار, اسيا
12.02.2013, 09:43
تصویر: EPA
عصر روز دوشنبه رجب طیب اردوغان صدراعظم ترکیه به خبرنگاران گفت: بر اثر یک انفجار در پسته تلاشی " Dzhilvegezyu " در منطقه س...رحدی سوریه- ترکیه دست کم 13 نفر کشته و دهها مجروح بر جای گذاشت.
 بولنت آرینج معاون صدراعظم ترکیه گفت كه موتر حاوی بمب، در نزدیکی شهر ریحانلی در منطقه حاتای منفجر شده است . وی گفت كه 10 تن از کشته‌شدگان شهروند سوریه و سه تن دیگر شهروند ترکیه بودند.

 اردوغان افزود: ترکیه فعالانه با تروریزم مبارزه میکند. به هرحال؛ تحقیقات درباره این انفجار همچنان ادامه دارد.
 روز سه شنبه صدراعظم ترکیه به روزنامه "فایننشال تامیز" گفت: برای ترکیه بسیار مهم است که این انفجار را چی کسی و گروهی انجام داده است
 
اعلام آمادگی رهبر نیروی ائتلاف ملی سوریه برای مذاکره با بشار اسد
سياست, شرق نزديک, اخبار
11.02.2013, 10:10
تصویر: EPA
در بیانیه رهبر نیروی ائتلاف ملی سوریه که در شبکه اجتماعی فیس بوک منتشر شده است، گفته شده است که شیخ احمد معاذ الخطیب ...رهبر ائتلاف ملی سوریه آماده گفتگو با بشار اسد رئیس جمهور سوریه می باشد. در این بیانیه ذکر شده است؛ که مکان گفتگو با دولت سوریه در شمال این کشور درنظر گرفته شده است. به گفته الخطیب، یکی از موضوعاتی مهمی که با مقامات دولت سوریه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، حل مشکلات پناهندگان سوریه و علنی کردن مشخصات رهبران مخالفان دولت که در حال حاضر در حبس به سر می برند، می باشد.

براساس گزارش رسانه های غربی؛ روز یکشنبه معاذ الخطیب با اخضر ابراهیمی نماینده خاص سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در قاهره دیدار و گفتگو نمود. یکی از موضوعات مهمی که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، پیشنهاد الخطیب در مورد مذاکرات با دولت سوریه بوده است.

پیش از این گزارش هایی در مورد مخالفت برخی از نیروهای اپوزیسیون داخلی سوریه با دولت بشار اسد منتشر شد .

درگیری میان دولت و اپوزیسیون سوریه در ماه مارچ سال 2011 آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. به گفته سازمان ملل متحد، در جریان این درگیری ها بیش از60 هزار نفر کشته شدند. روسیه در تمام این مدت برای متقاعد ساختن طرفین درگیری برای انجام مذاکرات سعی و تلاش می کند. دراوایل ماه فبروری سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با الخطیب رهبر نیروهای ائتلاف ملی سوریه دیدار و گفتگو نمود. در پایان این دیدار وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت، که رهبر ائتلاف ملی سوریه خواهان درک بهتر موضع مسکو در قبال سوریه می باشد

No comments:

Post a Comment