Saturday 22 September 2012

حکومت از هر وسیله نامشروع برای بقای خود استفاده می کند

احمد ضیا مسعود ریس جبهه ملی افغانستان

احمدضیاء مسعود: حکومت از هر وسیله نامشروع برای بقای خود استفاده می کند

رییس جبهه ملی با تاکید بر این که کشورهای خارجی قصد دارند افغانستان را ترک کنند، خاطر نشان کرد: جامعه بین المللی از افغانستان مایوس شده است.
به گزارش خبرگزاری جمهور؛ احمد ضیاء مسعود، رییس جبهه ملی امروز (۲۵ سنبله) در یک کنفرانس خبری گفت: “سال ۲۰۱۴ و سال های پس از آن برای مردم افغانستان مهم خواهد بود، زیرا کمک های کشورهای خارجی به افغانستان ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.”
این عضو ارشد جبهه ملی تاکید کرد: افغانستان سالیان زیادی را در جنگ سپری کرده و به کمک اقتصادی جامعه بین الملل نیازی مبرم دارد و خروج کشورهای خارجی و قطع کمک های بین المللی، افغانستان را در یک انزوای اقتصادی و سیاسی خواهد برد.
احمدضیا؛ علل ناامیدی جامعه بین الملل را چنین برشمرد: ” در ۱۱ سال گذشته حکومت نتوانسته است یک اداره شفاف را معرفی کرده، فساد اداری را ریشه کن کند و حاکمیت قانون را برقرار نماید؛ این از عمده ترین عوامل این یاس است.”
وی نفوذ بیش از حد گروه های تروریستی و طالبان در صفوف نیروهای امنیتی و بافت های جامعه مدنی را از دیگر علت های یاس جامعه بین المللی عنوان کرد.
رهبر جبهه ملی اظهار نمود: نفوذ طالبان در ساختارهای حکومت سبب عدم هماهنگی بین افغانستان و جامعه بین الملل شده؛ و هستند کسانی در ساختار حکومت که از طالبان نمایندگی می کنند.
به گفته وی؛ هنوز فرصت باقی است و می توان با یک انتخابات شفاف و انتقال مسالمت آمیز قدرت سیاسی، تحولات بزرگی را ایجاد کرد.
مسعود تاکید کرد: یگانه راه حلی که می تواند یک کشور را از بحران داخلی نجات دهد، انتقال قدرت سیاسی است.
این درحالی بود است که طی مراسمی جهت تجلیل از روز شهید، مقامات دولتی سعی داشتند، علت تعویق در انتخابات را مشکلات امنیتی عنوان کنند.
به باور وی؛ مشکلات امنیتی که در حال حاضر وجود دارد، ناشی از همین حکومت است.
این عضو ارشد جبهه ملی با بیان این که برای انتخابات باید اعتماد سازی صورت گیرد، تصریح کرد: ” در انتخابات باید حکومتی به مردم معرفی شود که همه اقوام به آن اعتماد داشته باشند.”
مسعود بیان داشت: حکومتی که کفایت کاری نداشته و مردم از آن سلب اعتماد کرده و از مشروعیت لازم برخورد دار نیست، نباید در صدد باقی ماندن در قدرت باشد.
رهبر جبهه ملی در رابطه به حادثه ۱۸ سنبله در غرب کابل، حکومت را متهم کرده و اظهار داشت: حکومتی که مشروعیت لازم را از دست داده، از هر وسیله نامشروع و نادرست برای بقای خود استفاده می کند.
وی خاطر نشان کرد: از حکومت تقاضا می کنیم که هر چه زودتر عاملان این حادثه را دستگیر کند، تا کشیدگی ها میان اقوام افغانستان زیاد نشود.
به گفته ی مسعود؛ جبهه ملی حاضر است با ارگان دولتی برای دستگیری عاملین حادثه غرب کابل، همکاری کند.
باید خاطرنشان ساخت که در ۱۸ سنبله ــ مصادف با هفته شهیدــ درجریان درگیری میان باشندگان کابل در ساحه پل سوخته، چندین نفر کشته و زخمی شدند؛ گفته می شود که با مداخله پولیس دامنه این درگیری گسترده تر شده و تشنج افزایش یافته بود.
زهرا یوسفی/ خبرگزاری جمهور


No comments:

Post a Comment