Saturday 8 September 2012

پیام احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی

پیام احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی افغانستان، در پیوند به حادثه‌ی درگیری در غرب کابل

با تأسف در روز گرامی‌داشت از روز شهادت قهرمان ملی افغانستان شهید احمد شاه مسعود و هفته‌ی شهدای افغانستان، شماری استفاده از نام قهرمان ملی که گرامی داشت از او را تنها با نصب عکس در موترهای خود و برپایی هیاهو در سطح شهر می دانند، در میان عزاداران و دوستداران واقعی قهرمان ملی قرار گرفته و به عمل شنیعی در غرب کابل دست زدند که سبب درگیری در میان دو قوم باهم برادر و همسرنوشت شده اند. من به عنوان برادر شهید احمد شاه مسعود، اعلام می‌دارم که گرامی داشت از روز شهادت قهرمان ملی و دیگر شهدای افغانستان، تنها با تعقیب کردن اهداف و آرمان‌های شهدا معنا می‌یابد نه با ایجاد هیاهو و تفرقه افگنی در میان مردم با هم برادر و همسرنوشت.
از حادثه‌ی که امروز در غرب کابل رخداد و منجر به زخمی شدن و درگیری میان مردم محل و کسانی که با تصاویر قهرمان ملی به محل رفته بودند شد، اظهار تأسف نموده از همه دوست‌داران قهرمان ملی و آرمان‌های او شهید و دیگر شهدای عزیز افغانستان می‌خواهم که در چنین مواقع ...
به دشمن و اخلال‌گران که از اتحاد و یکپارچکی مردم ما هراس دارند، اجازه ندهند تا از احساسات پاک مردم سوء استفاده نموده و در اهداف شوم شان پیروز شوند.
آرمان‌های شهید مسعود، شهید مزاری و همه شهدای افغانستان یکپارچگی، رسیدن به رفاه برپایی عدالت در جامعه بوده است و اگر عملی از پیروان شان سر زند که سبب بی اتفاقی و خوشی دشمن شود، مطمئیناً ارواح این شهیدان بزرگوار با چنین اعمالی ناخوشنود خواهد شد.
ما باور داریم که حلقات مخرب و استفاده جو با استفاده از احساسات پاک دوستداران این شهیدان، می‌خواهند سبب درگیری و ایجاد بحران در روابط مردم ما شوند، پس از همه مردم عزیز می‌خواهم که در چنین موارد بسیار هوشیارانه باید برخورد نمایند.
با احترام احمد ضیا مسعود رییس جبهه‌ ملی افغانستان

No comments:

Post a Comment