Sunday 16 September 2012

سياست, اخبار, در جهان

حضور ون جیابائو در پانزدهمین نشست سران چین و اتحادیه اروپا
بعد از ظهر 20 سپتامبر، پانزدهمین نشست رهبران چین و اروپا در شهر بروکسل بر گزارشد. ون جیابائو، نخست وزیر چین، هرمان ون رامپوی رییس شورای اروپا، جوزه مانوئل باروسو رییس کمیسیون اروپا در این نشست حضور داشتند.
این جلسه در مقطع کلیدی توسعه چین و اروپا برگزار شد که رشد اقتصاد جهانی نیز کاهش یافته و چالش های جامعه بین المللی در حال شدت یافتن است. دو طرف به توافق رسیده اند که باید رابطه همکاری استراتژیک پیوسته تقویت شود تا مشکلات برطرف شود.
نخست وزیر چین در این دیدار عنوان کرد: امیدواریم در این نشست به سه هدف دست بیابیم؛ نخست، پایبندی به اعتماد استراتژیک متقابل، انتشارسیگنال های مثبت به خارج و در نهایت راهنمایی برای توسعه روابط چین و اتحادیه اروپا.
وی در توضیح هدف دوم اضافه کرد: تشریک همکاری و سود متقابل، برنامه ریزی طولانی مدت و استراتژیکی در زمینه های مختلف همکاری چین و اروپا و همچنین رونق بخشیدن به توسعه روابط چین و اروپا و اقتصاد جهانی. نخست وزیر چین هدف سوم را این گونه تشریح کرد: حل و فصل اختلاف ها به شکل مناسب و توسعه روابط چین و اتحادیه اروپا به شکلی سالم.
در حال حاضر، همکاری های چین و اروپا پربار است. حجم تجارت دو کشور در سال 2011 به 560 میلیارد دلار رسید که سود متقابل چین و اتحادیه اروپا تبدیل به ویژگی مهم دو طرف شده است.
روسیه کارمندان اداره "یو اس ای آی دی" را اخراج کرد
30.06.1391
ایالات متحدهء امریکا اتهامات روسیه را رد کرد که گویا ادارهء بین المللی کمک های انکشافی امریکا در امور سیاسی روسیه، مداخله می کند.

روسیه می گوید، این کشور کارمندان ادارهء یو اس ای آی دی یا ادارهء بین المللی کمک های انکشافی امریکا را، از روسیه اخراج و این سازمان را متهم می کند که در امور داخلی روسیه دخالت کرده و برای نفوذ در انتخابات از طریق کمک های مالی تلاش دارد.

روسیه، دیروز توقف این ماموریت را تا اول ماه اکتوبر تقاضا کرد.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت، واشنگتن این طرز تفکر را کاملاً رد می کند که حمایت آنها از جامعه مدنی، دیموکراسی، حقوق بشر، به هیچ وجه نمی تواند دخالت در انتخابات روسیه و هر جای دیگر جهان باشد.

ویکتوریا نولند گفت، تصمیم روسیه برای اخراج کارمندان اداره بین المللی کمک انکشافی امریکا، قابل تاسف است.

« ما در جامعه مدنی روسیه با آن عده از روس ها کار خواهیم کرد که می خواهند با ما همکار باشند. ما این کار را در اکثر قسمت های جهان انجام می دهیم که اداره بین المللی کمک های انکشافی در آنجا ماموریت ندارند. ما اکنون تلاش داریم که دقیق چگونه درین راستا کار کنیم. ولی ما متعهد هستیم که در کنار آنانی باقی خواهیم ماند که می خواهند یک روسیه بیشتر دیمکراتیک و عادل تر را مشاهده کنند. »

در مسکو الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت:
« جامعهء مدنی روسیه به رشد کامل خود رسیده و به رهبری از خارج نیاز ندارد. »
« ما در مورد تلاش های این اداره از طریق توزیع کمک های مالی جهت نفوذ در امور سیاسی به شمول انتحابات در سطوح مختلف و نهاد های جامعه مدنی گفتگو می کنیم. در حال حاضر جامعه مدنی روسیه به طور کامل رشد کرده و به رهبری از خارج کشور نیاز ندارد. »


وزارت خارجه روسیه گفت، این کشور به خاطر ماموریت این سازمان در مناطق نا آرام قفقاز شمالی جایی که مسکو در برابر شورشیان تندرو اسلامی روبرو است، نیز نگران می باشد.

ادارهء بین المللی کمک های انکشافی امریکا پس از سقوط اتحاد شوروی سابق در روسیه فعالیت دارد که از طریق این برنامه ها بیشتر از 2 ملیارد و 6 صد میلیون دالر را برای مجادله با امراض، حفاظت محیط زیست، تقویت جامعه مدنی و عصری سازی اقتصادی به مصرف رسانده است.

مایه گریشینا عضو کمسیون مرکزی انتحابات روسیه، اطمینان داد که خروج کارمندان اداره بین المللی کمک های انکشافی امریکا کیفیت انتحابات روسیه را، به مخاطره روبر نه می سازد و گفت که نظارت بر انتخابات مستقل در این کشور از سوی قوانین روسیه تضمین می شود.

اما منتقدین می گویند، تصمیم عدم تمدید ماموریت یو اس اید بخش از سرکوبی مخالفین توسط پوتین می باشد که در ماه می امسال در یک انتخابات که مخالفین آن را پراز تقلب اعلان کردند، برای دور سوم به حیث رییس جمهور روسیه، انتخاب شد.

در نتیجه بمباردمان هوایی ناتو هفت زن افغان کشته شدند


 نتیجه بمباردمان نیروی هوایی ناتو در ولسوالی الینگار ولایت لغمان افغانستان هفت زن کشته و به همین تعداد زخمی شده اند. در این باره اژانس خبری پژواک به نقل از مقامات محلی در روز یکشنبه خبر داده است. قرار معلومات نمایندگان شورای ولسوالی الینگار، نیروهای هوایی ناتو در روز شنبه اشتباهاً بر زنان که شب در کوه های دره نورلام هیزوم جمع اوری میکردند و انها را افراد مسلح شورشی فکر کرده بود، ضربات وارد اورده است. نسبت بیکاری زنان و اطفال محلی شبانه در نشیب های کوه ها چوب سوخت جمع اوری میکنند، تا ان را بعداً در بازار به فروش رسانند. در عین حال دفتر مطبوعاتی نیروهای بین المللی مساعدت به امنیت در افغانستان (ISAF) خبر دادند که در همان منطقه گروه شورشیان به تعداد تا 45 نفر کشف شده بود. بعد از تعین موقعیت باندگروپ بران ضربه وارد اورده شد که در نتیجه تعدا زیادی افراد مسلح به قتل رسیده اند. دفتر مطبوعاتی ولایت لغمان خبر داده که از منابع غیررسمی اطلاعات در باره کشته شدن گروپ زنان دریافت داشته است. به این ارتباز کمیسیون ایجاد گردیده، تا وضع مربوط به این حادثه را تحقیق نماید.

No comments:

Post a Comment