Sunday 12 August 2012

دیدار نماینده دولت با ملا برادر

حکومت افغانستان گفتگوهای پنهانی با ملا عبدالغنی برادر انجام داده است
 
گفته شده است که دیدار مقام های افغان با ملا عبدالغنی برادر، فرد دوم رژیم وقت طالبان صورت گرفته است.
حکومت افغانستان گفتگوهای پنهانی با ملا عبدالغنی برادر فرد شماره دوم رژیم وقت طالبان انجام داده است. رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی رییس جمهور کرزی به خبرگزاری رویترز گفته است که هیئت افغانستان دوماه پیش با ملا برادر در پاکستان دیدار کرده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از مقام های افغان و پاکستان نوشته است که مقامات افغان گفتگوهای مخفی با یک فرمانده ارشد طالبان که در پاکستان زندانی است، انجام داده اند. گفته شده است که دیدار مقام های افغان با ملا عبدالغنی برادر، فرد دوم رژیم وقت طالبان صورت گرفته است. رنگین دادفر سپنتا، مشاور امنیت ملی رییس جمهور کرزی گفته است که هیئت حکومت افغانستان دو ماه پیش ملا برادر را در پاکستان ملاقات کرده است.
رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی رییس جمهور کرزی گفت:
“ما ملا برادر را ملاقات کردیم. هیئت ما با او صحبت کرد تا دیدگاهش را درباره گفتگوهای صلح بدانیم”.
در همین حال، رحمان ملک وزیر داخله پاکستان گفته است که این کشور دسترسی مقامات افغان به ملا برادر را تضمین کرده است.
رحمان ملک وزیر داخله پاکستان گفت:
“مقام های افغان در حد مناسب و تقاضا شده، به ملا برادر دسترسی دارند. ما کاملا با افغانستان همکاری می کنیم و هرآنچه را که آنان برای پیشرفت پروسه صلح تقاضا کنند، با علاقمندی در اختیار شان قرار می دهیم”.
ملا برادر در سال 2010 در شهر کراچی پاکستان بازداشت شد و تاکنون در زندان به سر می برد. گفته می شود که این دیدار زمینه را برای نقش فعال تر پاکستان در گفتگوهای صلح مهیا کند. حکومت افغانستان همواره از پاکستان خواسته اند تا زمینه ساز گفتگوهای صلح با شورشیان طالبان باشد؛ اما مقامات پاکستانی علاقمندی چندانی نشان ندادند. مقامات افغانستان امیدوارند که ملا برادر بتواند یک نقش کلیدی در مذاکرات با شورشیان طالبان بازی کند و به ویژه بتواند با رهبران این گروه، به خصوص ملا محمد عمر ارتباط برقرار نماید.

No comments:

Post a Comment