Saturday 11 August 2012

فشار بر حکومت بشار الأسد

تلاش امریکا برای تزیید فشار بر حکومت بشار الأسد

ایالات متحده به روز جمعه گفت که آن کشور تعذیرات جدیدی را علیه رژیم سوریه و حامیانش به شمول گروه حزب الله لبنان ، وضع می کند.
یک مقام ارشد امریکایی که هلری کلنتن وزیر خارجۀ ایالات متحده را در سفر اخیرش همراهی میکند، به خبرنگاران گفت که امریکا با وضع تعزیرات جدید میخواهد عرصه را بر حکومت سوریه و حامیان آن، تنگ سازد.

از سوی دیگر فعالان سوری امروز جمعه خبر داده اند که نیرو های حکومتی موج تازه یی از بمباردمان شهر حلب را آغاز کرده و دامنۀ حملات شان را بر ساحاتی که در آن شورشیان اند، گسترش داده اند.

سازمان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن گفت که علاوه بر این بمباردمان ها، جنگ بین شورشیان و عساکر رژیم اسد در حلب باز هم ادامه پیدا کرد.

خبرنگاران از شهر حلب گزارش میدهند که به دنبال عقب نشینی جنگجویان شورشی به طرف شمال، نیرو های حکومتی برخی از ساحات را از آنها دوباره تصرف کرده اند.

شورشیان سوری تعهد کرده اند که با وجود کمبود سلاح و مهمات، به جنگ شان ادامه خواهند داد. مالک الکردی یک فرمانده شورشیان به سرویس فارسی صدای امریکا گفت که شورشیان به کمک بین المللی اشد ضرورت دارند.

مالک الکردی گفت: "ما از جامعۀ بین المللی خواسته بودیم که یک نقش فعالی را در تصمیم گیری برای توقف قتل عام در سوریه بر عهده بگیرد. اما تأخیر این کار و امکانات کمی که در اختیار سپاه آزادی سوریه موجود است، وضع سوریه را در حالت نوسان آورده است. این وضعیت، زمینه را برای گروه های تندرو از جا های مختلف و با اهداف متفاوت مهیا ساخته است."

بریتانیا امروز اعلام داشت که برای شورشیان سوریه، حدود هشت میلیون دالر را به خاطر وسایل مخابراتی و اکمالات طبی کمک خواهد کرد. ویلیم هیگ وزیر خارجۀ بریتانیا گفته است، با کسانی که به گفتۀ او، در آینده سوریه را شاید رهبری کنند، باید حالا ارتباط قایم شود.

از سوی دیگر اخضر ابراهیمی که زمانی نمایندۀ ملل متحد برای افغانستان بود، در عوض کوفی عنان، نمایندۀ ملل متحد و اتحادیۀ عرب در امور سوریه تعیین شده است.

No comments:

Post a Comment