Thursday 30 August 2012

عواقب خیزش های های مردمی علیه طالبان

پشت قضیه قیام های مردمی علیه طالبان، دست هایی وجود دارد
شماری از آگاهان می گویند که قیام مردمی علیه طالبان با شک وتردید های زیادی همراه است. روز گذشته نیز شماری از اعضای مجلس نسبت به قیام های مردمی در کشور به شدت ابراز نگرانی کرده وخواهان مدیریت دولت در این زمینه شدند.
 
آنچه که مایه نگرانی تلقی می شود، نحوه تسلیح وتجهیز قیام کنندگان است که شماری از آگاهان امور نیز می گویند که احتمالا دست هایی در پشت این قضیه نهفته است. Rueters
از چند ماه به این سو، خیزش ها وقیام های مردمی علیه طالبان که نخست از ولسوالی اندر ولایت غزنی آغاز و در برخی ولایات دیگر نیز گسترش یافت با خوشبینی های همراه بود اما اخیرا این خیزش ها نگرانی ها وپرسشهای را در اذهان عامه ومحافل سیاسی ومدنی مطرح کرده است. آنچه که مایه نگرانی تلقی می شود، نحوه تسلیح وتجهیز قیام کنندگان است که شماری از آگاهان امور نیز می گویند که احتمالا دست هایی در پشت این قضیه نهفته است. این آگاهان تاکید می کنند در صورتیکه این قیام ها از سوی حکومت ونهادهای امنیتی و استخباراتی به خوبی مدیریت نشود، می تواند به چالشی جدی برای امنیت کشور تبدیل شود.

این در حالیست که روز گذشته شماری ازنمایندگان مردم درخانه ملت نیز در مورد پیامد های ناگوار این خیزش ها ابراز نگرانی کرده بودند. کسانیکه در مقابل شورشیان دست به اقدام مسلحانه زده‌اند، می‌گویند رفتار مخالفان و از جمله مسدود کردن مکاتب، مراکز صحی و ممانعت از اجرای برنامه‌های بازسازی، آنها را وادار به اقدام مسلحانه علیه این شورشیان کرده است.


وحدت
 

No comments:

Post a Comment