Thursday 23 August 2012

سياست, در جهان, اخبار

از سایر مطبوعات :در نتیجه یک رویداد ترافیکی در شمال چین، بیست و هشت تن جان باختند /سرمنشی سازمان ملل متحد در اجلاس کشورهای غیر منسلک اشتراک نکرد /نخستین انسانی که به مهتاب فرود آمد، به عمر هشتاد و دو ساله گی در گذشت /وزیر خارجه افغانستان جهت اشتراک در اجلاس کشورهای غیر منسلک روز سه شنبه وارد تهران میشوداخبارګذشته /نگرانی قوای ائتلاف از افزایش حملات بالای قوای امنیتی افغان/گزارش: در قاموس طالبان 'تفاهم سیاسی' وجود ندارد/آتش سوزی در جنگلات کنر ناشی از پرتاب راکت از خاک پاکستان/قیام کننده گان در ولایت غزنی یک حمله طالبان مسلح را به عقب زده به آنها تلفات وارد کردند /مجله
 
جبهه ملی پیرامون آخرین تحولات و اضاع جاری در کشور تشکیل جلسه داد
 
رهبران وسران جبهه ملی شام روز شبنه درمنزل احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی درکابل تشکیل جلسه داده پیرامون آخرین تحولات و اضاع جاری درکشور بحث وتبادل نظر نمودند.
دراین نشست احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی، استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان ورییس کمیسیون عدلی وقضای مجلس نماینده گان، فیض الله زکی سخنگو ومعاون حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان و امرالله صالح عضو جبهه و رییس پیشین امنیت ملی کشور شرکت کرده بودند.
سران جبهه ملی دراین نشست پیرامون اوضاع وتحولات سیاسی، نظامی، اجتماعی و امنیتی کشور بحث وتبادل نظر نمودند.
قراراست سران ورهبران جبهه ملی درنشست های مشابه درآینده، آخرین اوضاع وتحولات سیاسی، امنیتی، اجتماعی وفرهنگی کشور را به بحث وبررسی گرفته با ارایه راهکار های موثر جهت بیرون رفت از دشواری های کنونی خطوط فکری و نظریات خود را به سمع ونظر مردم برسانند

ستاره شناس نیل ارمسترانگ که برای اولین بار به مهتاب سفر نموده بود، در امریکا به عمر 82 سالگی درگذشت
,
اخبار
26.08.2012, 12:47
phото: EPA
ستاره شناس امریکایی نیل ارمسترانگ که برای اولین بار به مهتاب سفر نموده بود، در روز شنبه به ع...

مر 82 سالگی درگذشت. در این باره اژانس رویتر خبر داده است. علت مرگ ستاره شناس بروز پیچیدگی وضع صحی وی بعد از عملیات قلبی خوانده شده که در ماه اگست انجام شده بود. رئیس جمهور بارک اوباما ضمن ابراز مرتب همدردی از خدمات بس بزرگ ستاره شناس قدردانی نمود. به قول موصوف، نیل ارمسترانگ « یکی از بزرگترین قهرمانان امریکا، نه تنها دوران ما بلکه تمام زمانه ها بود". نیل ارمسترانگ در ماه اگست سال 1930 در شهر واپاکونیت در ایالت اوهایو تولد شده بود. پیلوت و سابقه دار جنگ کوریا به ناسا در سال 1956 شامل کار گردید. او در انجا ازمایش طیارات تجربوی اغاز نمود. ارمسترانگ در ماه مارچ سال 1966 به صفت قوماندان سفینه Gemini 8 اولین پرواز فضایی خود را انجام داد. سفر مشهور به مهتاب که در ان ارمسترانگ به صفت قوماندان سفینه و ایدوین اولدرین به صفت پیلوت شرکت داشتند، در روزهای 20 – 21 جولای سال 1960 انجام گردید. ارمسترانگ اولین انسان بود که در سطح مهتاب قدم نهاد. او گردش خود را در روی مهتاب «گام کوچک برای انسان، ولی جهش عظیم برای بشریت» خوانده بود.

در افغانستان قوماندان جبهه طالبان پاکستانی با 12 محافط اش نابود شده است

طالبان پاکستانی تائید کرده که یکی از قوماندانان جبهه بنام ملا دادالله و 12 نفر مسلح دیگر در نتیجه ضربه روز جمعه طیاره بی پیلوت امریکایی در ولایت کنر افغانستان کشته شده اند. ملا دادالله قوماندانی دسته طالبان پاکستانی را بردوش داشت که در منطقه باجور در سرحد با افغانستان فعالیتمیکرد. در نتیجه عملیات اردوی پاکستان در باجور و سوات طالبان پاکستان اکثراً از سرحد به افغانستان عبور میکنند 

کشته شدن یک رهبر ارشد شبکۀ حقانی

مقام های استخبارات پاکستان و منابع تندروان روز شنبه گفته اند که شاید یک فرمانده عملیاتی شبکۀ حقانی در حملۀ طیاره های بی پیلوت امریکایی در پاکستان کشته شده باشد.

خبرگزاری رویترز از قول این مقام ها گفته است که بدرالدین حقانی که به گمان اغلب مسئول امور تجارتی و عملیات قاچاق شبکۀ حقانی بود، احتمالاً در یک حملۀ طیارۀ بی پیلوت امریکایی در وزیرستان شمالی کشته شده است.
تا کنون شبکۀ حقانی به گونۀ رسمی در مورد کشته شدن بدرالدین حرفی نزده است.

در صورتی که مرگ بدرالدین حقانی تائید شود، دستآورد بزرگی برای ایالات متحده در جنگ بر ضد شبکۀ حقانی و سایر تندروان خواهد بود.

در همین حال مقام هایی ناتو می گویند که یک حملۀ طیارۀ بی پیلوت امریکایی روز جمعه در وسوالی شیگل ولایت کنر، منجر به هلاکت مولوی دادالله – یکی از رهبران طالبان پاکستانی – شد.

ائتلاف به رهبری ناتو می گوید که در این حمله 12 شورشی دیگر نیز کشته شده است.

ناتو می گوید که دادالله که به نام جمال نیز شهرت داشت، مسئولیت انسجام جنگجویان و تسلیحات جنبش طالبان و نیز هماهنگی حملات طالبان را بر ضد قوای افغان و ائتلاف به عهده داشت.

بر اساس گزارشات دادالله سال گذشته به صفت رهبر طالبان پاکستانی در منطقۀ قبایلی باجور، جاگزین مولوی فقیر محمد شده بود.

در گوانتانامو جلسه استماعیه در باره عمل تروریستی 11 سپتمبر نسبت وقفه در کار انتیرنیت برگزار شده نت22.08.2012, 18:12

خرابی در راه اهن در امریکا کار انتیرنیت را در پایگاه امریکایی گوانتانامو در خاک کوبا مختل ساخت. این کار جلسه پلان شده استماعیه روز چهارشنبه در باره دوسیه 5 متهم به انجام عمل تروریستی 11 سپتمبر سال 2001 را برهم زد. طوریکه رسانه های محلی خبر دادند، قطار اهن در نزدیک شهر بالتیمور از خط خارج شد، جای که الیاف نوری برای تامین مخابره سریع با گوانتانامو تمدید شده اند. به این ترتیب سارنوالان و وکلای مدافع از امکان امادگی برای جلسه محروم شدند که حتی بر پوسته الکترونی هم دسترسی نداشتند. جلسه استماعیه به روز پنجشنبه به تعویقق انداخته شده است. در جمله متهمین خالد شیخ محمد نیز شامل می باشد که سازمانده عمده عمل تروریستی خونین شمرده میشود که باعث قتل سه هزار نفر گردید. مسوولیت عمل تروریستی را تروریستان القاعده بردوش گرفته است.

رسانه ها: در سوریه پسر گیلایف قوماندان جبهه چیچن کشته شده است





رستم گیلایف، پسر قوماندان روسلان گیلایف، در سوریه کشته شده است، در این باره اژانس انتیرفاکس به نقل از منابع انتیرنیتی افراد مسلح قفقاز شمالی خبر داده است. قرار معلومات انها، رستم گیلایف، متولد سال 1988، در سال های اخیر در شرق نزدیک تحصیل میکرد و در تابستان بصورت داوطلبانه جهت شرکت در عملیات جنگی علیه نیروهای حکومتی سوریه وارد انکشور گردید. سایت ها خبر داده که گیلایف بین تاریخ 11 و 13 اگست در نبرد در یکی از مناطق سوریه کشته شده بود و جسد او را به چیچنیا انتقال دادند و در تاریخ 17 اگست در انجا به خاک سپرده شد. مقامات چیچنیا شایعات در باره اینکه به طرفداری از شورشیان در سوریه مردم چیچن می جنگند، رد میکنند. الوی کریموف سکرتر مطبوعاتی رئیس جمهور چیچنیا به انتیرفاکس گفته که باشندگان جمهوری چیچنیا در بین اپوزیسیون سوریه وجود ندارند.

استخبارات خارجی در حملات نیروهای افغان بر ناتو دست دارند
حملات از داخل صفوف نیروهای افغان بر نیروهای خارجی در افغانستان چگونه باید جلوگیری شود؟

حکومت افغانستان می گوید: اسناد و اطلاعات مربوط به 350 هزار عسکر و پولیس افغان را مجدداً بررسی خواهد کرد.

اما سخنگوی رییس جمهور افغانستان همچنان گفته است که جواسیس خارجی درین حملات دخیل بوده اند.

ایمل فیضی این موضوع را در صحبت با خبرنگاران در کابل گفته است.

اما این اقدامات چگونه عملی خواهند شد؟

برای شنیدن این گزارش روی لینک زیر کلک کنید.

No comments:

Post a Comment