Friday 3 August 2012

روسیه باید با ناتو کمک نماید

ولادیمیر پوتین: روسیه باید با ناتو برای انجام ماموریت در افغانستان کمک نماید
/2.8.2012

رئیس جمهور روسیه اخیرآ در ملاقات با نظامیان کشورش گفته است که کار پایگاه ترانزیتی در شهر اولیانوفسک با منافع روسیه مطابقت دارد.

پوتین در استانه روز نیروی دیسانت هوایی از بریگاد 31 گارد مستقل دیسانت هجومی بازدید نمود و به سوالات نظامیان پاسخ داد. در این صحبت ها سیاست فدراسیون روسیه در جهت افغانستان جای خاص داشت.

ولادیمیر پوتین گفت که روسیه نباید به افغانستان نیرو بفرستد، ولی، بازهم، اوضاع باثبات در جمهوری اسلامی افغانستان موضوع منافع دولتی محسوب میشود.

رئیس جمهور خاطرنشان ساخت:" ما به این امر علاقمندیم. ما علاقمند انیم، تا در سرحدات جنوبی ما ارامش وجود داشته باشد".

رئیس جمهور روسیه اعتراف نمود که برخلاف اختلاف نظرات روسیه و ناتو در باره یک عده مسایل، در مورد افغانستان طرفین باید از یک دیگر حمایت نمایند و باهم همکاری کنند، که این امر منجمله از تلاش جهت اجازه ندادن به درگیرشدن نیروهای روسیه در منازعه مسلحانه در خاک جمهوری اسلامی افغانستان ناشی میگردد.

ولادیمیر پوتین، در عین حال، نگرانی خود به ارتباط تلاش کشورهای اتلانتیک شمالی جهت خاتمه بخشیدن هرچه زودتر ماموریت در افغانستان بدون انکه اهداف ان اجراء شده باشند، اظهار داشت.

رئیس دولت گفت:" ما به انها انقدر به انتقالات به انجا، به افغانستان، نه بلکه از انجا کمک میکنیم. جای تاسف است. تعهدات را بردوش گرفته بودند، بگذار انها را اجراء کنند".

میخواهیم یاداوری نمائیم که در تاریخ اول اگست نقطه ترانزیتی ناتو در شهر اولیانوفسک شروع بکار نمود. مطابق توافقات حاصله، محموله های غیرمرگبار به افغانستان و همچنان در جهت برعکس از طریق میدان هوایی "وستوچنی" انتقال داده خواهند شد.

No comments:

Post a Comment