Wednesday 15 August 2012

سياست و اخبار جهان

/از سایر مطبوعات:مسائل سیاسی و اجتماعی/در 24 ساعت/مقامات کشورهای مقتدر جهان و منطقه روی بحران سوریه ملاقات می کنند / شب گذشته چندین راکت بر ولسوالی دانگام در ولایت کنر اصابت کرد /از وقوع یک حملهء تروریستی در ولایت پروان جلوگیری شد /اعطای پناهندگی سیاسی به جولیان آسانژ در اکوادور/نصف دیپلماتهای افغان تابعیت مضاعف دارند، وکلا/نصف دیپلماتهای افغان تابعیت مضاعف دارند، وکلا ۱۶ګست درخواست افغانستان از پاکستان برای توقف حملات مرزی/انفجار بم در بازار مزدحم هرات هژده زخمی برجا گذاشت/حمله با بم دستی بر نمازگزاران در مسجد خوست/آیا فرزندان مجاهدین آمادۀ حاکمیت جدید در افغانستان اند؟/پاکستان در صدد گشایش جبهۀ جدید در برابر طالبان

واکنش تند جنرال امریکایی در برابر پیام عیدی ملا عمر
قوماندان عمومی نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان می گوید، رهبر طالبان به پیشواز عید فطر، یک پیام صریح "مرگ، نفرت و ناامیدی" را صادر کرده است.

قوماندان عمومی نیرو های امریکایی و ناتو در افغانستان میگوید، رهبر طالبان به پیشواز عید فطر، یک پیام صریح "مرگ، نفرت و ناامیدی" را صادر کرده است.

جان الن جنرال امریکایی امروز جمعه گفت که پیام عیدی ملا عمر، بر عملیات شورشیان، انتقام، مرگ و دروغ تمرکز دارد. الن افزود که مردم با تقوا و با ایمان در چنین روزها، توقع یک پیام تبریکی و مسرت را دارند.

ملا عمر در پیام اش بیان داشته که گویا جنجگویان وی، موفقانه در صفوف نیرو های امنیتی افغان رخنه کرده تا حملاتی را در لباس دوست بر نیرو های خارجی افزایش بخشند. درین گونه حملات، صرف در سال جاری میلادی، بیش از 33 عسکر خارجی کشته شده است.

رهبر طالبان درین پیام بر پیروان خود اصرار ورزیده که در حملات شان، از بار آوردن تلفات ملکی بپرهیزند.

الن گفت، ملا عمر "عین لهجۀ ناشیانۀ سال های گذشته" را تکرار نموده، و "در حالی که خودش راحت میباشد، از دور به فرستادن جوانانی که شستشوی مغزی شده اند، ادامه داده تا حملاتی را برای یک مرام بی ثمر انجام دهند."

جنرال الن ملا عمر را یک "مرد جنون آمیز" توصیف کرد که میخواهد اهداف برتری جویی شخصی اش را بر آیندۀ مردم افغان، تقدم بخشد
/

ایالات متحده امریکا کارمندان بیشتر ضد کشف را به افغانستان میفرستد

15.08.2012, 15:11

لیون پانیتا وزیر دفاع امریکا خبر داده است، چون تهاجم افغانها بالای سربازان امریکا زیاد گردیده است، ایالات متحده قصد دارد که تعداد پرسونل ضد کشف خود را در این کشور گسترش دهد. در نتیجه حادثه روز جمعه گذشته، 6 تن نظامیان امریکای در افغانستان به قتل رسیدند. پنتاگن از این بابت بسیار نگران میباشد. از آغاز سال 2012 بیست و نو حمله افراد بالای سربازان ناتو صورت گرفته است که ملبس با ینوفورم نیروهای مسلح افغانی بوده اند. در نتیجه 37 نظامیان ناتو، از جمله 21 فرد امریکایکشته شدند.

امریکا میخواهد جنبش «حقانی» را درج لست گروپ های تروریستی کند

15.08.2012, 17:29

وزارت خارجه امریکا موضوع امکان جنبش «حقانی» را درج لست گروپهای تروریستی بررسی می نماید، که رد قلمرو پاکستانوافغانستان فعال میباشد. روی این موضوع نماینده وزارت خارجه ویکتوریا نولاند صحبت نموده است.قبلاً بارکابوما رئیس جمهور امریکا به هلیری کلینتن وظیفه داده بود تا در جریان 30 روز در مورد جنبش «حقانی» تصمیم بگیرد. کنگرس امریکا چندین بار از وزارت خارجه خواست تا این گروه را درج لست سیاه کند، اما وزرات خارجه امریکا از این اقدام امنتاع میورزد.


No comments:

Post a Comment