Monday 13 May 2013

هشدار وزیر مالیه عملی شد.

سر انجام تشت رسوایی و خیانت نمایندگان مجلس به وسیله ای وزیر مالیه به بیرون پرتاب شد و نام آن عده از نمایندگانی را که در قاچاق مواد مخدر، شراب و وارد نمودن غیر قانونی آرد ( عدم پرداخت مالیه گمرگی ) و سوی استفاده های غیرقانونی و شخصی افشا نمود.

ظاهر قدیر نماینده ننگرهار، لالی حمیدزی نماینده قندهار، سمیع الله صمیم نماینده فراه، محمود خان سلیمان خیل نماینده پکتیکا و محمد عظیم محسنی نماینده بغلان از ن...مایندگانی بودند که آقای زاخیلوال از آن ها به عنوان متهمین و ناقضین غیر قانونی در کار های خلاف قانون نام برد. تا آن جایی که در مدت سه سال از دور دوم مجلس نمایندگان می گذرد اما کارایی و موثریت مجلس در این دور خیلی ها کم رنگ و ضعیف به نظر رسید. درزمین گیر ساختن مجلس نمایندگان؛ هم حکومت و هم برخی از نماینده های که شامل فهرست متهمان وزیر مالیه از جمله آقای ظاهر قدیر، لالی حمیدزی و گروه ی موسوم به اصطلاح " کاروان صلح " پارلمانی ایشان، نقش اساسی و کلیدی را داشتند. ظاهر قدیر و لالی حمید زی از آن جمله ی نمایندگان مجلس بودند که حتا اخلاق پارلمانی و رویه ی پارلمانی را هم رعایت نه می کردند و همیشه برای هرکسی که دل شان می خواست فحش و دشنام می دادند و در بسا موارد تا در گیری های فزیکی هم پیش رفتند.

ظاهر قدیر، در دوران حکومت انتقالی و پس از آن به حیث فرمانده ی لوای سرحدی زون و شرق و سپس فرمانده ی سرحدی ولایت کندوز بر گزیده شد، اما مدتی نه گذشته بود که وی را شاد روان جنرال محمد دادوود داوود که در آن زمان معاون وزارت امور داخله در بخش مواد مخدر بود به جرم قاچاق مواد مخدر از ولایت کندوز به تاجکستان باز داشت نمود، وی را سلستا به کابل انتقال داد. اما دیری نه گذشت که با پا در میانی کاکا اش ( حاجی دین محمد که قبلا والی کابل هم بود ) که از متحدان کرزی به شمار می رود، از بند رها شد و پیش از آن هم در قاچاق چار تراش های شرق کشور به پاکستان سهم بسیار قویی هم داشت.

لالی حمیدزی،
بنابر گفته ای یکی از نزدیکان اش که در گمرک قندهار و کابل ماموریت داشت، وی را یکی از نگهبانان محمود خان اچکزی، رییس قبایلی آن سوی مرز خواند که همرای فامیل اش در پاکستان زندگی می کرد و حتا تمام عمر خود را در آن جا سپری کرد. و پس از رویداد11 سپتمبر بنابر نفوذی که اقوم آن سوی مرز در داخل افغانستان داشتند، موصوف را محمود خان اچکزی در بخش های نیروی پولیس مقرر نمود و تا مدت زیادی به عنوان یکی از محافظان فرمانده قطعه پولیس قندهار بود و هم چنان وی یکی از ولگرد ترین انسان های بود که هر روز به میدان سنگ جنگی به وسیله ای موتر های گران بها و پر هزینه سگ را داخل موتر به میدان سگ چنگی واقع قندهار انتقال می داد و از بازی این فرهنگ ناپسند لذت می برد؛ تا این که بنابر در خواست محمود خان اچکزی از حامد کرزی مبنی بر این که تا وی را به مجلس نمایندگان بیاورد تا بدین وسیله نماینده ی از اقوام اچکزی در مجلس نمایندگان باشد و کرزی هم به گونه ای غیر قانونی لالی حمید زی را با استفاده از اهرم های فشار در کمیسیون انتخابات وارد مجلس ساخت در حالی که وی یک فرد گمنام و غیر قابل آشنا برای مردم قندهار بود.
لالی حمید زی و ظاهر قدیر دو نماینده ای هستند که در بسیاری از موارد، مانع کار های مجلس و برخی از برنامه های ملی در دورن مجلس شده اند و برخی را هم با دادن پول اجیر و فرمان بردار خود ساخته اند و تا اندازه ی زیادی مجلس را گروگان گرفته اند. اما بالاخره؛ وزیر مالیه پرده از روی تمام رسوایی های غیر قانونی این ها بر داشت تا مردم به چهره ی جنایت کاران و قانون شکنان مجلس آشنایی کامل پیدا کنند.
فتاح .


No comments:

Post a Comment