Wednesday 8 May 2013

سیاست اخبار در جهان



نشرات پاکستان و امریکا مشترکاً کرزی را تهدید میکنند

 
10:26 |
1392 / 02 / 18
 
مسکو، 18 ثور، خبرگزاری «ریا نووستی»/ نشریه "ایگزاماینر" چاپ امریکا در مقاله روز شنبه خود تحت عنوان " تلک مرگ در افغانستان" و روزنامه "دان" چاپ پاکستان در مقاله تحت عنوان " اینده رئیس جمهور منزوی" مطالب را در باره واکنش های تند اخیر کرزی در برابر عملکرد نظامیان امریکایی و همچنان در رابطه به امنیت شخصی رئیس جمهور در اینده، به نشر رسانده اند.
نشریه "ایگزاماینر" در بخشی از مقاله خویش به امنیت شخصی کرزی اشاره کرده و نگاشته است که " بدون محافظت امریکا، کرزی شاید با سرنوشت احمد شاه مسعود که در حمله انتحاری طالبان به قتل رسید، مواجه شود".
روزنامه‌ "دان" چاپ پاکستان نیز موضوع تهدید علیه امنیت شخصی رئیس جمهور یاد کرده و در مقاله خود نگاشته است که پس از پایان دوره ریاست جمهوری کرزی به اینده این شخصیت باید با احتیاط تمام نگریسته شود و در مورد امنیت فزیکی کرزی و یافتن نقشی که کرزی را سرگرم نگهدارد، باید فکر شود".
در مقاله این جمله تهدید امیزی نگاشته شده که " سرنوشت سایر رهبران گذشته افغانستان باید کرزی را نسبت به اینده خودش ناراحت سازد و بنابرین باید یکبار دیگر در مورد امنیت فزیکی خود تامل نماید و اطمینان حاصل کند".
روزنامه می افزاید که ضمانت اینده شخصیت که دوره کارش پایان می یابد و برای همه جوانب درد سر ایجاد کرده، کار دشواری خواهد بود.


جبهه ملی مالزی بار دیگر برنده انتخابات اعلام شد
۱۳۹۲/۲/۱۶
نجیب رزاق نخست وزیر مالزی(نفر وسط) پس از پایان رای گیری در آن کشور، ۶ مه ۲۰۱۳
مسئولان وزارت کشور مالزی می گویند ائتلاف حاکم بر آن کشور در شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی مالزی، اک...ثریت آرا را کسب کرده است. این حزب که جبهه ملی مالزی نام دارد، حزب نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی است.

نتیجه شمارش اولیه آرای انتخابات پارلمانی روز گذشته مالزی نشان دهنده آن است که این حزب به رغم کوشش حزب اپوزیسیون برای کسب شماری از کرسی های پارلمان پس از ۵۶ سال حاکمیت بر مالزی، به این حاکمیت ادامه خواهد داد.

پیروزی در این انتخابات سیزدهمین پیروزی پی در پی حزب حاکم بر مالزی موسوم به جبهه ملی را از سال ۱۹۵۷ تاکنون رقم می زند. مالزی در سال ۱۹۵۷ از بریتانیا مستقل شد.

انور ابراهیم رهبر اپوزیسیون مالزی می گوید نتایج اعلام شده انتخابات مالزی مورد تأیید وی و حزبش نیست و تقاضا کرده که این نتایج مورد تجدید نظر قرار گیرند و احتمال تخلف و تقلب بررسی شود، به ویژه از آن روی که شایعاتی مبنی بر آن وجود دارد که حزب جبهه ملی مالزی تعدادی شهروند خارجی را از کشورهای دیگر به مالزی برده تا به نفع آنها در صندوق های رأی گیری رأی بیاندازند.

بیش از ده میلیون شهروند مالزی در انتخابات پارلمانی آن کشور شرکت کرده اند که معادل شرکت ۸۰ درصد واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات است.

کمپین اپوزیسیون مالزی مدعی عملکرد نادرست حزب حاکم بر آن کشور است و می گوید دولت مالزی علیه آن گروه از شهروندان مالزی که تبار چینی دارند، تبعیض قائل می شود. این عده، شمار قابل توجهی از جمعیت مالزی را تشکیل می دهند
Обама обращение Бостон взрыв

اوباما: امریکا موضع خود را در قبال سوریه تا اتمام تحقیقات در مورد استفاده احتمالی سلاح های کیمیاوی در سوریه، تغییر نمی دهد

 
8.05.2013, 11:31




تصویر: EPA
روز سه شنبه باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد، که دولت امریکا موضوع خود را در قبال سوریه تا زمانی که تحقیقات در مورد استفاده احتمالی سلاح های کیمیاوی در این کشور به پایان نرسد، تغییر نمی دهد. وی تاکید کرد، که امریکا تلاش می کند که اشتباهات گذشته را تکرار نکند و واشنگتن تصمیم قاطع در صحنه بین المللی برای حل و فصل بحران سوریه اتخاذ نموده و هنوز نیز برای کسب اطلاعات کافی تلاش می کند. با این حال، رئیس جمهور امریکا اشاره کرد، که دفتر وی تصمیم خود را گرفته است.
وی به طور مثال به اقدامات آمریکا برای حل و فصل درگیری ها در لیبیا، و همچنین عملیات برای از بین بردن رهبر "القاعده" اسامه بن لادن اشاره کرد.

توافق روسیه و امریکا برای برگزاری کنفرانس صلح در مورد سوریه

8.05.2013, 10:34




 
تصویر: EPA
روز سه شنبه سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده در نشست مسکو در مورد برگزاری مذاکرات صلح به منظور پیدان کردن حل راه بحران سیاسی سوریه به توافق رسیدند. وزرای امور خارجه دو کشور در این نشست در مورد برگزاری کنفرانس بین المللی در امور سوریه هر چه زودتر تاکید نمودند. طرفین تاکید کردند، که متقاعد کردن بشار اسد و مخالفان سوریه طبق توافقنامه ژنو در مورد حل و فصل مناقشه از طریق مذاکرات امر ضروری است .
وزیر امور خارجه امریکا در این نشست گفت،ما معتقدیم که تفاهمنامه ژنو راه اصلی برای پایان دادن به خونریزی در سوریه می باشد. وی این توافقنامه را "نقشه راه ها" به تشکیل "سوریه جدید" خواند. وی گفت، این کنفرانس باید در اسرع وقت برگزار گردد،. کری ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس تا پایان ماه مه برگزار خواهد شد .
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به نوبه خود گفت: "ما توافق کردیم که روسیه و ایالات متحده آمریکا دولت سوریه و مخالفان را به پیدا کردن یک راه حل سیاسی وادار خواهند کرد

No comments:

Post a Comment