Monday 20 May 2013

حمله انتحاری در ولایت بغلان

حمله انتحاری در ولایت بغلان 25 کشته و زخمی برجای گذاشت
محمد رسول محسنی رئیس شورای ولایتی این ولایت نیز شامل قربانیان این حمله تروریستی می باشد.گزارش از جلیل پویا-
محمد رسول محسنی رئیس شورای ولایتی این ولایت نیز شامل قربانیان این حمله تروریستی می باشد.
رئیس شورای ولایتی بغلان همراه با سیزده تن دیگر درنتیجه یک حمله انتحاری در شهر پل خمری مرکز ولایت بغلان کشته شدند. بر اساس معلومات مسئولان فرماندهی پلیس ولایت بغلان در این حمله که در مقابل شورای ولایتی این ولایت رخ داد، 14 تن به شمول رییس شورای ولایتی این ولایت کشته و یازده تن دیگر زخمی شدند. مسولیت این حمله را گروه طالبان به عهده گرفته است.

حمله انتحاری در ولایت بغلان 25 کشته و زخمی بر جای گذاشت. این حمله در مقابل ساختمان شورای ولایتی این ولایت در شهر پلخمری صورت گرفته و محمد رسول محسنی رئیس شورای ولایتی این ولایت نیز شامل قربانیان این حمله تروریستی می باشد. بر اساس اظهارات مسئولان فرماندهی پلیس ولایت بغلان، در این حمله 14 نفر کشته و 11 نفر زخمی شدند. سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت بغلان می گوید که این حمله در نزدیکی شورای ولایتی زمانی رخ داد که رئیس شورای ولایتی قصد داشت وارد دفتر کارش شود.
براساس گزارشها بسیاری از قربانیان این رویداد، غیر نظامیانی بوده اند که قصد مراجعه به شورای ولایتی را داشته اند. گروه طالبان مسئولیت این بمب‌گذاری را عهده گرفته است. رییس جمهوری کرزی این حمله را محکوم کرده و آنرا کار دشمنان صلح در افغانستان خوانده است. در چند روز گذشته این سومین حمله مرگبار انتحاری است که در نقاط مختلف کشور انجام می شود. پیش از این در نتیجه یک حمله انتحاری در نه تن کشته و هفتاد تن زخمی شدند. یک روز پیش از این حمله منطقه شاه شهید شهر کابل شاهد یک حمله انتحاری بود که در آن نیز به شمول چند سرباز خارجی پانزده تن کشته و بیش از چهل تن دیگر زخم برداشتند.

No comments:

Post a Comment