Thursday 16 May 2013

اخبار افغانستان و جهان

 از مطبوعات:/ مقامهای قندهار: انفجارهای روز جمعه کار شورای کویته بود/'کمیته‌ ویژه' مسئول رسیدگی به اتهامات وزیر مالیه و نمایندگان افغانستان/جلوگیری محافظه کاران از تصویب قانون منع خشونت با زنان در افغانستان/عمران خان تصمیم دارد با نواز شریف کار کند/حامد کرزی پروژهء اعمار اپارتمان های رهایشی را افتتاح کرد/پتنگ: بیشترین قربانیان حمله انتحاری امروز کابل شاگردان مکتب اند/هاشمی: می‌توان با اعتماد به مردم مشکلات داخلی و خارجی را رفع کرد/اخراج دو دیپلمات ایرانی از بوسنی/
 
حمايت نماينده گان ناحيه هشتم كابل از برنامه هاي جبهه ملي!
به اميد پيروزي حقيقت بر استبداد طالباني بد امني و فساد در كشور.
جبهه ملي تحت رياست احمد ضيا مسعود مظهر أراده ملت افغانستان است
 
امزوز مردم افغانستان و جامعه جهاني باورمند به يك حركت متحد ملي براي تحكيم وحدت ملي مي باشند تا اين حركت مر حم. گذار بد امني ها فساد اداري وضد نظام طالباني در كشور باشد .
جبهه متحد ملي از تجارب تلخ گذشته آموخته است كه بدون همگرايي ملي نمي توان امنيت و آرامي را در افغانستان أحيا كرد.
بنآ ظهور جبهه ملي افغانستان با حمايت همه جانبه اقشار و طبقات مختلف جامعه افغاني
پاسخ گوي آرزو هاي مردم در عرضه سياسي نظامي اقتصادي اجتماعي خواهد بود.
تامين امنيت و ريشه كن نمودن فساد حق والاي مردم افغانستان اس
سفیر ایران در روسیه: ایران برگزاری ملاقات الترناتیف کشورهای دوست سوریه در تهران پیشنهاد میکند
18.05.2013, 21:51
 
ایران برگزاری ملاقات الترناتیف کشورهای دوست سوریه در تهران پیشنهاد میکند. در این باره رضا سجادی سفیر ایران در روسیه اعلام داشته است. به گفته موصوف، ملاقات میتواند به سطح وزرای خارجه و یا معاونین انها برگزار گردد. سفیر گفت که ایران نمایندگان 30 دولت که نسبت به سوریه برخورد دوستانه دارند، منجمله عراق، لبنان، عربستان سعودی و الجزایر دعوت نموده است. در ملاقات حل صلح امیز بحران سوریه و همچنان امکان شاندن اپوزیسیون داخلی سوریه به دور میز مذاکره مورد بحث قرار خواهد گرفت. سفیر افزود که از مساعی روسیه در باره دعوت کنفرانس راجع به سوریه حمایت میکند. قبلاً سرگی لوروف و جان کری وزرای خارجه روسیه و امریکا در تاریخ 7 می در باره برگزاری گردهمایی راجع به سوریه در مسکو توافق نموده بودند
افراد مسلح با اردوی هند وارد نبرد شدند و تلاش نمودند به خاک هند وارد شوند
EPA
اردوی هند شب شنبه از تلاش گروه شش نفری افراد مسلح جهت عبور از خط کنترول بین هند و پاکستان در ایالت جمو و کشمیر تلاش نمودند. یک افسر هندی کشته و یک سرباز زخمی شد. به اساس معلومات تلویزیون IBN تروریستان شب جهت ورود به خاک هند از جانب پاکستان تلاش میکردند. انها بر پوسته دینگیری اتشباری نمودند که با اتشباری متقابل مواجه شدند. افراد مسلح بعداً به خاک پاکستان عقب نشینی کردند. در جمو و کشمیر از سال 1989 منازعه بین گروه های جدایی طلب مسلمان و مقامات هتندی ادامه دارد. هند اردو ا ادارات استخباراتی پاکستان را به حمایت از افراد مسلح متهم می سازد، ولی پاکستان این اتهامات را رد میکند..
استقبال وزارت دفاع افغانستان از سپردن هلی کوپترهای روسی به قوای هوایی استقبال وزارت دفاع افغانستان از سپردن هلی کوپترهای روسی به قوای هوایی
/19.5.2013


وزارت دفاع ملى افغانستان از تصمیم روسیه مبنی بر سپردن ١٢هليکوپتر نظامى روسی تا پایان سال جاری میلادی به قوای هوایی افغانستان استقبال کرد.

اخیرآ گریگوری کوزلوف رییس ادارۀ صادرات نظامی روسیه اعلام کرده است که این هلیکوپترها، نوع "می – 17 بی 5" است و از آن ها، در بخش حمل و نقل و نظامی استفاده می شود.

کوزلوف گفته است که امریکا در حال پرداخت پول اين هلیکوپترها بوده، که به زودى به افغانستان فرستاده خواهد شد.

وزارت دفاع افغانستان از تصمیم روسیه برای انتقال این هلی کوپترها، لوازم جانبی و خدمات پس از فروشان آن تاپایان سال جاری میلادی به قوای هوایی افغانستان استقبال کرده میگوید که قوای هوایی افغنستان به این نوع هلی کوپترها که براساس آشنایی پیلوتان افغان و اقلیم افغانستان سازگار است نیاز جدی دارد.

اين درحالى است که دومین مرحلۀ صندوق مالی شورای ناتو- روسیه، برای تمویل و ترمیم قوای هوایی افغان، به تاريخ ٣ ثور سالجارى آغاز شد و وزرای خارجۀ کشورهای عضو ناتو، درنشستى موسوم به شورای ناتو- روسیه، در بروکسل بر سر ادامۀ حمایت از این نیروها توافق کردند

رییس جمهور افغانستان برای گفتگو روی موضوعات امنیتی و دفاعی هفته آینده به هند می رود

/17.5.2013

شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان در هلی نو هند اعلام کرده است که رییس جمهور حامد کرزی برای گفتگو ها روی موضوعات امنیتی و دفاعی هفته آینده برای یک روز به هند سفر می کند.

به گفته او حامد کرزى در جريان اين سفر بر علاوۀ تحکيم روابط ميان هر دو کشور در مورد وضعيت کنونى افغانستان با مقامات هندى گفتگوى خواهد کرد.

ابدالى گفته است فرصت کنونى براى همۀ مهم است و بايد هردو جانب هند و افغانستان اقدامات جدى و مهم را بخرچ دهد تا مشترکاً در آينده در برابر چلنج هاى مقابله کرده بتوانند.

به گفته سفیر افغانستان درهند، مقامات کابل از آموزش نيروهاى افغان توسط هندوستان استقبال ميکند، اما در حال حاضر ضرورت است تا هردو کشور همکاريهاى خود را در بخشهاى دفاعى تقويت بخشند.

گفتنيست که قرارداد همکارى هاى ستراتيژيک ميان افغانستان و هندوستان دو سال قبل به امضا رسيده است. رييس جمهورى کرزى در حالى به هندوستان سفر ميکند، که در پاکستان، کشور رقيب هندوستان انتخابات برگزار شد و در نتيجه حزب مسلم ليگ به رهبرى نوازشريف موفق گرديد و انتظار می رود در دوره حکومت نواز شریف مشکلات بین کابل و اسلام از این هم بیشتر شود.

No comments:

Post a Comment