Tuesday 28 May 2013

ما هنوز هم در جنگ افغانستان دخیل هستیم



بارک اوباما: ما هنوز هم در جنگ افغانستان دخیل هستیم
07.03.1392
رییس جمهور امریکا می گوید: مردم کشورش نباید فراموش کنند که هنوز هم در جنگ افغانستان دخیل اند.

رییس جمهور امریکا از تمامی اتباع کشورش خواسته تا فراموش نکنند که هنوز هم در یک ج...نگ در افغانستان قرار دارند.

بارک اوباما به روز دوشنبه گفت: با آن که ایالات متحده جنگ طولانی خود را در افغانستان پایان می دهد، اما در حال حاضر در این ماموریت دخیل است.

اوباما در سخنرانی در ارلینگتون ایالت ویرجینیا، به یاد بود از قربانیان کشورش گفت:

« تعداد کمی از امریکایی ها در افغانستان، قربانی نهایی می دهند و این یک پیشرفت است که من خیلی و عمیقاً از آن خرسند استم.»

رییس جمهور امریکا همچنان گفت: سال آینده، برای آخرین بار از جنگ افغانستان و قربانیان آن یاد بود به عمل خواهد آمد.

او افزود: با آن که صفحه این بحران بیش از یک دهه تغییر می کند و با توجه به آینده، نباید فراموش شود که ملت امریکا در حال حاضر در جنگ قرار دارد.

به گفته اوباما، در حالیکه آنها از قربانیان جنگ امریکا یاد بود به عمل می آورند، بیش از شصت هزار امریکایی دور از خانه های شان در افغانستان مصروف خدمت استند.

پس از حضور بیش از یازده سال در افغانستان، ایالات متحده هنوز شصت و شش هزار نظامی در این کشور دارد.

انتظار می رود سی و چهار هزار تن از این عساکر در جریان امسال افغانستان را ترک کنند و بخش دیگر آنها تا پایان سال 2014 میلادی در این کشور باقی بمانند.

تا حالا معلوم نیست که با درخواست واشنگتن برای داشتن نه پایگاه در افغانستان، چی تعداد از نظامیان امریکایی پس از سال 2014 در این کشور باقی خواهند ماند اما شماری از آگاهان پیشبینی می کنند که این تعداد، از ده هزار تن بیشتر نخواهد بود.

از آغاز ماموریت افغانستان تا حالا 2228 عسکر امریکایی در این کشور کشته شده اند و این ارقام، تقریباً نیمی از تلفاتی است که نیرو های امریکایی در عراق متحمل شده بودند.

بارک اوباما به روز دوشنبه گفت: بدون هر گونه دلیل، این واقعیت نباید نادیده گرفته شود که بسیاری از امریکایی ها، مستقیماً جنگ را لمس نکرده اند اما قربانی های آنها به گفته اوباما فراموش ناپذیر است.


No comments:

Post a Comment