Wednesday 8 May 2013

ترور رهبران جبهه ملی و ائتلاف ملی در صدر اجندای /وشالی هاd

ماموران امنیتی از حمله بر عبدالله عبدالله و احمدضیا مسعود جلوگیری کردند حضرت نادری – کابل
چهارشنبه ١٨ ثور ١٣٩٢ ساعت ١٧:٢٢
مسئولان اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کردند که از یک حمله انتحاری بر داکتر عبدالله عبدالله، و احمدضیا مسعود، دو ر...هبر مخالف سیاسی دولت جلوگیری کرده اند.

مسئولان اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کردند که از یک حمله انتحاری بر داکتر عبدالله عبدالله، و احمدضیا مسعود، دو رهبر مخالف سیاسی دولت جلوگیری کرده اند.
اداره امنیت ملی کشور با نشر اعلامیه ای گفته که ماموران امنیتی در یک عملیات خاص، فردی که قصد ترور داکتر عبدالله عبدالله، رییس ائتلاف ملی و احمدضیا مسعود، رییس جبهه ملی افغانستان را داشت، بازداشت کرده اند.
در خبرنامه آمده است که این عملیات "به موقع و به صورت خاص" اجرا شده است.
براساس خبرنامه، فرد دستگیر شده نظیف الله نام دارد و او اعتراف کرده که دستور ترور این دو چهره سیاسی افغانستان را از شورای طالبان در کویته پاکستان دریافت کرده است.
در بخشی از خبرنامه آمده است که فرد دستگیر شده، در یک مدرسه دینی در شهر پشاور آموزش دیده است.
مسوولان اداره امنیت ملی می گویند که نظیف الله، نخست به مدت دو هفته توسط فردی در پشاور آموزش استفاده از واسکت انتحاری را دیده و سپس به شخصی موسوم به مولوی قندهار در شهر کویته معرفی شده است.
گفته می شود تصویر ویدویی از اعترافات فرد بازداشت شده نیز از سوی اداره امنیت ملی نشر شده است.
اطلاعاتی که در اعلامیه اداره امنیت ملی منتشر شده، از فرد بازداشت نقل شده است.
این اداره، سخنان شخص متهم را به عنوان اعترافات او منتشر کرده است.


رهبران ائتلاف ملی و جبهه ملی افغانستان و برخی از گروه های اپوزیسیون دیگر، در زمان حکومت طالبان از اعضای برجسته ائتلاف ضد طالبان موسوم به ائتلاف شمال بودند.
See More

No comments:

Post a Comment