طالبان تروریست در ادامه‌ی حملات وحشیانه علیه شخصیت‌های جریان جهاد و مقاومت‌، امروز فرمانده محمد رسول محسنی و 12 شهروند بی‌گناه ما را به شهادت رساندند.
من این درد بزرگ را خدمت خانواده‌ی فرمانده محسنی، خانواده‌ های شهدا، مردم عزیز بغلان و همه مقاومت‌گران تسلیت عرض می‌کنم.
در ادامه‌ی ترور چهره‌های برجسته‌ی مقاومت، تروریستان خشونت باور و همفکران حکومتی شان با اختیار منش غیر انسانی و غیر اسلامی، می‌خواهند با انجام حملات انتحاری فرماندهان جهاد و مقاومت در برابر تروریزم و بی‌عدالتی را از میان بر دارند که به ادامه‌ی ترورهای زنجیره‌ای شان، سوگ مندانه امروز آقای محسنی را به شهادت رساندند.
محمد رسول محسنی، از چهره‌های برجسته‌ی مقاومت در برابر طالبان تروریست و دیگر گروه‌های خشونت باور در ولایت بغلان و شمال افغانستان بود.
او در سال‌های مقاومت در برابر طالبان رزمید و در سال‌های پسین به عنوان رییس شورای ولایتی بغلان، در تأمین امنیت آن ولایت و جلوگیری از قدرت‌یافتن تروریستان در بغلان تلاش جدی نمود.
به باور ما پی‌گیری نکردن پرونده‌های ترورهای زنجیری چهره‌های برجسته‌ی جریان جهاد و مقاومت توسط حکومت خود گویای تبانی با تروریستان و خبر از توطئه‌ی خطرناکی می‌دهد.
حکومت افغانستان هم به دلیل ناکارایی و ناکامی در تأمین امنیت جان شهروندان به ویژه چهر‌های پرنفوذ و هم به دلیل پی‌گیری نکردن پرونده‌ی این ترورهای زنجیری نزد مردم افغانستان مسئول است.
پذیرفتن مسئولیت این حمله‌ی غیر انسانی و اسلامی توسط طالبان تروریست، نشان می‌دهد تروریستانی که توسط رییس جمهور برادر خوانده می‌شوند و هر روز در پی به خاک و خون کشیدن مردم ما اند، کوچک ترین پیوندی با مردم ما نداشته بلکه دشمنان بی‌رحم و قسم‌ خورده‌ی مردما اند.
از نظر ما، صلح یک طرفه با این گروه جز هدر دادن زمان و گرفتن قربانی بیشتر هیچ سودی به کشور و مردم ندارد.
از مردم عزیز و همه فرماندهان مقاومت می‌خواهیم که در شناسایی دشمن هوشیار بوده و برای برپایی عدالت و رسیدن یک جامعه‌ی دموکراتیک و عاری از خشونت، مبارزه شان را ادامه دهند.
روح شهیدان امروز بغلان و همه شهدای عزیز گرامی باد
احمد ضیا مسعود
سکرتر جنرال جمعیت اسلامی افغاستان و رییس جبهه ملی افغانستان