Thursday 1 August 2013

از سایر مطبوعات:انعکاس سفر جان کری به پاکستان در رسانه های بین المللی/فهرست اولیه برای تعیین اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان مشخص شد/اصابت 'ده موشک پاکستانی' به کنر در آستانه سفر کرزی به پاکستان/صدیقی: پلان تدابیر امنیتی انتخابات به کمیسیون انتخابات ارسال شد/وزیری: عملیات سیمرغ دستآورد های چشمگیر داشته است/مشاوران بریتانوی نیروهای افغان را در عملیات ولسوالی سنگین کمک کردند/حکومت پاکستان حمله طیاره بی پیلوت بر مناطق قبایلی این کشور را محکوم کرد /در اثر چندین انفجار در عراق، ده ها تن کشته و زخمی شدند /در اثر انفجار یک تانکر تیل در پروان به منازل مسکونی محل خساره وارد شد گزارش حادثه برهم زدن سخنرانی علی لاریجانی در قم قرائت نشد/احمدی‌نژاد: نتوانسته‌اند خلاف قانون بودن عملکرد دولت را ثابت کنند/


قصد روسیه و چین برای گرفتن موقعیت دلار به عنوان یک ارز رزرو برچسب‌ها: جهان,
خبرها, اقتصادی

24.07.2013, 14:59
... © رو
بیست و چهارم جولای - چهارشنبه 2 اسد/مرداد 1392 -
روس وینتر، معامله گر معتبر آمریکایی با تجربه کار 40 ساله معتقد است که چین به انجام روند ها پرداخته است که هدف گرفتن موقعیت دلار به عنوان یک ارز رززو دارد.

وی در مقاله خود در یک نشربه آنلاین ZeroHedge می نویسد که چین برای رسیدن به این هدف با روسیه متحد شد. بانک مرکزی چین در سال 2009 اعلام کرد که تسلط یک ارز در جهان خطر گسترش بحران دارد. مقامات روسیه از افزایش تعداد ارزهای رزرو نیز استقبال و حتی روبل را به عنوان یکی از آنها پیشنهاد کردند.

وینتر می گوید که در حال حاضر دو اقتصادهای در حال رشد با هم دیگر برای برآورده سازی رویای دیرینه تقویت روبل و یوان متحد شدند.

مسکو و پکن قصد دارند قابلیت تبدیل روبل و یوان و نقش آنان در تجارت بین المللی را افزایش دهند و سپس آن را یک ارز رزرو کنند. ایالات متحده آمریکا، کشوری که سطح بدهی های دولتی به 110 درصد تولید ناخالص داخلی نزدیک می شود قادر به پاسخگویی به این چالش نخواهد بود.

به نظر معامله گر، فاز اول این برنامه آغاز شده است




احزاب در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان
جبهه ملي افغانستان
احمد ضیا مسعود رئیس جبهه ملی افغانستان که در جلسات شورای همکاری احزاب حضور داشته در گفتگویی با بی‌بی‌سی گفت که موضوع معرفی نامزد واحد برای شرکت در انتخابات آینده ریاست جمهوری در جل...سه اخیر این شورا مطرح شده است.

او گفت که جبهه ملی افغانستان با حزب جمعیت نزدیک شده و احتمال دارد که با دیگر جریان ها از جمله حزب اسلامی وارد ائتلاف شده و "نامزد قوی" معرفی کند.

در همین حال فضل الرحمن اوریا سخنگوی ائتلاف ملی افغانستان گفت که ائتلاف ملی نامزد خود را دارد و "برای جلب حمایت بیشتر از این نامزد، هم در داخل شورای همکاری احزاب و هم در بیرون" تلاش هایی کرده است.
 

حامیان مرسی به راهپیمایی میلیونی در روز سه شنبه فرا خواندند

13:04|1392 / 05 / 07
 
مسکو،7 مرداد، خبرگزاری «ریا نووستی»/ حامیان "محمد مرسی" رییس جمهور مخلوع مصر به برگزاری باصطلاح  "راهپیمایی میلیون ها" در روز سه شنبه 30 ژوئیه فرا خوانده و از مقامات نوین مصر تقاضا کردند مرسی را به سمت خود بازگرداند. این مطلب را خبرگزاری"فرانس پرس" روز دوشنبه گزارش داده است.
چند هزارنفر از حامیان محمد مرسی یکشنبه شب بسوی ساختمان های وزارت دفاع در قاهره راهپیمایی کردند.
معترضان راهپیمایی خود را از مسجد واقع در محله رابع العدویه آغاز کردند که روز شنبه در آنجا دهها نفر در جریان درگیری ها با ماموران پلیس کشته شده بودند. هنوز نتیجه این تظاهرات اعلام نشده است.
یادآور می شود در اولین سالگرد به قدرت رسیدن "محمد مرسی" رییس جمهور اسلام گرا تظاهرات اعتراضی بسیار وسیعی با خواست برکناری وی و برگزاری انتخابات زودرس در مصر برپا شد. به دنبال آن ارتش مصر روز سوم ژوئیه مرسی رااز سمت وی برکنار و بازداشت کرد. علیه وی بطور همزمان  چند اتهام از جمله سازماندهی فرار از زندان، همدستی با جنبش فلسطینی حماس، حمله به کلانتری ها و تخلفات اقتصادی اقامه شده است.

No comments:

Post a Comment