Friday 9 August 2013

جهاد جنسی

جهاد جنسی
8.08.2013, 18:30
رو
شیخ محمد عبدالله نصر هماهنگ کننده جنبش « فارغ التحصیلان الازهر- طرفدار دولت سکولار» در باره تظاهرات در قاهره، « اخوان المسلمین»، آزادی انتخاب و « جهاد جنسی» تعریف می کند.

... « الازهر» قاهره یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان ( به قول تعدادی قدیمی ترین) و یک آکادمی معتبر معنوی اسلامی است. جنبش « فارغ التحصیلان الازهر- طرفدار دولت سکولار» همانطور که از عنوان آن پیداست، یک سازمان اجتماعی است که به نام اسلام به طرفداری از جدا کردن مذهب از دولت می پردازد. در رویدادهای داغ کنونی در مصر، سازمان تأیید دیگری بر خودویژگی های ایده خود مشاهده می کند.

شیخ محمد عبدالله نصردر جواب به این سوال که چرا در اینباره با خبرنگار صدای روسیه به گفتگو نشست، گفت:

پاسخ: همخوان کردن اسلام با هرگونه سیستم سیاسی اشتباه است. فقط کسانی که فاقد هر گونه طرح سیاسی و اقتصادی برای پیشرفت کشور هستند به چنین کاری دست می زنند. به این دلیل آنها به عنوان وسیله ای برای دستیابی به قدرت از مذهب استفاده می کنند. این یک روش استناندارد است که طرفداران ایجاد کشور مذهبی از آن استفاده می کنند. در طول تاریخ بارها با آن روبرو شده ایم. می توان از جنبش « خوارجیون» شروع کرد ( اولین گروهبندی مذهبی – سیاسی در تاریخ اسلام که اواسط قرن 7 عصر حاضر شکل گرفت). آنها بر علیه امام علی به پا خاستند ( چهارمین خلیفه حاکم. امام علی در سال 661 توسط توطئه گرانی از میان « خوارجیون» کشته شد). در قرون وسطی اروپا نیز شاهد چنین چیزی هستیم که روحانیت به نام پروردگار حکومت می کرد. خوارجیون می خواستند با استفاده از مذهب به قدرت برسند و کشور را بر اساس قوانین قرآن اداره کنند. امام علی از در مخالفت با آنها برآمد و گفت که این کاری غیر معقول است ، زیرا افراد مختلف به شکل گوناگونی قرآن را برای خود تفسیر می کنند.

در حال حاضر، « اخوان المسلمین» و دیگر جنبش های اسلامی به همین شکل به مردم می قبولانند که مدافعان دین و مذهب هستند و اینکه برای حفظ دین همانا آنها باید به قدرت برسند. اما این فقط یک بهانه است. مسلمانان در کشورهای اروپایی، در روسیه به عنوان مثال میلیون ها نفر مسلمان زندگی می کنند. در این کشورها، حاکمان مسلمان نیستند . اما ما هرگز نشنیدیم که خواندن نماز و یا دعا برای مسلمانان ممنوع شده باشد. اسلام نیازی به آن ندارد که به زور به مردم تحمیل شود. اساس اسلام را آزادی دین تشکیل می دهد که بارها در قرآن در آیات زیادی از آن صحبت می شود.

آنچه به « اخوان المسلمین» مربوط می شود آنها سعی می کنند مردم را به این موضوع قانع کنند که رد طرح کشور اسلامی به معنای رد دین ومذهب خود است. مورسی یک ماه است که از قدرت برکنار شده، اما مردم نماز می خوانند و روزه می گیرند. زنان حجاب خود را حفظ می کنند و این کار با مخالفت کسی روبرو نمی شود. آنچه « اخوان المسلمین» و سلفی ها و دیگر رادیکال ها انجام می دهند اشتباه بزرگی در رابطه با اسلام است. اسلام واقعی از طریق خشونت و خونریزی و بستن جاده ها رواج نمی یابد. از جمله اهداف اسلام، دفاع از جان هر انسانی و نه تنها مسلمانان است. در زمان حاضر، تعدادی از آن کسانی که خود را مدافع اسلام می نامند مردم را می کشند، خانه ها را می سوزانند و جاده ها را می بندند. این دفاع از دین و ایمان نیست بلکه حمله به آن است . این ترساندن مردم به نام دین است. چه تعداد در قاهره و سینا از دست طرفداران « برادران مسلمان» کشته شدند؟ « عفو بین المللی» موارد شکنجه در مجاورت مسجد « ربیع» را به ثبت رسانده است. یکی از رهبران « اخوان المسلمین» به این موضوع اعتراف کرد و گفت: « مورسی را به کرسی ریاست جمهوری برگردانید تا آنچه در سینا رخ می دهد به پایان برسد».

پرسش: بر طبق اسلام چطور می توان به این اعتراضات پایان داد؟

پاسخ: در اسلام چنین مواردی وجود داشت و راه برون رفت از آنها یافت شد. اولین اقدامات اعتراضی در زمان حکومت امام علی رخ داد. وقتی معاویه در تلاش رسیدن به قدرت بود ، گروهی از سربازان ارتش امام علی دست به اعتصاب زدند. آنها اعتصاب خود را با استناد به قرآن توجیه کردند. امام علی فرستاده خود را به نزد آنها فرستاد که می بایست بشکل ملایمی آنها را قانع سازد که اقدامات خود را به قرآن نسبت ندهند زیرا آیات قرآن توسط افراد گوناگون به شکل متفاوتی می توانند تفسیر شوند. 2 هزار نفر از حرف او را قبول کردند و 18 هزار نفر سر حرف خود باقی ماندند و دست به قیام زدند و جنایات زیادی مرتکب شدند. با این کارها آنها گویی از اسلام دفاع می کردند. امام علی نیروهای خود را برای تار و مار کردن آنها فرستاد. این گروهبندی شکست سختی خورد. حالا نیز « اخوان المسلمین» به بهانه دفاع از اسلام جنایات زیادی مرتکب می شوند، اما اسلام نیازی به چنین مدافعی ندارد.

روبرت فیکس خبرنگار معروف بریتانیایی در اینباره تعریف کرد که « برادران مسلمان» او را به این موضوع قانع کردند که اعتراضات آنها صلح آمیز است. اما وقتی او در میتینگ آنها حضور یافت او متوجه شد که همراه او تفنگ کالاشنیکوف در دست دارد.

هر روز در این درگیری دهها نفر جان خود را از دست می دهند. » برادران» کسانی را می کشند که خویشاوندان آنها بعداً انتقام خواهند گرفت و این جریان هیچوقت به پایان نخواهد رسید و شاید به جنگ داخلی بیانجامد. « اخوان المسلمین» اکنون به مصر ضرر می رسانند و در جامعه مصر تفرقه می اندازند. باید فوراً به این کار پایان داد و اگر راه دیگری یافت نشود باید از نیروی نظامی استفاده کرد. این به معنای آن نیست که همه را باید کشت. راههای زیادی برای پایان دادن به این شورش با کمترین ریسک برای جان انسان ها وجود دارد.

پرسش: اسلام گرایان در سوریه آشکارا به خود اجازه کاری را می دهند که آن را « جهاد جنسی» می نامند. در قاهره شایعتی پخش شده است که « برادران» در مصر نیز چنین کاری می کنند. اسلام در اینباره چه می گوید؟

پاسخ: برادران مسلمان از مذهب دیگری و نه اسلام برخوردارند. وقتی آنها از ایده حسن البانی بنیان گذار جنبش خود پیروی می کنند این به معنای آن است که حرفهای پیغمبر محمد را نادیده می گیرند . پس آنها مسلمان نیستند. پیغمبر گفت که مکه – شهر دوست داشتنی اوست و او وطن خود را دوست داشت. یکی از رهبران سابق « اخوان المسلمین» گفت که وطن – قالب است. آنها مذهب را به خاطر منافع سیاسی معامله می کنند و هر کس دین و مذهب خود را بفروشد آبروی خود را فروخته است.

باصطلاح « جهاد جنسی» - هرزگی است. در طلوع اسلام در زمان جنگ، اصطلاح « ازدواج موقت» معمول بود. اما بزودی پیغمبر محمد آن را ممنوع کرد. آنچه اکنون ظاهر شده است یا هرزگی و یا نوعی بردگی است. این افراد وحشی نه بویی از تمدن برده اند و نه حقوق انسانی و نه اخلاقیات. به این دلیل آنها از بردگی و هرزگی دفاع می کنند.

پرسش: تعدادی از طرفداران این ایده می گویند: « شاید با مسلمانان جایز نباشد اما با غیر مسلمانان جاز است.

پاسخ: اسلام یک مذهب اونیورسال است که تمام بشریت را در نظر دارد و نه فقط مسلمانان را. ایده فرقه گرایی و راسیسم که برادران آن را تبلیغ می کنند برای تفرقه انداختن بین مردم و جدا کردن آنها و هدایت آنها به راه نادرست است. اسلام فقط انجام عمل جنسی مرد با زنش را مجاز می داند. بر طبق اسلام نباید به زن دیگری خیره شد. این به همه مربوط می شود مسلمانان و غیر مسلمانان. مذهب برای آن است که انسانها آزاد باشند از آزادی انتخاب برای خود و دیگران برخوردار باشند و نه برای ریختن خون و از بین بردن اراده دیگران. اما همه این موضوع را درک نمی کنند

No comments:

Post a Comment