Friday 16 August 2013

سیاسیت اخبار در جهان



 

 

روسیه و چین کشور را نجات دادند

 
16.08.2013, 17:36

 

военнослужащие танк российская армия россия армия ученияمعاون ستردرستیز قوای مسلح چین وان گوانچزون در نتیجه تطبقات ضد ترور نیروهای روسیه و چین در اورال روسیه که به نام"رسانه صلح 2013" یاد میشود, اظهار داشته است که روسیه و چین نتنها قادر به مقابله موفقانه علیه گروپ هلای تروریستی هستند, بلکه میتوانند امنیت را در تما منطقه اسیای میانه تامین نمایند.
لیونید کوواچیچ خبر نگار رادیو صدای روسیه چگونگی این تطبیقات را تماشا نموده است

 

طالبان تاکتیک مبارزه خود را در افغانستان تغییر دا 

 
 
 
به گزارش رادیو "موج آلمان" تعداد قربانیان غیر نظامی در سال 2013 در افغانستان افزایش یافته است. به گفته کارشناسان، طالبان تاکتیک حملات خود را به شدت تغییر داده و علیه نیروهای نظامی خارجی به حملات انتحاری و بمب های دست سازی تکیه کردند. به گفته این کارشناسان، مذاکرات صلح بین طرفین درگیر در افغانستان با طالبان تنها راه توقف حملات تروریستی و کاهش تعداد قربانیان غیر نظامی در این کشور میباشد. آنها معتقدند، که با خروج نیروهای امریکا و ائتلاف ناتو در افغانستان حملات شبه نظامیان در افغانستان افزایش می یابد.
 
 
 

 

لًودين ريس مبارزه براي كسترش فساد
كانديد رياست جهمو ري. ا

دشب مسكينيار إز شبكه تلويزيون خوداين مطلب را نشر نمود و گفت خبر خوبي براي مردم افغانستان است
وي اضافه كرد كه لًودين وارد أمريكا شده
ممكن است مصاحبه با شبكه اريانا...
كه از أمريكا نشر ميگردد داسته بأشد.
مسكينيار لًودين. را شخصيت پاك بري از فساد، دانشمندو عالم سياست خطاب نمود وگفت كه
لًودين عضويت حركت انقلاب إسلامي
بود.
نظر شما عزيز أن دارين مورد چه؟
اخوان المسلمین فقط به زور می فهمند
 
16.08.2013, 17:21
وزارت داخله مصر دیگر به تظاهرات نشسته و اعتصاب ها در کشور اجازه نمیدهد.ایم مطلب را محمد ابراهیمی وزیر داخله مصر خبر داده است. به گفته وی بعد از عملیات نیرو های نظم عامه غرض قطع میتنگ ها در میدان های ربی الادوی و النعد, اسلامیگرا ها بالای نیروهای مسلح در سراسر کشور حمله نمودند. در بعضی مناطق طرفداران اخوان المسلمین داخل ارگانهای دولتی شدند وبی نظمی را ایجاد نمودند. برعلاوه بعضی کلیسا ها نیز مورد هجوم اسلامیگرا ها قرار گرفت
 
اخوان‌المسلمین مردم مصر را دعوت به تظاهرات در جمعه خشم کرد

16.08.2013, 10:05


جنبش "اخوان المسلمین" تمام طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر را به برگزاری تظاهرات "جمعه خشم" در اعتراض به اقدامات مقامات دولت برای متفرق کردن معترضان دعوت نمودند.
وزارت امور داخله مصر به نیروهای امنیتی این کشور دستور داده است، تا برای حمایت از مراکز امنیتی و نظامی در صورت قرار گرفتن در معرض حمله معترضان، از سلاح و زور استفاده کنند. به گفته ناظران،
تعداد کشته شدگان روز چهارشنبه در سراسر مصر به 600 نفر رسیده و حدود 2 هزار نفر نیز زخمی شدند.
روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد از تمام نیروهای سیاسی در مصر خواست که برای جلوگیری از درگیری و جنگ خویشتنداری خود را حفظ نمانید.
پیش از این، باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده، خونریزی اخیر در مصر را به شدت محکوم کرد .
چاک هیگل رئیس پنتاگون در یک گفتگوی تلفونی با جنرال عبد الفتاح السیسی همتای مصری خود در مورد وقایع کنونی مصر هشدار داد. وی گفت، نا آرامی های در مصر ارائه کمک های نظامی ایالات متحده آمریکا را به مصر تهدید می کند . این اظهارات چاک هیگل موجب واکنش منفی در قاهره گردید.


No comments:

Post a Comment