Monday 10 December 2012

اخبار, سياست, اسيا

جبهه ملی حکومت را به دامن زدن به تنش های قومی متهم کرد
جمعی از نماینده گان مردمی، متنفذین قومی، علما، ونمایندگان جامعه مدنی ولایت ننگرهار با حضور در اقامتگاه احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی، حمایت شان را از مواضع جبهه ملی اعلام کرده از سیاست ها وکارکردهای حکومت کنونی انتقاد کردند. احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی در این دیدار نگرانی ها، وانتقاد های نماینده گان مردمی را از سیاست های نظام موجود به جا دانسته تاکید کرد که حکومت ونظام کنونی در جریان ده سال گذشته با روی کرد به سیاست های یک جانبه به جای نهادینه ساختن وحدت ملی، به تنش های قومی دامن زده و اکنون نیز درتلاش آن است تا از هر طریق ممک
رئیس جبهه ملی گفت، نظام حاکم به جای به میان آوردن وحدت ملی و عدالت سیاسی به دامن زدن به تنش های قومی وسیاست های یک جانبه تمرکز کرده است.
ن زمینه های تقلب را در انتخابات پیش رو دنبال کند.
احمد ضیا مسعود رییس جبهه ملی در گفتگو با جمعی از نماینده گان مردمی، بزرگان قومی، روشنفکران ونماینده گان جامعه مدنی ولایت ننگرار درکابل، از ناکارآیی حکومت ونظام کنونی به شدت انتقاد کرد. رئیس جبهه ملی گفت، نظام حاکم در کشور فاقد اعتبار واعتماد ملی بوده و درجریان ده سال گذشته تلاش کرده است تا به جای به میان آوردن وحدت ملی و عدالت سیاسی به دامن زدن به تنش های قومی وسیاست های یک جانبه تمرکز کند.
آقای مسعود دربخش از صحبت هایش حکومت ونظام موجود را دربخش تامین امنیت، مبارزه با فساد اداری، تحکیم حاکمیت قانون، مساعد ساختن بسترم ناسب برای مشارکت عادلانه تمام اقوام درساختار سیاسی نظام، به شدت ضعیف عنوان کرده تاکید کرد عامل اساسی بی ثباتی نظام کنونی وموجودیت خلاها، در قانون اساسی کشور است.
در همین حال بزرگان، متنفذین و روشنفکران ننگرهار حمایت همه جانبه شان را از سیاست ها وخطوط فکری جبهه ملی اعلام داشته بر وحدت ملی، میان اقوام با هم برادر افغان، حاکمیت قانون، وانتخابات شفاف وعادلانه در کشور تاکید کردند.
پیش از این نیز باشند گان شماری از ولایت ها طی گردهمایی های بزرگ ملی حمایت شان را از مواضع جبهه ملی اعلام کرده و جبهه ملی را ممثل اراده واقعی مردم عنوان کرده اند


نماینده خاص سازمان ملل در سوریه: دیدار با وزاری امور خارجه روسیه و آمریکا بی نتیجه به پایان رسید
7.12.2012, 10:32
عکس: EPA
به گزارش منابع خبری، اخضر ابراهیمی نماینده خاص سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه ، رو
...

ز پنج شنبه با وزیران خارجه روسیه و آمریکا ملاقات کرد. طرفین در این دیدار سه جانبه در مورد راه حل بحران سوریه بحث و گفتگو نمودند.

وی در گفتگوی خبری خود که پس از این ملاقات صورت گرفت به خبرنگاران گفت، که گفتگوها نتیجه خاصی در بر نداشته و توافقی برای کمک به سوریه که در لبه پرتگاه سقوط سیاسی و اجتماعی است، حاصل نشده است .

وزیر خارجه روسیه در همین مورد به ادامه گفتگو با نماینده خاص سازمان ملل اشاره داشته است . وزیرخارجه آمریکا نیز به تلاش خود برای همکاری با روسیه برای جلوگیری از ریخته شدن خونها بیشتر در سریه وانتقال قدرت سیاسی در سوریه اشاره داشته است.

 
 
بزرگترین کانال قاچاق مواد مخدر افغاسنتان در روسیه و اروپا مسدود گردید
.2012, 15:46
به آژانس کنترول مواد مخدر تاجکستان خبر داده اند که از اثرعملیات وسیع مشترک با وزارت داخله افغانستان در ولایت بدخشان بزرگترین کانال قاچاق مواد مخدر افغانستان به روسیه و اروپا مسدود گردید. 420کیلوگرام مواد مخدر ضبط و 13 قاچاقبر مسلح دستگیر گردیدند. در جریان این عملیات یکتن از سربازان شهید و 5 تن مجروح شده اند.
/

اپوزیسیون اسکندریه مصر استقلال خود را اعلام داشته



Tag cloud: اخبار, در جهان, سياست, شرق نزديک, حوادث در مصر و موضعگیری روسیه
8.12.2012, 11:01
عکس: EPA
طوریکه رسانه های محلی خبر داده، صدها مخالف رئیس جمهور محمد مرسی بر عمارت اداره محلی ح
...
مله نمودند و در باره استقلال خود اعلام داشتند. متصل وقوع بی نظمی ها چند موتر مملو از مردم وارد محل شدند که با سلاح های اتشی، شمشیرها، کاردها و میله های اهنی مسلح بودند. طبق اطلاعات واصله، رزمندگان ملیشای اسلامی بر افراد اپوزیسیون حمله نمودند و انها را از عمارت ولایت بیرون رانداند. بعداٌ برخوردها در خیابان ها ادامه یافت و تدریجاً به نبرد واقعی مبدل گشتند. شام دیروز شهر ال محلیت الکبری و المنصور در شمال قاهره شهرهای ازاد از اسلامگرایان اعلام شدند. سلسله اعلان استقلال در شهر ال محلیت الکبری – شهر 450 هزار نفری در فاصله صد کیلومتری شمال قاهره اغاز گردید. این شهر گهواره انقلاب مصر محسوب میشود و در همینجا در سال 2009 جنبش اپوزیسیون 6 اپریل بوجود امد و اولین تظاهرات بزرگ ضد حکومتی برگزار شدند. برخوردها بین مخالفان و طرفداران رئیس جمهور مصر در بسیاری شهرها مصر، منجمله در اسماعیلیه، سوئیز و پورت سعید ادامه دارند. هزاران نفر در شهر لوکسور به خیابان ها برامده، تا از اپوزیسیون حمایت نمایند




اعلام آماده گی از سوی قرغزستان برای فعال نمودن سفارتش در کابل
/9.12.2012
اخیرآ ژانتورو ستیبالدییف نخست وزیر قرغزستان در جریان جلسه عمومی کابینه گفته است که در سال اینده در افغانستان سفارت این کشور گشوده خواهد شد.

گفتنیست که این مقام قرغ...

زس
تان بتاریخ 5 دسامبر با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور افغانستان که جهت شرکت در جلسه شوورای سران حکومات کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به بیشکیک سفر نموده بود، ملاقات انجام داد. در جریان مذاکرات مسایل توسعه همکاری دو کشور در عرصه اقتصادی هم به سطح دو جانبه و هم به سطح منطقوی مورد بحث قرار گرفتند.

در نتیجه صدراعظم راجع به علاقمندی متشبیثین قرغزستان به توسعه فعالیت در جهت افغانستان خبر داد و گفت که گشودن سفارت این کشور جمهوری اسلامی افغانستان اجرای این هدف را اسانتر می سازد.

اژانس تیلگراف قرغزستان به نقل از اعلامیه ژانتورو ستیبالدیف خبر داده: " در لحظه کنونی ما در انجا سفارت نداریم و گشودن نمایندگی سیاسی کمک برای آنعده اتباع قرغزستان خواهد بود که در افغانستان مصروف کار هستند".

گفته میشود که سفارت افغانستان در قرغزستان تا سال 2008 میلادی فعال بود. بعدآ نماینده گی سیاسی افغانستان در این کشور بر اساس تصمیم وزارت خارجه افغانستان بسته شد. ظاهرآ این اقدام به دلیل تلاش دولت برای صرفه جویی مصارف صورت گرفت.

پایگاه هوایی "ماناس" که در نزدیکی پایتخت قرغزستان قرار دارد، نقش مهم را در انتقال مواد سوخت و دیگر تجهیزات به نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان بازی می نماید. اما رئیس جمهور جدید این کشور گفته است که بعد از سال 2014 میلادی پایگاه "ماناس" بسته خواهد شد.

فرستاده ویژه مسایل خاورمیانه چین خواستار تسریع روند حل سیاسی سوریه شد
2012-12-08 20:25:58
وو سی کیه فرستاده ویژه چین در باره مسایل خاورمیانه روز جمعه هفتم دسامبر در منامه پایتخت بحرین از جمعه بین المللی دعوت کرد که با اصرار و تسریع ...




روند حل سیاسی مسایل سوریه، انتقالی سیاسی به رهبری مردم در سوریه را تحقق دهد.

این مقام چینی تشریح کرد که تاثیرات سرایت مسایل سوریه به منطقه شدت می یابد که مخاطرات پنهانی بزرگی برای امنیت منطقه و حتی جهان ایجاد می کند. جامعه بین المللی باید ضمن اصرار و پیشبرد مسیر درست حل مسایل سوریه، هماهنگی با تلاش های میاجی گری لخدر ابراهمی فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه کشورهای عرب درباره مسایل سوریه و اجرای توافق نظر جامعه بین المللی درباره حل صلح آمیز بحران سوریه و برقراری اتش بس، گفت و گو را هرچه زودتر برگزار کند.

وی افزود که چین به طور عالی به وضعیت انساندوستانه در سوریه توجه می کند و کمک های نقدی و کالاهای انساندوستانه را در اختیار مردم سوریه قرار گذاشته و می گذارد.
 

حمله شورشیان مسلح به پوسته پولیس در پاکستان 9 کشته برجای گذاشت
10.12.2012, 12:05
عکس: EPA
به گزارش منابع خبری، به نقل از مامورین امنیتی محلی پاکستان، روز دوشنبه در نتیجه حمله شورشیان مسلح به یک پسته پولیس د...


ر شهر بانو واقع در شمال غرب پاکستان دست کم نه نفر کشته شدند. براساس گزارش های منتشر شده، شورشیان مسلح در این حمله از سلاح های سبک و نارنجک دستی استفاده نموده و با ماموران پولیس درگیر شده اند .
در جریان درگیری مسلحانه بین مهاجمان و ماموران پولیس ، سه پولیس و اکثر مهاجمان به همراه دو تروریست انتحاری کشته اند. مسئولیت این حمله مسلحانه را سازمان تروریستی "القاعده" به عهده گرفته است

 

No comments:

Post a Comment