Saturday 1 December 2012

اخبار, در جهان, سياست

از سایر مطبوعات:'یک فرمانده گروه طالبان در جنوب افغانستان کشته شد'/دیدار وزیر امور خارجه افغانستان با مقامات پاکستان /پاکستان: تعداد دیگر از طالبان افغان نیز رها می شوند/کلنتن: اقدام اسراییل تلاش های صلح میان اسراییل و فلسطینیان را به عقب می راند /سیندی گارسیا تلاش کرد تا فلم بی گناهی مسلمانان را از صفحهء انترنتی یوتیوب حذف کند آیساف: سازمان دهندهء حمله انتحاری اخیر در ولایت فاریاب، کشته شد /وزارت داخله افغانستان: ده طالب مسلح در نقاط مختلف افغانستان کشته شدند
اعضای سازمان ملل با اکثریت قاطع فلسطین را به عنوان "کشور ناظر غیرعضو" به رسمیت شناختند. کشورهای اروپایی به گونه‌ای متفاوت رأی دادند. اسرائیل از مصوبه سازمان ملل انتقاد کرد و امریکا آن را "غیرسازنده" دانست گامی غیرسازنده"
آمریکا و اسرائیل...
از آغاز با طرح درخواست فلسطینی‌ها در سازمان ملل مخالفت کرده و آن را با تلاش برای ازسرگیری روند صلح در خاورمیانه مغایر دانسته بودند. وزارت خارجه آمریکا تنها دو روز پیش به فلسطینی‌ها توصیه کرده بود که از این اقدام خودداری کنند. آنها ناخرسندی خود را از تصویب قطعنامه ابراز داشتند.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده، قطعنامه را "گامی غیرسازنده" خواند که به حل مشکل اسرائیل و فلسطینی‌ها هیچ کمکی نمی‌کند. سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: «ایالات متحده از اسرائیل و فلسطینی‌ها دعوت می‌کند که بدون هیچ پیش‌شرطی مذاکرات صلح را از سر بگیرند.»

ران پروسر، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد گفت که مصوبه نمی‌تواند در خاورمیانه صلح برقرار کند. او گفت که جامعه جهانی حق مداخله در این عرصه را ندارد و افزود: «هیچ چیز نمی‌تواند مشکلات میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را حل کند مگر مذاکره

شورشیان سوریه درجریان چند هفته 40 دستگاه راکت زمین به هوا را بدست آورده اند

 29.11.2012, 16:47
عکس: EPA
روز نامه واشنگتن پست مینوسد که شورشیان سوریه در جریان چند هفته اخیر 40 دستگاه سیار راکت دافع هوا را ب...
دست آورده اند که یک تعداد آنها از طریق قطر به ترکیه وبعداً به شورشیان سوریه تحویل گردیده است. اما مسلح ساختن شورشیان با راکت دافع هوا سیار همسایگان سوریه, غرب وحتی امریکا را ناراحت ساخته است. آنها هراس دارند که این راکت ها به دست تروریست ها خواهد افتاد و از آن علیه طیارات ملکی استفاده خواهند کرد. واشنگتن پست مینوسد که این راکت ها خاطرات زشت را از خود بجا خواهد گذاشت.
 
وزارت دفاع چین: با حفظ قاطعانه حق حاکمیت ملی در مقابل هیچ فشار خارجی عقب نشینی نمی کنیم
2012-11-29 18:53:54
گن یان شن، سخنگوی وزارت دفاع چین بیست و نهم نوامبر در پکن گفت: هدف از ساختن کشور قوی دریایی چین افزایش توانایی عمرانی کردن منافع د...
ر
یایی، گسترش اقتصاد دریایی، حفظ حق و منافع دریایی ملی و تضمین پیشرفت پایدار اقتصادی و اجتماعی است و به دنبال حل مشکلات با استفاده از نیروی زور و تهدید نیست.

وی تاکید کرد: چین قاطعانه از حق حاکمیت، امنیت و منافع پیشرفت خود دفاع می کند و در مقابل هیچ کدام از فشارهای خارجی عقب نشینی نمی کند.

سخنگوی وزارت دفاع چین در کنفرانس خبری هفتگی روز پنج شنبه این موضوع را عنوان کرد.

وی تاکید کرد: حفظ حق حاکمیت و منافع بخشی از مشروعیت ملی است و تندروی در مقابل کشورهای خارجی به حساب نمی آید.

گن یان شن توضیح داد: چین پیوسته طرفدار حل اختلاف ها به روش صلح آمیز بوده و مخالف استفاده از نیروی سلاح و یا تهدید با استفاده از نیروی زور است.

وی بار دیگر اعلام کرد: ارتش چین در آینده، برنامه اقیانوس هماهنگ را پیشنهاد و اجرا می کند و منشور سازمان ملل، کنوانسیون دریایی سازمان ملل و اصول روابط بین المللی دیگر را نیز رعایت می کند و در عین حال فعالانه در گفت و گو و همکاری بین المللی دریایی شرکت می کند.

سخنگوی وزارت دفاع چین افزود: چین به این ترتیب قصد دارد به اتفاق ارتش کشورهای دیگر به صورت مشترک امنیت دریایی را حفظ کند

No comments:

Post a Comment