Wednesday 5 December 2012

اخبار, در جهان, سياست

سایر مطبوعات:/در یک عملیات مشترک در ولسوالی غوربند به شمول معاون نام نهاد طالبان در این ولایت، 10 طالب کشته شدند /وزارت داخله افغانستان: به هیچ کشوری اجازه عملیات در قلمرو این کشور داده نخواهد شد /افغانستان از امتیاز تجارتی داده شده از جانب امریکا سود نبرده است’/وزیر داخله افغانستان مخالف پولیس محلی است/ناتو با درخواست ترکیه برای سامانه موشکی موافقت کرد/صدیقی: اظهارات اخیر رحمن ملک غیر مسوولانه است/مشکلات بی برقی ناشی از قطع کیبل بالای دریای آمو
/
صدراعظم روسیه : هماهنگی سیاست های اقتصادی - برای توسعه پایدار سازمان همکاری شانگهای
اخبار, اسيا, اقتصاد, روسيه
5.12.2012, 11:24
عکس: РИА Новости
به گزارش منابع خبری، دمیتری مدویدیف صدراعظم روسیه طی سخنرانی خود در نشست روز سه شنبه روسای ...
کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در بیشکک گفت، کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به طور کلی در برابر بحران اقتصادی جهانی با موفقیت مقاومت می کنند. وی افزود، کشورهای عضو این سازمان نیاز به ادامه سیاست های اقتصادی به منظور توسعه پایدار سازمان همکاری شانگهای دارند. در عین وی به رکود اقتصادی جهانی بر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد.

صدراعظم روسیه تاکید کرد، که توسعه پایدار از طریق تلاش های مشترک و هماهنگی در سیاست های اقتصادی و روابط اقتصادی و سرمایه گذاری در چارچوب این سازمان می باشد
تازه افغانستان برای امضای پیمان با پاکستان
/4.12.2012

وزارت خارجه افغانستان میگوید که اگر پاکستان درقبال وعده هایش ازجمله مبارزه جدی با تروریزم، تطبیق موافقتنامه ترانزیت بین دوکشور و کمک به روند صلح افغانستان عمل کند افغانستان با این...
کشور موافقتنامه استراتیژیک امضا خواهد کرد.

جانان موسی زی سخنگوی وزارت خارجه کشور به رسانه ها گفته که بخشی از پیش شرط های کابل برای امضای موافقت نامه استراتیژیک به حکومت پاکستان سپرده شده است.

آقای موسی زی می گوید که وزیر امور خارجه کشور طرح موافقت نامه استراتیژیک با اسلام آباد را به مقام های این کشور ارایه کرده است.

بگفته سخنگوی وزارت خارجه پیش از امضای این موافقت نامه باید در اولویت هایی که میان افغانستان و پاکستان وجود دارد پیش رفت هایی به وجود آید.

پس از سفر مقام های شورای عالی صلح، این دومین ملاقات مقام های بلند پایه افغان و پاکستانی در اسلام آباد خوانده شده است.

مذاکرات برای برقراری صلح، تامین امنیت منطقه، آزادی کامل زندانیان از زندان های پاکستان و بهتر شدن روابط میان دو کشور، آجندای اصلی ملاقات های زلمی رسول با مقام های پاکستانی بوده است.

این در حالیست به باور برخی کارشناسان، سند استراتیژیک بین کابل و اسلام آباد قرار است در بهار سال اینده امضاء شود

مدویدیف: افغانستان باید در اجرای پروژه های جهانی در این کشور فعالانه اشتراک نماید
اخبار, در جهان, سياست
5.12.2012, 10:10
عکس: РИА Новости
به گزارش منابع خبری، دمیتری مدویدیف صدراعظم روسیه معتقد است، که افغانستان باید فعالانه در اجرای پرو...

ژه های خط لوله گاز و خصوط برق در سراسر کشور اشتراک نماید. وی طی سخنرانی خود در نشست روسای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO ) در بیشکک ابراز امیدواری کرد، که افغانستان نه تنها از حمایت دو جانبه برخوردار خواهد شد، بله در پروژه های بزرگ جهانی اشتراک خواهد کرد. صدراعظم روسیه به خط لوله گاز TAPI - ترکمنستان، افغانستان، پاکستان، هند، و ساخت و ساز خطوط برق " SASA 1000 " اشاره کرد.

مدویدیف تاکید کرد، که سازمان همکاری شانگهای به طور کامل از دولت افغانستان برای صلح و آشتی ملی در این کشور پشتیبانی می کند. وی خاطر نشان ساخت،افغانستان دارای عضویت ناظر در سازمان همکاری شانگهای، همراه با ایران، پاکستان، هند و مغولستان می باشد.

 

No comments:

Post a Comment