Sunday 23 December 2012

اخبار, در جهان, سياست


 

پاکستان از مزاکرات صلح دولت افغانستان با طالبان حمایت میکند
اخبار, سياست, اسيا
24.12.2012, 16:44
©Photo:EPA
روزنامه «اکسپرس تریبون» با نقل قول از منابع دولتی افغانستان خبر داده است که پاکستان از مساعی افغانستان غرض مزاکرات صلح با طالبا...
ن و از اهداف دولت کابل در تغییر طالبان به جنبش سیاسی حمایت میکند. در نشریه آمده است که دولت پاکستان چندین بار مورد اتهام دولت کابل از بابت حمایت اش از شورشیان طالبان قرار گرفت. در هفته گذشته در حومه پاریس مذاکرات نماینده دولت کابل و نمایندگان جنبش طالبان و حزب اسلامی صورت گرفت, که نتیجه نداد.
 
 
روسیه و هند حق ایران را برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای می پذیرند
19:56 | 1391 / 10 / 04
دهلی نو، 4 دی، خبرگزاری «ریا نووستی»/ روسیه و هند حق ایران را برای تولید و بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای می پذیرند ولی مقامات این کشو...
ر را به رعایت قطعنامه های مربوطه شورای امنیت و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی دعوت می کنند. این مطلب در اعلامیه مشترکی که پس از پایان مذاکرات "ولادیمیر پوتین" رییس جمهور روسیه و "مانموخان سینگ" نخست وزیر هند به تصویب رسیده، گفته می شود.

در این اعلامیه آمده است: "طرفین نگرانی خود را به خاطر اوضاع به وجود آمده پیرامون ایران و برنامه هسته ای این کشور ابراز نموده و ضرورت حل و فصل دراز مدت این اوضاع را با وسائل سیاسی-دیپلماتیک و از طریق گفتگو بیان داشتند ".

در این اعلامیه گفته می شود: "طرفین حق ایران را برای تولید و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای می پذیرند ولی به شرطی که تعهدات بین المللی این کشور رعایت شود".

روسیه و هند با اشاره به این که تحریم های یک جانبه علیه ایران غیر سازنده هستند، مقامات این کشور را به رعایت قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد و همکاری فشرده با آژانس بین المللی انرژی اتمی فرا خواندند.

یادآور می شود آمریکا، اسراییل و برخی از دیگر کشورهای غربی معتقدند که ایران تحت پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ایرانی نیز با رد این اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای این کشور صرفا جهت رفع نیازهای انرژی است.

در رابطه با مساله هسته ای ایران چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد وجود دارد که در آنها تحریم هایی علیه این کشور اعمال شده است. بعلاوه، تعدادی از کشورها و سازمان های بین المللی قطعنامه های گوناگونی را علیه ایران صادر کرده و خواستار تامین شفافیت کامل برنامه هسته ای ایران و اثبات ماهیت صرفا صلح آمیز آن هستند
.

 
پاکستان به ارتباط قتل وزیراعظم ایالت خیبر - پشتونخوا ماتم اعلان شده است
اخبار, در جهان, سياست, اسيا
23.12.2012, 15:10
عکس: EPA
در پاکستان در روز یکشنبه به ارتباط قتل بشیراحمد بلور وزیراعظم ایالت خیبر – پشتونخوا و رهبر عوامی نشنل پار...تی که از طرف طالبان در شام روز شنبه صورت گرفته، ماتم اعلام شده است. مسوولیت این قتل را تحریک طالبان پاکستان بردوش گرفته است که از بلور به ارتباط موضعگیری اشتی ناپذیر با افراطیون از او انتقام گرفتند. شام روز شنبه در شهر پیشاور، پایتخت ایالت خیبر – پشتونخوای تروریست انتحاری در یکی از میتنگ ها که در ان بلور شرکت داشت، بمب را منفجر ساخت. در نتیجه انفجار این سیاستمدار مشهور در پاکستان که به خاطر مبارزه اشتی ناپذیر خود با افراطیون شهرت داشت، زخمی گردید و در شفاخانه جان باخت. در نتیجه این عمل تروریستی برعلاوه بلور 11 نفر دیگر نیز کشته شدند و 25 نفر زخمی گردیده اند.
شهزاده هاری هنگام عملیات در افغانستان یکی از قوماندانان طالبان را کشته است
اخبار, در جهان, سياست, اسيا
23.12.2012, 17:48
Фото: EPA
شهزاده انگلیسی هاری هنگام شرکت در عملیات در ولایت هلمند افغانستان یکی از قوماندانان طالبان را کشته است، ...در این باره یک روزنامه انگلسی در روز یکشنبه خبر داده است. او به صفت نظامی نیروی هوایی شاهی از ماه سپتمبر در افغانستان به سر می برد و تا ماه جنوری در انجا باقی خواهد ماند. او به صفت پیلوت دوم هلیکوپتر «اپاچ» تعیین شده است. او در سال های 2007 – 2008 نیز در جریان 10 هفته در افغانستان اقامت داشت و به صفت سرباز نیروی توپچی ایفای وطیفه مینمود.
تاجکستان تویتر را ممنوع ساخت
23.12.2012, 14:55
مقامات تاجکستان از پرووایدران محلی قطع همزمان دسترسی بر 130 سایت را مطالبه نموده اند. در جمله انها شبکه اجتماعی Twitter، В контакте، Одноклассники نیز شامل می باشند. در این باره تلویزیون France 24 خبر داده است. سایت پست مجانی الکترونی نیز بسته شده است. اسام الدین عظایف رئیس اتحادیه پرووایدران محلی از فیصله مقامات و انتخاب عجیب ادرس ها ابراز تعجب نموده است. او گفت شبکه های اجتماعی هیچگاهی به حکومت بهانه به دست نمی دادند و بسیاری مامورین دولتی در تویتر صفحه داشتند

No comments:

Post a Comment