Friday 14 December 2012

اخبار, سياستدر جهان

 
وزارت خارجه روسیه نیروهای امریکایی مستقر در افغانستان را به نقض حقوق بشر متهم نمود
/13.12.2012
وزارت خارجه روسیه با پخش یک خبرنامه مقامات امریکا را به نقض حقوق بشر متهم نموده و گفته که این کشور "سیاست معیارهای دوگانه" را پیش می برد.

کنس...
تا
نتین دولگوف نماینده وزارت خارجه روسیه درامور حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت حقوق گفته که امریکایان اکثراً برحقایق چشم پوشی میکنند و طبق لزوم دید خود عمل میکنند.

این مقام روسی به مثابه مثال به وضع موجود در افغانستان اشاره نموده است. دیپلومات اظهار داشت: " از سال 2008 نظامیان امریکایی در افغانستان بیش از 200 نوجوان را بازداشت نموده اند. همه انها در زندان پایگاه هوایی بگرام به بهانه "جلوگیری از شامل شدن تکراری انها در صفوف افراطیون" نگهداری میشدند.

وی افزود: "طبق ارزیابی کارشناسان، سن متوسط این زندانیان را 16 سال تشکیل میدهد که از ان بر می اید که عده از انها در سن 13 – 14 سال به زندان افگنده شده اند".

در خبرنامه وزارت خارجه روسیه گفته شده که " به اساس معلومات سازمان های مدافع حقوق بشر که از حقوق زندانیان بگرام دفاع میکنند، در زندان همچنان اطفال به سن 11 – 12 ساله نگهداری میشوند و تعداد واقعی نوجوانان زندانی بطور قابل ملاحظه از ارقام که در گزارش های وزارت خارجه امریکا تذکر یافته، تجاوز میکند".

وزارت خارجه روسیه همچنان به حمله بر مرکز صحی در ولایت وردک اشاره نموده است که گفته میشود به سازمان غیرحکومتی « کمیته سویدن برای افغانستان» تعلق
 
اخبار افغانستان
زعفران افغانستان در نمایشگاه مساله جات فرانسه مقام اول کسب نموده
12:02 | 1391 / 09 / 24
زعفران افغانستان بهترین زعفران در نمایشگاه بین المللی مساله جات در فرانسه شناخته شده است. در این باره رسانه های افغانی خبر داده ان
د....
 تلویزیون ملی افغانستان به نقل از سخنان محمد ابراهیم رئیس کمپنی "مهتاب" خبر داده، "از جمله 16 کشور شرکت کننده در نمایشگاه، بشمول ایران، افغانستان از نظر کیفیت زعفران تولید شده مقام اول کسب نموده است".

کارشناسان میگویند که اقلیم افغانستان برای کشت زعفران بسیار مساعد می باشد و این کار به افغانستان امکان کسب موضع یکی از بهترین تولیدکنندگان زعفران را در جهان فراهم می سازد.

طوریکه خبر داده شده، حکومت جمهوری اسلامی افغانستان کشت زعفران را به مثابه الترناتیف واقعی کشت خشخاش بررسی میکند.

در حال حاضر زعفران در 23 ولایت از جمله 34 ولایت افغانستان کشت میشود. امسال جمع اوری مقدار 2.8 تن حاصلات زعفران در ولایت هرات و حد اقل سه تن در ولایات دیگر پیشبینی میشود.

در بازارهای محلی بهای یک کیلوگرام زعفران از 1.2 تا 1.3 هزار دالر و در بازارهای بین المللی تا 6 هزار دالر فی کیلوگرام میرس
 
 
ورود هواپیمای نظارت دریایی چین به حریم هوایی جزیره دیائو یو
2012-12-13 18:51:54
بنابر گزارشی از اداره ملی امور دریایی چین، ساعت ده صبح روز پنج شنبه سیزدهم دسامبر، هواپیمای نظارت دریایی چین به شماره بی-3837 وارد حریم هوایی جزیره دیائو یو ش...
د
ه و به کشتی های نظارت دریایی شماره های 50، 46، 66 و 137 که در حال گشت زنی در آب های جزیره بودند، پیوست.

در جریان این گشت زنی، خدمه چینی با کشتی های ژاپنی که در آب های این جزیره فعالیت می کردند، تماس برقرار کرده و بر موضع جدی دولت چین در مساله جزیره دیائو یو تاکید و از آن ها خواستند تا از حریم دریایی چین خارج شوند.

این در حالی است که بر اساس گزارش خبرگزاری کیودو ژاپن، دبیرکل کابینه این کشور روز پنج شنبه اعلام کرد: اداره تامین امنیت دریایی ژاپن ورود هواپیمای چینی به حریم هوایی جزیره دیائو یو را در ساعت 11 و 6 دقیقه پنج شنبه تایید کرده است.

در این باره وزارت دفاع ژاپن دستور داده تا جنگنده های اف 15 ای، خود را در واکنش به این اقدام چین به پرواز در آورده تا وارد حریم هوایی جزیره شوند
 
سازمان اجتماعی افغان جوانان را به مبارزه با حکومت واشغالگران دعوت نمود
12:46 | 1391 / 09 / 23
سازمان اجتماعی "گروپ جوانان افغان" (Afghan Youth Group) اتباع جوان کشور را به مبارزه وسیع برضد مقامات حکومتی، طالبان و اشغالگران دعوت نم
ود.

طو...
ریکه در اعلامیه این سازمان که متن ان در روز چهارشنبه به خبرگزاری «ریا نووستی» مواصلت ورزیده، گفته شده، "گروپ جوانان افغان" با برگزاری کنفرانس در ماه جنوری در فرانسه که در ان طالبان، رهبران اسبق جهادی و نمایندگان حکومت افغانستان شرکت می ورزند و قصد دارند اینده وطن را مورد بحث قرار دهد، قاطعانه مخالف است.

در اعلامیه گفته شده: "نه حکومت فعلی، نه طالبان و نه هم مجاهدین هیچ کار خوبی برای کشور انجام نداده و فقط ان را با مصائیب بی شمار گرفتار ساخته و زمینه را برای اشغال کشور از طرف نیروهای بیش از 40 دولت فراهم ساخته اند".

این سازمان از مدت مدیدی بدینسو به تبلیغات ضد طالبان و ضد مجاهدین مصروف است. این سازمان در صفوف خود هزاران طرفدار خود را باهم متحد می سازد و شعار قبلی ان " طالبان جمع مجاهدین - این جهالت و تاریکی اند!" را میتوان در روی دیوارهای خانه ها در کابل و دیگر شهرهای کشور مشاهده کرد.

مسکو، 23 قوس، خبرگزاری «ریا نووستی»/

سازمان "گروپ جوانان افغان" جوانان را به عملکرد در جبهه واحد برضد حکومت، طالبان و مجاهدین و خاصتاً اشغالگران خارجی دعوت نموده است.

در اعلامیه سازمان گفته شده: "بعد از این شعار ما که در روی دیوارهای خانه ها و موسسات به چشم خواهد خورد، شعار وطنپرستان ویتنامی و کوریایی خواهد بود که با امریکایان می جنگنند: "Yankee Go Home!" - یانکی ها به خانه خود برگردید


No comments:

Post a Comment