Saturday 24 November 2012

اخبار, در جهان, سياست

پیام جبهه ملی افغانستان به مناسبت دهم محرم
جمعه, 23 نوامبر 2012 19:06
جبهه ملی

بسم الله الرحمن الرحیم
ان الحسين مصباح الهدي و سفينة النجاة
بار دیگر با فرا رسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی، مردم مسلمان افغانستان با برپایی مجالس عزاداری به تجلیل از قیام پرشکوه امام حسین (رض) نواسه حضرت رسول اکرم (ص) بر علیه ظلم و استبداد می پردازند.

امسال نیز همچون گذشته مردم مسلمان افغانستان اعم از شیعه و سنی همدلانه و عاشقانه مراسم های بزرگداشت، خیرات و نذورات خود را با آموختن درس آزادگی و ایثار از مکتب حسینی به پیش می برند. در شرایط حساس سیاسی و اجتماعی و با توجه به مسایلی که مردم ما با آن دست به گریبان هستند آموزه های اصلاحی و امر به معروف و نهی از منکر که فلسفه قیام حسینی است می تواند سرمشق مناسبی برای راهبری مردم مسلمان افغانستان برای صیانت از ارزش های اسلامی و جهادی خود باشد.

جبهه ملی افغانستان از همه مردم مسلمان، متدین و عزادار می خواهد که با همدلی و هوشیاری و با تقویت همبستگی ملی خود نشان دهند که مکتب عاشورا مکتب ناب ارزش های انسانی و بشری است. عزادران حسینی با اتحاد و یکپارچگی خود تلاش نمایند که شور حسینی به شعور حسینی پیوند خورده و راهگشای مسیر پر فراز و نشیب برای اصلاح امور سیاسی و اجتماعی و بهبود بخش فردای بهتر برای ملت بزرگ و آزاده افغانستان باشد.
احمد ضیا مسعود
رهبر جبهه ملی افغانستان
 
پیام جبهه ملی افغانستان در پیوند به درگیری دانشجویان لیلیه‌ مرکزی کابل
شنبه, 24 نوامبر 2012 12:27
جبهه ملی
با تأسف، آگاه شدیم که دشمنان وحدت و آرامی مردم افغانستان یک بار دیگر با شیطنت‌کاری به خاطر ایجاد تفرقه، آن هم در میان قشر دانش‌آموخته که چشم امید جامعه‌ و امید آینده‌ی کشور اند، سبب درگیری شدند.
همه به خاطر داریم که سال گذشته تروریستان سنگ‌دل با حمله به مراسم عزاداران عاشو را در کابل، سبب شهادت ده‌ها مرد، زن و کودک ما شدند.

امسال به لطف خدا و همکاری جدی مردم، همین طور تلاش نیروهای امنیتی کشور، این دشمنان بشریت قادر به انجام حملات شوم شان نشدند؛ اما جای بس سوگمندی است که آن‌ها توسط عوامل خود اهداف شوم شان را در میان قشر با سواد و آگاه (دانشجویان) عملی کردند.

شهروندان یک جامعه‌ی باورمند به ارزش‌های مدنی و دموکراتیک، به همه‌ ارزش‌های دینی و مذهبی -چه به آن باور داشته باشند و چه نداشته باشند- حرمت می‌نهند؛ اما در جامعه‌ی اسلامی و مجاهد افغانستان بزرگ‌داشت از شهادت حضرت امام حسین (رض) نوه‌ی گرامی پیامبر خدا و پسر حضرت علی (رض) نه تنها که قابل احترام است، بلکه برای تمام مسلمانان چه شیعه و چه سنی، یک ارزش قابل پذیرش می‌باشد.

مردم مسلمان افغانستان در قرن‌های متمادی با وجود مذاهب مختلف، برادرانه و همدلانه در کنار هم زیست داشته و شعایر و مراسم مذهبی هرکدام برای دیگری، نهایت قابل احترام بوده است.

دشمنان اسلام و یکپارچگی مردم ما، بارها تلاش کردند که با ایجاد اختلاف به نام سنی و شیعه و دیگر عناوین به اهداف شوم شان برسند، اما خوشبختانه دسیسه‌های شوم شان به زودی آشکار شده و مردم ما وحدت و یکپارچگی خود را حفظ نمودند.

درگیری که میان دانشجویان در خوابگاه مرکزی کابل به نام سنی و شیعه رخداده است، بدون شک به توطئه‌ی دشمنان وحدت مردم ما صورت گرفته و این دسیسه ای بیش نیست.

ما به خاطر داریم که در طول سال‌های متمادی، بزرگداشت از مراسم عاشورا و دیگر شعایر مذهبی، برای سنی و شیعه قابل احترام بوده و هرگز کسی به خاطر این مسایل، باهم درگیر نشده اند.

جبهه ملی افغانستان، ضمن تقبیح این رخداد، از تمام دانشجویان عزیز می‌خواهد که یک پارچگی و وحدت خود را حفظ نموده به دشمنان اجازه‌ی نفاق افگنی را ندهند.

حکومت افغانستان به عنوان مسئول امنیت مردم به ویژه در ایام این چنینی، مکلف است که عناصر مخرب و نفوذی دشمن را پیدا نموده و جلو بزرگ شدن تفرقه را بگیرد.
جبهه ملی افغانستان
اسلام‌آباد و طالبان؛ تغییر استراتژی یا بازی جدید
 
سفر صلاح الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح افغانستان و هیات همراهش به پاکستان دیدگاه‌های تازه را پیرامون سیاست های منطقه‌ای به میان آورده است.
اعلام رهایی ۹ تن از زندانیان طالبان از زندانهای پاکستان، توافق افغانستان و پاکستان روی فراخوانی اجلاسی مشتمل بر علمای دینی از سراسر جهان اسلام به منظور بررسی جنگ در افغانستان و در نهایت سفر رئیس ستاد ارتش پاکستان همراه با وزیر دفاع بریتانیا به کابل، از پیامدهای سفر آقای ربانی به پاکستان بود که ناظران سیاسی را متعجب ساخت.
تظاهرات با شرکت هزاران نفر در اعتراض علیه فیصله رئیس جمهور مصر در مورد تقویت قدرت خود صورت گرفتند
Tag cloud: اخبار, در جهان, سياست
24.11.2012, 10:45
هزاران نفر در اعتراض علیه فیصله محمد مرسی رئیس جمهور مصر در مورد توسعه قدرت شام روز جمع...

ه به میدان تحریر در مرکز شهر قاهره برامدند. انها استعفای او را مطالبه میکردند و او را به کودتای دولتی متهم ساختند. پولیس برای متفرق ساختن تظاهرکنندگان از گاز اشک اور استفاده نمود. تظاهرات اعتراضیه در شهر اسکندریه، پورت سعید و سوئیز نیز صورت گرفتند. محمد مرسی رئیس جمهور مصر در روز پنجشنبه فرمان را صادر نمود که به اساس ان تمام صلاحیت های قدرت مقننه تا انتخاب پارلمان نو منتقل گردید. مطابق فرمان همچنان ارگان های قضایی از وظایف نظارت بر فعالیت کمیسیون که قانون اساسی مصر را تدوین میکند، محروم گردیده اند. مخالفان او بلا فاصله وی را به رویکرد به عصر جدید اداره خودکامه و خیانت به انقلاب مصر متهم ساختند. انها همچنان او را متهم ساختند که او میخواهد مواضع اسلامی خود را در مصر مسلط سازد. در این باره اژانس رویتر خبر داده است. امریکا، اتحادیه اروپایی و سازمان ملل متحد نسبت این فیصله های محمد مرسی اظهارنگرانی نموده اند. رئیس جمهور به نوبه خود اعلام داشت که فرمان باید گذار طولانی شده به دموکراسی را تسریع نماید که نسبت موانع حقوقی با شمکلات مواجه شده است. او اعلام داشت: " من طرفدار همه مصریان هستم". و اعلام داشت که جهت ثبات اجتماعی و اقتصادی در کشور تلاش می ورزد وطرفدار مفکوره انتلاب باقی مانده است
 
کمره قدیمی لیکا در هانکانگ به یک میلیون دالر فروخته شده است
Tag cloud: اخبار, در جهان, سياست
24.11.2012, 11:02
عکس: EPA
کمره قدیمی Leica Luxus I در روز جمعه در لیلام خانه «بون ایمس» لندن در هانکانگ 960 هزار دالر فروخته شد. سازماندهندگان...
لیلام اعلام داشتند که تا به حال هیچ کمره به این قیمت فروخته نشده بود. این برای همه شرکت کنندگان لیلام به جز از خریدار نامعلوم که به خاطر کمره 50 ملی متری اوبجکتیف f3.5 Elmar که بیش از 80 سال عمر دارد، چنین مبلغ بزرگ پرداخته، به حادثه حیرت اور مبدل گشت. این مطلب را جان بیدلی نماینده «بون ایمس» اعلام داشت. این یکبار دیگر تقاضای روزافزون چین را اشیای قدیمی و کمره های نادر نشان میدهد. هانکانگ از نیویارک و لندن در این عرصه پیش خواهد شد. کمره Leica Luxus I به تعداد محدود به اساس سفارش خاص در اواخر یه سوم قرن گذشته تولید میشد. مجموعاً از سال 1929 تا 1930 فقط 95 کمره فروخته شده بودند. عکاس مشهور فرانسوی انری کارت یی - بریسون در قرن 20 یکی از صاحبان این کمره بود.

No comments:

Post a Comment