Tuesday 6 November 2012

افغانستان نباید در فعالیت های گروه بحران مداخله کند

ناتو برای تداوم فعالیت اش در افغانستان از دولت افغانستان دعوت نامه مطالبه نمود جالب است!
راسموسن: افغانستان نباید در فعالیت های گروه بحران مداخله کند
16.08.1391
سرمنشی ناتو اندرس فاگ راسموسن می گوید، گروه بین المللی بحران حق دارد نظریات اش را ابراز نماید و حکومت افغانستان نباید در فعالیت های این گروه، مداخله کند. پیش از این مقامات افغان گفته بودند که گروه بین المللی بحران، با انگیزه های سیاسی در افغانستان فعالیت می کند بناً در این مورد بررسی ها را آغاز کرده اند.

این بیانات حکومت افغانستان بعد از نشر یک گزارش گروه بین المللی بحران ابراز شد که در آن حالات افغانستان بعد از سال 2014 وخیم پیش بینی شده است. سرمنشی ناتو دیروز گفت، نقطه ضعف این گزارش گروه بین المللی بحران این است که در این گزارش، نقش جامعه بین المللی در افغانستان بعد از سال 2014 نادیده گرفته شده است.

آقای راسموسن دیروز همچنان در مورد ماموریت ناتو بعد از سال 2014 در افغانستان هم بیانات داشته گفت، ناتو قادر خواهد بود بعد از سال 2014 هم در افغانستان فعالیت کند و این کار، براساس تقاضای حکومت افغانستان صورت خواهد گرفت.

« ما بعد از سال 2014 هم بر اساس تقاضای حکومت افغانستان می توانیم در آنکشور فعالیت داشته باشیم. این کاملاً در مطابقت با قوانین بین المللی است. برعلاوه این، اگر ما بتوانیم یک ماموریت تصویب شده از سوی ملل متحد را هم داشته باشیم، به نظر من خیلی خوب خواهد بود، ولی ما می توانیم بر اساس یک دعوتنامه حکومت افغانستان در آنکشور، فعالیت نماییم. »

سرمنشی ناتو در بیانات دیروز اش همچنان، از اعلان تاریخ انتخابات ریاست جمهور در افغانستان استقبال نموده گفت، برای دایر شدن این انتخابات، امنیت از نقش کلیدی برخودار است و باید نیروهای امنیتی افغان، رهبری تامین امنیت پروسه انتخابات سال 2014 در کشورشان را به عهده داشته باشند. راسموسن گفت، تدویر این انتخابات تغییر را در ستراتیژی ناتو در افغانستان وارد نخواهد کرد.

« این حقیقت که انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان در بهار سال 2014 سازماندهی می شود سترایتژی ما را تغییر نخواهد داد. ما به هدف سپردن کامل مسوولیت های امنیتی به قوای افغان تاپایان سال 2014، انتقال این مسوولیت ها را همچنان ادامه خواهیم داد. »

آقای راسموسن همچنان ابراز داشت، شرایط امنیتی مناطق که مسوولیت های امنیتی آن به نیروهای افغان سپرده شده است، خوب اند و بر اساس معلوماتی که هیات فرستاده ناتو اخیراً از ولایات هرات، بلخ و کابل به دست آورده است، مردم به شکل عادی زنده گی روزمره شانرا ادامه می دهند و این مناطق امن و باثبات ان


No comments:

Post a Comment