Monday 26 November 2012

برکناری مدیر «مقدس» سی آی ای

برکناری مدیر «مقدس» سی آی ای
Tag cloud: در جهان, سياست, مقالات
12.11.2012, 20:55
© : Collage Voice of Russia
مسکو ۲۰:۵۵ دوشنبه ۲۲ عقرب ۱۳۹۱ / ۱۲ نومبر ۲۰۱۲
نتخاب باراک اوباما تازه به پایان رسید که او در یک جنجال، مدیر سازمان سیا – ژنرا...
ل
دیوید پطرئوس را از دست داد. 11 نوامبر ژنرال پس از آشکار شدن خبر اینکه به همسرش خیانت کرده است استعفا داد. رئیس جمهور استعفای او را پذیرفت. اما این به معنای آن نیست که « پرونده پطرئوس» بسته شده است. این پرونده تازه باز شده است و دردسر اضافی برای اوباما خواهد بود. حال، مقیاس « میگرن ریاست جمهوری» به بازرسی کنگره بستگی خواهد داشت.

نمایندگان دفتر ریاست جممهوری برای روز سه شنبه، 13 ماه نوامبر به کنگره فراخوانده شدند تا به توضیح وضعیت امور گوش کنند. زیرا همه چیز زیاده از حد مشکوک به نظر می رسد. در کنگره می خواهند بدانند که آیا دفتر ریاست جمهوری عمداً استعفای ژنرال تا پایان انتخابات ششم ماه نوامبر را آشکار نساخته است. بر همگان معلوم است که بروز جنجال در آستانه رأی گیری می توانست نتیجه عکس داشته باشد و بعید بود که باراک اوباما بتواند دوباره وارد کاخ سفید بشود.

بدون اقدامات اداری در اینجا کارها پیش نمی رفت. آندری سیدوروف تحلیلگر دانشکده سیاست جهانی دانشگاه دولتی مسکو در اینباره گفت: البته افشای این وضع در دوره مبارزه ماقبل انتخاباتی ، نقش بدی برای باراک اوباما بازی می کرد. تا حدودی این موضوع بر نتایج انتخابات تأثیر می گذاشت. آمریکایی ها توجه زیادی به پیوند زناشویی مبذول می دارند و روابط خانوادگی برای آنها مهم است. مخفی نگه داشتن این خبر به احتمال زیاد با اوضاع سیاسی عمومی در کشور در ارتباط بوده است.

معمولاً دفتر فدرال بازرسی آمریکا در باره اینکه بازرسی ها در رابطه با شخصی که در چنین مقام عالی کار می کند، جریان دارد، باید به اطلاع رهبری عالی کشور رسانده شود. در جنجال کنونی، سوال اصلی مشخص است: رئیس جمهور از چه چیزی باخبر بود و کی از این موضوع مطلع شد؟ اگر کاخ سفید واقعاً این پرونده را در جریان نیانداخته باشد ، این موضوع به معنای پنهان کردن حقیقت از کنگره است. چنین چیزی در آمریکا می تواند به سلب صلاحیت بیانجامد.

«سقوط» پطرئوس به چنین دلیل عادی ( اگر البته دلیل جدی تری در پشت آن قرار نداشته باشد) ، این یک ضربه به حساب می آید. موضوع از این قرار است که پطرئوس را در آمریکا تا 11 ماه نوامبر حتی « قدیس» می نامیدند. روزنامه ها او را نظریه پرداز بزرگ، طراح پیروزی در عراق و افغانستان می نامیدند. او را حتی به عنوان نامزد ریاست جمهوری سال 2016 میلادی معرفی کردند.

افراد شرور می گویند که پطرئوس، ارتقای حرفه ای خود به عنوان یک نظامی را مدیون زنش است. این افسر جوان در آکادمی نظامی در « وست-پوینت» در سال 1974 میلادی با هولی نولتون – دختر رئیس آکادمی ، ژنرال ویلیام نولتون ازدواج کرد

 


No comments:

Post a Comment